building.lv skaitļos

Lietotāji online53
Aktīvie uzņēmumi73
Nozares raksti32531
Kā satura SEO var palīdzēt satikties būvniekiem un klientiem? : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kā satura SEO var palīdzēt satikties būvniekiem un klientiem?

Kā satura SEO var palīdzēt satikties būvniekiem un klientiem?
Autors: Pixabay.com

Ja esat būvniecības uzņēmums, kas vēlas ģenerēt kvalitatīvu vietnes datplūsmu, kas veicinātu vairāk darījumu, lasiet tālāk. Šis nelielais raksts palīdzēs saprast, kā virzīt meklētājprogrammu optimizāciju (SEO) un satura mārketingu, lai gūtu reālus rezultātus.

Kā darbojas būvniecības SEO

Mēģināsim noskaidrot, kāpēc meklētājprogrammu optimizācija ir tik svarīga būvniecības uzņēmumiem, un, protams, vēlamies apliecināt savu uzticamību kā SEO aģentūrai, kas piedāvā lieliskus pakalpojumus būvniecības nozares digitālajā mārketingā.

Kā piemēru aplūkosim divos saliktos atslēgvārdus, pirmo ar mazāku, otro ar lielāku piesaisti konkrētai vietai – "māju būvniecība" un "māju būvniecība Kurzemē". Mēs meklējām šos vārdu salikumus meklētājprogrammā Google, un nākamajā attēlā redzami labākie organiskie rezultāti 2022. gada novembrī.

Tā kā pirmajam vaicājumam nav vietēja nolūka, mēs nonākam tieši pie organiskās meklēšanas rezultātiem visā Latvijā. Pirmais rezultāts ir vietne ar identisku nosaukumu – majubuvnieciba.lv. Lai arī pieņemts apgalvot, ka mājaslapu nosaukt tieši nozares atslēgvārdā nav labākā prakse, šoreiz redzam, ka tas nostrādā. Otrais rezultāts ir labamaja.lv, kas piedāvā līdzīgus pakalpojumus kā ģenerāluzņēmējs. Tālāk seko sludinājumu platformas ar visdažādāko rezultātu izlasi par meklēto tematu. Tikai nedaudz zemāk – dažādi blogu ieraksti, tostarp Swedbank, Lvportals.lv un citi vispārīgāki raksti. 

Apsveriet, kāds cilvēks meklētājā ierakstītu tieši šādu frāzi. Iespējams, viņš ir jauna mājokļa būvniecības plānošanas posmā un veic izpēti par to, kas varētu piepildīt viņa sapni. Šādu cilvēku celtniecības uzņēmumi vēlas uzrunāt uzreiz!

Google saprot, ka cilvēki ir unikāli, tāpēc vēlas piedāvāt resursu, kas vislabāk atbilst tam, kas viņi ir, kas viņiem nepieciešams – izpildīt meklētāja nolūku.

Lietotāja nodoms jeb meklēšanas nodoms

Lietotāja nodoms ir tas, ko tiešsaistes lietotājs bija iecerējis vai ko viņš vēlējās atrast tiešsaistē, kad ievadīja meklēšanas frāzi tiešsaistes meklētājā.

Cilvēka, kas meklē "māju būvniecība", nolūks ir diezgan skaidrs, tāpēc ar lielu ticamību var teikt, ka pirmie rezultāti šajā gadījumā ir ļoti atbilstoši. Tie ir lieliski piemēri labai SEO un satura stratēģijai, kas īstenota būvniecības uzņēmumam. 

Ja spēsiet izprast un iejusties savā mērķauditorijā, spēsiet labāk veikt atslēgvārdu izpēti, kas pavērs vairāk iespēju radīt lielisku saturu savai auditorijai. Tomēr jāņem arī vērā princips: jo vispārīgāki atslēgvārdi, jo augstāka konkurence gan organiskajos, gan apmaksātajos meklēšanas rezultātos. Tāpēc daudzos gadījumos vērts savas mājaslapas tehniskajā un saturiskajā optimizācijā ietver precīzāku aprakstu, kā tas ir otrajā meklēšanas piemērā – "māju būvniecība Kurzemē". 

Kā redzam, rezultāti visai spēcīgi atšķiras no pirmā meklējuma, tajos augstāk parādās sludinājumu platformas, bet atsevišķi būvnieki nav tik izteikti. 

Kāpēc? Tāpēc, ka būvnieku mājaslapās un saturā nav ietverts šis precizējošais atslēgvārds. Vai to bija vērts darīt? Mūsuprāt, noteikti, ja vien jūs atrodaties Kurzemē un vēlaties sastapt pēc iespējas vairāk klientu tieši savā novadā.

Kāpēc SEO vajadzīgs būvniecības uzņēmumiem?

Īsumā – tas darbojas. Izmantojot organiskās meklēšanas priekšrocības, būvniecības uzņēmumi var gūt vairāk zvanu, pārdošanas un ieņēmumu. Visi būvniecības pakalpojumi risina kādu problēmu, un cilvēki vēršas meklētājprogrammās, lai atrisinātu savas problēmas. Jo labāk Google un citas meklētājprogrammas palīdz cilvēkiem atrisināt viņu problēmas, piedāvājot tādus risinājumus kā jūsu pakalpojumi, jo vērtīgāka kļūst SEO!

