Izstāde – tramplīns attīstībai
Cilvēki jūtas apmierināti, ja tā kompānija, kuras klienti viņi ir, virzās uz priekšu un attīstās. Tomēr, šobrīd ir izveidojusies situācija, kad gandrīz visi mēbeļu ražotāji-uzņēmumi Latvijā ir pārtraukuši savu attīstības procesu. Nekas jauns netiek ievests, pārdotas tiek galvenokārt pārbaudītas preces. Tādēļ ievērības cienīgs šķiet fakts, ka kompānijas Davanti pārstāvji apmeklējuši nesen notikušo Milānas izstādi Salone Internazionale Del Mobile 2011.
Milānas mēbeļu salona izstāde (Salone Internazionale Del Mobile 2011) uzskatāma par ārkārtīgi nozīmīgu pasākumu Eiropas mēbeļu ražotājiem, jo tieši šeit veidojas vadošā mode un tiek noteiktas mēbeļu tirgus tendences nākamajam gadam. Izstādē piedalās tikai pasaules mēroga mēbeļu industrijas līderi, vadošie ražotāji un mēbeļu dizaineri. Dalībniekiem, kuru vidū bija arī pārstāvji no Latvijas (kompānija, kas piedāvā apgaismojumu, viens individuāls dizaineris un dizaina salons), tā ir iespēja nodemonstrēt savus jaunākos sasniegumus. Savukārt, apmeklētājiem tā ir iespēja būt lietas kursā attiecībā uz jaunākajām vēsmām mēbeļu modes jomā.
Foto: Izstāde – tramplīns attīstībai; autors: Izstāde – tramplīns attīstībaiLai rastu priekšstatu par izstādes apjomu, minēsim dažus skaitļus. Tās ekspozīcija izvietota 20 angāros 150 000 kvadrātmetru platībā. Šajā teritorijā savu produkciju demonstrē apmēram 15 000 dažādu uzņēmumu. Darba nedēļas laikā pasākumu apmeklē aptuveni 330 000 cilvēku (no tiem ap 200 000 – 100 ārvalstu pārstāvji). Vairāk nekā 5 000 žurnālistu raksta par izstādi. Izstādes Salone Internazionale del Mobile 2011 galvenās sadaļas – mēbeles mājai, virtuvei, dārzam, viesnīcām, bērnistabai, aksesuāri, iekārtas, ražošana, tehnoloģijas, pavadpreces un pakalpojumi, specializētā literatūra.
"Lai apstaigātu vienu angāru, nepieciešamas vismaz trīs stundas. Mēs uzlikām sev par pienākumu apskatīt divus paviljonus dienā. Būtībā izstāde ir sadalīta pa sektoriem un tematikām – apgaismojums, klasika, moderns, biroja mēbeles, vannas istabu iekārtas. Latvijas pārstāvji nepiedalījās. Apmeklētāju vidū pamanījām lietuviešu mēbeļu ražotājus. Viņi meklēja lētus risinājumus", - pastāstīja Davanti direktors Rihards Biziks.
Foto: Izstāde – tramplīns attīstībai; autors: Izstāde – tramplīns attīstībaiLatvijas kompānijas pārstāvjiem atmiņā iespiedās arī ķīniešu tūristi. "Aplūkojot mēbeles, viņi izrādīja aizdomīgu uzstājību. Centās sīki apskatīt katru detaļu. Apsardzes darbiniekiem pat nācās tos izraidīt no dažiem stendiem, neatļaut fotografēt, lai izvairītos no rūpnieciskās spiegošanas. Turklāt, šāda rīcība bija visai pamatota. Aziātu ražotāji ar saviem lētajiem brendu pakaļdarinājumiem pēdējā laikā devalvējuši autortiesības", - paskaidroja R. Biziks. Ja atceramies faktu no senās gudrības, ka ķīniešu hieroglifs "zināšana" sastāv no divām
Foto: Izstāde – tramplīns attīstībai; autors: Izstāde – tramplīns attīstībaidaļām "zināšana" un "apzināšanās", tad tas norāda, ka, lai radītu kvalitatīvu produktu, nepieciešama gan zināšana, gan apzināšanās. Tieši pēc tā vadās kompānijas Davanti speciālisti, projektējot un radot mēbeles.
Šādu izstāžu apmeklēšana dod iespēju noteikt tuvākā laika vadošās tendences mēbeļu modes jomā. Kas mainīsies ārēji vai funkcionāli? Kādas krāsu gammas dominēs? Vai parādīsies jaunas detaļas u.tml. "Pamatojoties uz izstādē redzēto, mēs, piemēram, gatavojam klientam dokumentu mapi. Ar tā palīdzību klients varēs izvēlēties sev tuvākos un, tanī pat laikā, pasaules mēbeļu tirgū vissvaigākos risinājumus", - uzsvēra R. Biziks.
Foto: Izstāde – tramplīns attīstībai; autors: Izstāde – tramplīns attīstībaiTo tendenču vidū, kuras Davanti pārstāvji ievēroja izstādē Salone Internazionale Del Mobile 2011, varētu izcelt sekojošas. "Biežāk tiek pielietoti salāt zaļie krāsu toņi; ir pieņemts krāsot koku, lai labāk būtu saredzama tā faktūra; modē ir tepiķi ar novecojuma efektu. Dažos stendos izvietotās mēbeles izskatījās vienkārši futūristiskas, kas arī kļūst arvien aktuālāks", - piebilda R. Biziks.
Nebūs lieki piebilst, ka kompānijas Davanti rīcībā ir pilna informācijas pakete par izstādi, un Davanti pārstāvji gatavi katram interesentam piedāvāt virtuālu tās apskati. Mērķis – palīdzēt īstenot tās idejas, kas iepatiksies tam vai citam klientam.