building.lv skaitļos

Lietotāji online32
Aktīvie uzņēmumi20020
Nozares ziņas33037
Izbūvēta Nord Stream pirmā cauruļvada puse : building.lv - par būvniecību Latvijā

Izbūvēta Nord Stream pirmā cauruļvada puse

- Pirmā cauruļvada vairāk kā 600 km ieguldīti piecu valstu ūdeņos- Cauruļvada būvniecībā noslogoti 30 kuģi - Starptautiskās sadarbības un detalizētas plānošanas paraugs Cūga, 2010.gada 17.novembris. Nord Stream Baltijas jūrā ir ieguldījis vairāk kā pusi pirmā no diviem 1224 km garajiem gāzes cauruļvadiem. Pirmā cauruļvada būvniecība noris saskaņā ar grafiku un 2011.gada nogalē no Krievijas uzsāks gāzes padevi klientiem Eiropas Savienībā.

Izmantojot līdz pat trīs cauruļvada ieguldīšanas kuģus un palīgkuģu floti, Nord Stream konsorcija partneri ir izbūvējuši un ieguldījuši vairāk kā 600 km pirmā cauruļvada, dažādos posmos visā cauruļvada maršrutā, kas ir izstrādāts sakaņā ar piecu valstu parsībām, caur kuru ūdeņiem ies šis lielā diametra cauruļvads.

"Projekts notiek saskaņā ar plānu, atbilstoši projekta budžetam un grafikam", informēja Nord Stream direktors Matias Varnings (Matthias Warnig). "Tas ir iespējams pateicoties teicamajam komandas darbam un visu mūsu Eiropas un Krievijas partneru un piegādātāju savstarpējai sadarbība. Pedantiskais plāns, ko esam izstrādājuši saskaņā ar visu Baltijas jūras valstu atbildīgajām institūcijām, kļūst par realitāti un mēs uzmanīgi monitorējam katru mūsu soli, lai nodrošinātu cauruļvada atbilstību augstākajiem kvalitātes standartiem," papildināja M.Varnings. "Mūsu projekta veiksme iezīmēs jaunu standartu starptautiskai sadarbībai precīzai plānošanai."

Būvniecības gludais process

Saipem uzņēmuma cauruļvadu ieguldīšanas kuģis "Castoro Sei" būvniecību Zviedrijas Ekskluzīvi Ekonomiskajā Zonā (EEZ) pie Gotlandes krastiem uzsāka aprīlī, ieguldot cauruļvadu Somijas ūdeņos austrumu virzienā, pirms cauruļvada ieguldīšanu turpināt Krievijas ūdeņos, kur "Castoro Sei" ieguldīja abu cauruļvadu posmus un piedalījās cauruļvada sauzemes daļas izbūvē Portovajas līcī, netālu no Viborgas.

Pēc tam "Castoro Sei" pārvietojās vairāk uz dienvidiem, lai uzsāktu vēl vienu pirmā cauruļvada posma izbūvi Vācijas ūdeņos, kur Saipem uzņēmuma plakandibena kuģis "Castore Sei" pabeidza pirms termiņa sarežģīta 27 km gara abu cauruļvadu posmu izbūvi seklos ūdeņos un Vācijas krasta zonas daļā.

Tajā pat laikā, 1224km garā cauruļvada maršruta otrajā galā, Allseas uzņēmuma pasaules lielākais, 300m garais cauruļvadu ieguldīšanas kuģis "Solitaire", pēc Krievijas ūdeņos nozīmīgākā posma ieguldīšanas sasniedza Somijas EEZ. "Solitaire" turpināja caurļvada būvniecību vietā, kur "Castoro Sei" bija pabeidzis pirmā 7.5km garā posma izbūvi Krievijas piekrastes zonā.

"Šī sarežģītā projekta pedantiskā plānošana katrā no tā aspektiem – tehiskais risinājums, loģistika, drošība, apkārtējā vide un ekspluatācija, ir izstrādāta, lai nodrošinātu gludu būvniecības procesu," saka Nord Stream direktora vietnieks būvniecības jautājumos Rurds Hoekstra (Ruurd Hoekstra).

"Brīžos projekta īstenošanā ir noslogoti vismaz 30 kuģu dažādās Baltijas jūras vietās un viss norit saskaņoti. Daži no mūsu plāniem bija piesardzīgi: Izrādījās, ka Castoro Dieci cauruļvada būvniecībai Vācijas krasta zonas seklajos ūdeņos nav nepieciešams uz visu sākotnēji nolīgto laiku, un mēs to atgriezām četras nedēļas agrāk par plānoto laiku," viņš papildina.

Saipem uzņēmuma Speciālo projektu direktors Guido Giorgi informēja, ka "Šī unikālā uzdevuma izpilde ir kā rezultāts arī kompleksajam un visaugstākajā līmenī veiktajam sagatavošanās un ieguldīšanas procesam, kas tika veikts paralēli cauruļvada izstrādes procesam. Vēl viens šī procesa papildus rezultāts bija optimālā cauruļvada ieguldīšanas kuģa darbība Krievijas un Vācijas piekrastes zonā, kad divi vitāli svarīgi elementi visā cauruļvada būvniecības  procesā tika izpildīti pirms termiņa."

Nord Stream divi paralēlie cauruļvadi būs 1224km gari un kopā sastāvēs no 202 000 ar dzelzbetonu pārklātiem cauruļvada posmiem, kas katrs ir 12m garšs un katrs sver apmēram 23t. Kad 2012.gadā abi cauruļvadi būs pabeigti, pa tiem varēs transportēt 55 miljardus kubikmetru dabīgās gāzes gadā – pietiekoši, lai ar gāzi nodrošinātu vairāk kā 26 miljonus Eiropas mājsaimniecību.

7.4 miljardu eiro vērtais Nord Stream projekts, privātā finansējuma projekts, ir mūsdienīgākais no lielākajiem jaunajiem gāzes vadiem, kurš tuvākajās desmidgadēs nodrošinās Eiropas Savienības gāzes vajadzības un klimata aizsardzības mērķus.

Ja ir nepieciešama papildus informācija, lūdzu sazinieties ar:

Romānu Baumani, Nord Stream padomnieku Baltijas valstīs
Mob: +371 29403435
e-pasts: romans.baumanis@nord-stream.com


Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.