Cilvēki arvien vairāk uzticas meklētājprogrammām, jo vairāk ar tām mijiedarbojas un kļūst ērtāk paļauties uz tām, lai atrastu risinājumus. Saskaņā ar Search Engine Land rakstu 53% no visas vietņu datplūsmas internetā ir organiskā datplūsma. Tas ir ievērojami vairāk nekā vidējā maksas datplūsma, kas ir 15%, vai vidējā sociālā datplūsma, kas ir 4,7 %.

Ja neieguldāt savā meklēšanas sistēmu nekustamajā īpašumā, jūs palaižat garām datplūsmu, kas var pārvērst un attīstīt jūsu būvniecības uzņēmumu.

Kā pārdot būvniecības pakalpojumu

Jūsu būvniecības uzņēmuma mārketinga panākumu atslēga ir identificēt problēmu, ko jūsu piedāvājums atrisina, un izglītot tirgu par to, kā tieši tas tiek galā ar konkrētu uzdevumu. Tam var ļoti palīdzēt gan paša uzņēmuma mājaslapā ietvertais saturs, bloga jeb jaunumu rakstu, gan arī raksti ar saitēm uz jūsu mājaslapu, kas publicēti ļoti apmeklētos un meklētājprogrammu rangā augstu novērtētos blogos, piemēram, www.dzivei.lv, www.dzivei.eu vai www.xfaili.lv, kuros ir atbilstošas sadaļas par mājokļa veidošanu, radīšanu, iekārtošanu. 

Tā kā dzīvesstila vietņu veidotāju mērķis ir tieši tāds – "nopelnīt" pēc iespējas augstāku rangu meklētājprogrammu un citu satura vērtētāju reitingos, ar jūsu pakalpojumu saistītas informācijas ievietošana šādos ārējos resursos arī ievērojami paplašinās jūsu auditorijas sasniedzamību, piemēram, paralēli tradicionāli izmantotajai Google Ads, Meta Ads vai Instagram Ads reklāmai.

SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija celtniecības uzņēmumiem ir process, kura mērķis ir iegūt kvalitatīvu, organisku datplūsmu uz jūsu vietni ar nolūku pārvērst šo datplūsmu par jaunu apmeklētāju, zvanītāju vai klientu. SEO taktika būvniecības uzņēmumiem nemaz tik ļoti neatšķiras no jebkuras citas nozares taktikas. Tomēr būvniecības nozarē ir dažas nianses, kas to padara nedaudz sarežģītāku, salīdzinot ar citām nozarēm. Piemēram, daži klienti dzīvojamo ēku jomā finansiālu iemeslu dēļ var ilgstoši atrasties izpētes posmā. Turklāt jūsu saturā būs jāiekļauj zināms izglītošanas līmenis, kas palīdzēs potenciālajam klientam uzzināt par jūsu nozari un to, ko sagaidīt. Galu galā šo gaidu noteikšana palīdzēs kvalificēt jūsu potenciālos klientus un nodrošinās vienmērīgāku pāreju no potenciālā klienta uz klientu.

Veiksmīga SEO raksta autors iejūtas klienta ādā

Uzņēmumiem, ar kuriem strādājam, vienmēr iesakām, lai tie vispirms pievērš uzmanību saviem klientiem. Lai veiksmīgi īstenotu digitālo mārketingu, jums ir jāzina vairāk un jārūpējas par savu klientu labāk, nekā to dara jūsu konkurenti. Tas var nozīmēt, ka ieguldīsiet līdzekļus SEO un satura mārketingā. Ieguldiet līdzekļus saturā, kas palīdzēs jūsu klientam, pirms viņš ir pieņēmis lēmumu par pirkumu.

Tiešsaistes saturs vairs nav tikai bloga ieraksts. Tie ir attēli, videoklipi, slaidšovi, tīmekļa lietojumprogrammas un daudz kas cits. Viss šis saturs var palīdzēt nostiprināt jūsu zīmolu kā līderi savā jomā un padarīt jūsu produktus vēl pieprasītākus!

Iedomājieties, ka varat atrisināt klienta problēmu, pirms esat ar viņu runājis. Lieliski bloga ieraksti vai tiešsaistes rīki to var izdarīt. Palīdzot viņiem pirmajiem, ne tikai radīsiet iespēju iegūt jaunu klientu, bet arī zīmola popularizētāju.

Stratēģijai, taktikai, izvēlētajiem mārketinga kanāliem, ieguldītajam laikam un kapitālam – visam jābūt atkarīgam no jūsu klienta. Uzziniet informāciju par savu klientu, piemēram, šādu:

  • kāda ir viņu ikdiena?
  • kā viņu dzīvē izskatās panākumi?
  • kādus vārdus un frāzes viņi lieto saistībā ar jūsu nozari?
  • ko viņi vēl meklē tiešsaistē?
  • ko viņi piedzīvos, pirms viņiem būs nepieciešams jūsu risinājums?

Uzklausot savu klientu un iegūstot empātiju pret viņu, sāksiet gūt skaidrāku priekšstatu par to, kā klienti varētu izmantot meklētājprogrammas, lai atrastu jūsu pakalpojumus, un kāda veida saturs varētu viņus piesaistīt jūsu tīmekļa vietnei. 

 

Dalies ar šo rakstu