building.lv skaitļos

Lietotāji online16
Aktīvie uzņēmumi72
Nozares raksti32531
Iekrāvēju apkope un remonts: ko darīt pašiem un ko uzticēt profesionāļiem? : building.lv - par būvniecību Latvijā

Iekrāvēju apkope un remonts: ko darīt pašiem un ko uzticēt profesionāļiem?

Iekrāvēju apkope un remonts: ko darīt pašiem un ko uzticēt profesionāļiem?

Arī vislabākajam un izturīgākajam iekrāvējam ir vajadzīga tehniskā aprūpe. Servisa darbā bieži nākas saskarties ar sarežģītiem gadījumiem, kad klienti ir paši mēģinājuši apkopt vai remontēt savu iekraušanas tehniku, taču vēl sliktāk, ja nav veikta ne apkope, ne remonts, bet vienkārši braukts, kamēr iekrāvējs salūst. 

Finansiāli rēķinot, atkarībā arī no mehānisma un bojājumu veida, iekrāvēja remonts un dīkstāve var izmaksāt ievērojami dārgāk nekā pareizi veiktas regulārās tehniskās apkopes. 

YALE iekrāvējs ir uzbūvēts kā tanks, tomēr katram mehānismam ir savas izturības robežas. Ja iekrāvēju nav pieskatījis pieredzējis cilvēks – nav mainītas eļļas un filtri, tas nav regulēts un mašīna tikusi dzīta pārmērīgi smagos darbos –, 4 cilindru dzinēja remonts var izmaksāt pat 5000 EUR. 

Ir tehniskās apkopes darbi, kurus klienti var veikt paši, bet vairumā gadījumu tehnisko apkopi un remontu labāk uzticēt profesionāļiem. Pareizi pieņemti lēmumi ilgtermiņā ļauj ietaupīt līdzekļus, jo kvalitatīva iekrāvēja darba mūžs ir 20 gadu un vairāk. 

Kādus iekrāvēju remontdarbus ir normāli veikt pašam?

Ideālā gadījumā visus iekrāvēja bojājumus būtu jānovērš apmācītam speciālistam. Iekrāvēju mehāniķi ir īpaši specializējušies tieši šim darbam, un jaunajiem iekrāvēju modeļiem arvien vairāk ir vajadzīga datordiagnostika un iestatīšana. Ar skrūvjgriezi un āmuru vairs nepietiek – LAADUR servisa mehāniķi nepārtraukti apgūst jaunas iemaņas semināros un praktiskajās nodarbībās un papildina zināšanas, tiklīdz tehnoloģijas mainās. Klienta uzņēmuma mehāniķis vairumā gadījumu nevar izsekot tam visam līdzi. 

Atsevišķos gadījumos apskati un apkalpošanu var veikt arī pats klients, ja uzņēmumā ir atbilstoši speciālisti ar tehniskajām zināšanām un apmaksātu laiku, kad ar to nodarboties. Taču tās ir ļoti ierobežotas darbības, līdzīgi kā privātajam auto – šķidrumu papildināšana un filtru maiņa. Un arī šeit ir jābūt uzmanīgiem: šķidrumiem un filtriem jābūt atbilstošiem konkrētajam modelim, un ir jāievēro pareiza darba secība un tehnoloģija. Piemēram, var būt situācija, ka ir jānomaina blīve, bet kopā ar to noteikti arī jāmaina saistītās daļas. Arī pēc tam bieži ir nepieciešama regulēšana vai aprīkojuma iestatīšana.

Vienkāršā diagnostika – ikdienas tehnikas pārbaude

Iekrāvēju īpašnieki bieži domā, ka, veicot tehnisko apkopi pašrocīgi, viņi ietaupa līdzekļus, un tā ir galvenā kļūda. Labākais veids, kā ietaupīt uz remontiem, ir apmācīt operatorus, lai viņi ziņo par bojājumiem/neatbilstībām, tiklīdz tie parādās. Laba prakse ir ikdienas tehniskās pārbaudes pirms darba dienas sākuma, kurām veidlapas var atrast gan lietošanas instrukcijās, gan arī LAADUR servisā.

