building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi1705
Nozares raksti32881
Ielu remonti: kādas izmaiņas sagaida Brīvības, Lāčplēša un Barona ielas : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ielu remonti: kādas izmaiņas sagaida Brīvības, Lāčplēša un Barona ielas

Ielu remonti: kādas izmaiņas sagaida Brīvības, Lāčplēša un Barona ielas
Foto: Ielu remonti: kādas izmaiņas sagaida Brīvības, Lāčplēša un Barona ielas

Rīgā atkal sācies ielu remontu laiks un līdz ar to arī sastrēgumu sezona. Portāls riga.lv pastāsta par to, kādas ielas pilsētas centrā tiks remontētas šovasar, un kā autovadītājiem tam sagatavoties. Rīgas dome atzīst, ka bez sastrēgumiem šovasar pilsētā neiztikt, un jau iepriekš lūdz autovadītājus attiekties pret situāciju ar sapratni.

Šovasar autovadītājiem būs jārēķinās ar nopietniem kustības ierobežojumiem galvenajās ielās – Brīvības, Lāčplēša un Krišjāņa Barona ielā, kur noritēs plaši remontdarbi.  Taču ir jāatceras, ka gaidāmās neērtības nav liela maksa par komfortu, kuru varēsim baudīt pēc remonta.

Galvaspilsētas pašvaldība remontdarbu veicējiem ir izvirzījusi uzdevumu: darbi jāorganizē tā, lai neizbēgamās autovadītāju neērtības būtu pēc iespējas mazākas. Būvniecības uzņēmumi uzskata, ka no lieliem sastrēgumiem varēs izvairīties, jo:

galvenie brauktuves daļas remontdarbi notiks naktī;
kustība tiks ierobežota, bet ne slēgta pilnībā (brauktuvju joslas tiks remontētas pēc kārtas);
vasarā – brīvdienu un atvaļinājumu sezonā – satiksmes intensitāte ir mazāka (tas ir pierādīts pētījumos!).
Brīvības iela
Atcerēsimies, kā pērn tika remontēts Salu tilts. Tā remonta laikā tika izmantots šāds princips: būvnieki nomainīja visu brauktuves joslu segumu, tomēr joslas netika slēgtas vienlaicīgi. Sākumā tika veikts divu joslu remonts, pa vienai katrā kustības virzienā. Savukārt pārējās četras joslas (divas katrā kustības virzienā) bija atvērtas satiksmei. Pēc tam remontēja nākamās divas un tad vēl divas.

Kā rāda prakse, rīdzinieki veiksmīgi pārdzīvoja Salu tilta vērienīgās rekonstrukcijas pirmo kārtu. Jā, bija jārēķinās ar kustības ierobežojumiem, taču galarezultāts ir acīm redzams. Tāds pats princips tiks īstenots arī Brīvības ielas remontdarbos.

Banner 280x280

Jaunais asfalts tiks klāts divos garos Brīvības ielas  posmos:

paša centrā – no Raiņa bulvāra (kas pie Brīvības pieminekļa krustojas ar Brīvības ielu) līdz Lāčplēša ielai;
no Gaisa tilta (jeb VEF tilta) līdz Silciema ielai Juglā.
Tiek plānots, ka remontdarbi abos posmos tiks pabeigti šogad.

Brīvības ielā no Lāčplēša ielas līdz VEF tiltam šogad arī notiks remontdarbi, taču te tiks mainītas caurules. Šogad nomainīs komunikācijas, bet nākamgad uzklās jaunu asfaltu.

Lāčplēša iela
Lāčplēša ielā, tāpat kā Brīvības ielā, šajā sezonā tiks pilnībā nomainīts ielas segums.  Remonts  Lāčplēša ielā, kura savienojas ar Salu tiltu,  norisināsies, protams, rēķinoties ar autovadītāju interesēm. Ielas remonta laikā transporta kustība tiks ierobežota pārmaiņus dažādos posmos, taču ne visā braucamajā daļā uzreiz. Būvnieki slēgs pa vienai joslai katrā virzienā, tāpat kā veicot remontu Brīvības ielā. Satiksmes organizācija pēc remonta saglabāsies tāda pati, kāda tā ir tagad.  

Posms, kurā ir vislielākais sastrēgumu risks – uzbrauktuve uz Salu tilta no centra puses (tā sauktais pudeles kakliņš krustojumā ar Mazā Krasta ielu) –, remontēts netiks.

Lāčplēša ielas velojoslu, tāpat kā pārējo brauktuvi, klās jaunais asfalts.

Barona iela
Barona ielas rekonstrukcijas plāns izskatās šādi:

2015. gads – nomainīts braucamās daļas segums visas ielas garumā;
2016. gads – atjaunots trotuāru segums;
2017. gads – iela tiek labiekārtota (ieskaitot skvēru sakārtošanu).
Pagājušajā gadā jau tika nomainīts ielas segums posmā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Neremontēti palika tikai atsevišķi krustojumi:  inženierkomunikāciju īpašnieki – uzņēmumi  Rīgas ūdens un Rīgas siltums šopavasar krustojumos remontēja savus tīklus.

Pēc remonta K. Barona ielā būs divas rekomendējošās velojoslas ar betona bruģa klājumu, braucamā daļa (gan automašīnām, gan tramvajiem) un trotuāri gājējiem. Ietvju remonts tiks pabeigts  rudenī.

Pēc rekonstrukcijas atļautais braukšanas ātrums gan automašīnām, gan tramvajiem visā K. Barona ielas garumā – no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai – būs 30 kilometru stundā.

Bet pēc gada ielu  vispār vairs nevarēs pazīt. Tā būs pārveidota – uz ietvēm būs puķu dobes, tiks uzstādīti jauni soliņi, velostatīvi. Tiks iestādīti vairāk nekā 100 pīlādži. Turklāt K. Barona ielā plānots īstenot vairākus lielus projektus – jaunas dzīvojamās mājas, tirdzniecības kompleksu un futbola stadionu. Atdzīvosies arī ielas komercdzīve – atvērsies jauni veikali un kafejnīcas.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.