Taču – pēc novērojumiem – ļoti daudzos uzņēmumos operatori vienkārši ielec iekrāvējā un sāk darbu. Tad drīz vien rodas problēmas, kuru novēršanai aiziet vairāk naudas, nekā bija plānots ietaupīt.

Vienkāršākā pārbaude ir vizuālā apskate un funkciju darbību tests. Galveno iekrāvēja elementu – hidrosavienojumu, riepu, ķēžu, pacelšanas iekārtu, vadības sviru un brīdinājuma signālu – apskate prasa mazāk nekā 10 minūtes laika katru dienu, taču ar tām var ietaupīt tūkstošus eiro remontos ik gadu.

Akumulatoru apkope

Līdzīgi daudzi uzņēmumi mēnešiem ilgi lieto elektriskos iekrāvējus bez akumulatoru apskates. Joprojām lielākajai daļai elektrisko iekrāvēju ir uzstādīti svina-skābes akumulatori, kuri ir vizuāli jāpārbauda un jāuzpilda ar ūdeni. Ja tas netiek darīts, akumulatora darbības mūžs samazinās par vairākiem gadiem. Kas ir dārgāk – 10 minūtes darba laika ikdienā vai jauns akumulators? Atkarībā no iekrāvēja veida, akumulatori var maksāt 1000, 3000 un pat 5000 EUR.

Ja ikdienas apskates un apkalpošana liekas dārgs prieks, iespējams, ir jādomā par pāreju uz iekrāvējiem ar litija jonu akumulatoriem, bet arī tiem ir savas īpatnības un nosacījumi, kuri jāievēro.

Savlaicīgs remonts 

Iekrāvējs uzņēmumā parasti ir vitāli svarīgs aprīkojums, un remontu nevajadzētu atlikt. Jo ilgāk iekrāvējs darbojas ar defektu, jo lielāks kļūst bojājums, kas sabojā arī citas iekrāvēja komponentes.

Tiklīdz tiek atklāta kāda tehniska problēma, nekavējoties ziņojiet LAADUR servisa speciālistam! Konsultācija neko nemaksā un parasti palīdz ietaupīt uzņēmuma līdzekļus. 

Ja klienta uzņēmumam ir servisa līgums, kvalificēts speciālists ieteiks optimālu rīcības plānu un vajadzības gadījumā sagatavos tāmi. Visi servisa darbi ir apdrošināti ar 6 mēnešu garantiju, bet pilna servisa nomas līguma gadījumā ir iekļauta visu bojājumu novēršana.

Kopsavilkums

Ja jūsu mērķis ir ietaupīt uz remontiem un apkopēm, pārliecinieties, lai operatori veic ikdienas apskates. Kad problēma ir atklāta, ļaujiet to novērst profesionālim. Nelielas problēmas novēršana izmaksā mazāk nekā nepareizi veikta remonta sekas. Vislabāk, ja katru darbu darītu profesionāļi –  operators brauc, maizi cep maiznieks un iekraušanas tehniku apkalpo apmācīti mehāniķi.

Šādā gadījumā uzņēmuma darbiniekiem atliek vairāk laika darīt to, kas ir jūsu biznesa pamatā. Iespējams, ietaupītajā laikā viņi nopelna vairāk, nekā būtu ietaupījuši, veikdami remontu paši.

Iekrāvējs savlaicīgi tiks ieeļļots un apskatīts, viss būs savās vietās, brāķis un dīkstāves kļūdu vai nezināšanas dēļ būs minimāli. Tiks pasūtītas un uzliktas pareizās rezerves daļas, un noliktavā nekrāsies kļūdaini pasūtītās detaļas. Un kas ir pats svarīgākais – nelielas problēmas tiks novērstas īsi pēc tam, kad tās radušās, un nekļūs par lielu problēmu, kas izmaksā vairākas reizes dārgāk.

Dalies ar šo rakstu