building.lv skaitļos

Lietotāji online32
Aktīvie uzņēmumi19067
Nozares raksti32977
Kā veicināt darbinieku sadarbību uzņēmumā : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kā veicināt darbinieku sadarbību uzņēmumā

  Lai uzvarētu konkurences cīņā, ikvienam uzņēmumam ir efektīvi jāīsteno nozīmīgas aktivitātes, tostarp radot un pārdodot sarežģītus produktus un pakalpojumu komplektus. Tas prasa lielu, daudzpusīgu komandu veidošanu, kas apvieno darbiniekus no dažādām uzņēmuma nodaļām. Tomēr ne vienmēr šāda sadarbība rit sekmīgi. Kā radīt vidi, lai dažādu nodaļu darbinieki efektīvi sadarbotos?  

 

Atbildi sniedz jaunā grāmata Sadarbība uzņēmumā, kurā stāstīts, kā veicināt un efektīvi vadīt darbinieku sadarbību uzņēmumā.

Jauno grāmatu biznesa aprindās populārajā sērijā Harvard Business Review on klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

 

Jaunajā grāmatā Sadarbība uzņēmumā pieredzējuši biznesa konsultanti un pētnieki stāsta par to, kā veicināt darbinieku sadarbību uzņēmumā un kāda ir vadītāja loma sadarbības procesos, kādos gadījumos iekšējā motivācija būs pārāka par materiālajiem stimuliem, kā koučings un īpašu kritēriju izstrāde un ieviešana uzņēmumā palīdz sekmīgi risināt konflikta situācijas, kā ar vadības, varas, kultūras un darbu pārvaldības instrumentiem efektīvi vadīt darbu un sekmēt darbinieku sadarbību uzņēmumā, kas ir T veida menedžeris un kāda ir viņa loma uzņēmumā u.c.

 

Grāmata ir praktisks padomdevējs ikvienam vadītājam ikdienas darbā, kas vadītāju apbruņo ar pārbaudītām tehnikām, kas ļauj veidot daudz efektīvāku sadarbību uzņēmumā un palīdz daudz sekmīgāk radīt jaunus produktus un pakalpojumus.

 

Atziņas no jaunās grāmatas

 

Sadarbība norisinās sekmīgāk, ja komandas dalībnieku lomas ir skaidri definētas un labi saprotamas, proti, ja indivīdi jūt, ka lielu daļu no sava darba viņi var veikt pastāvīgi. Ja šādas skaidrības nav, komandas dalībnieki nevajadzīgi tērē pārāk daudz enerģijas, runājot par lomu sadalījumu un aizsargājot katrs savu lauciņu tā vietā, lai koncentrētos uz uzdevuma veikšanu.

 

Psihologi atklājuši, ka naudas kārdinājums un atbildības rīkste motivē cilvēkus veikt konkrētus uzdevumus, taču pārsvarā tie atņem cilvēkiem drosmi paveikt kaut ko vairāk. Apbrīns un atzinība ir daudz efektīvāki stimulēšanas veidi, lai panāktu papildu rīcību.

 

Komandas dalībnieku sadarbība notiek daudz vienkāršāk un dabiskāk, ja viņi uztver sevi kā līdzīgus pārējiem. Dažādība, kas kavē sadarbību, ietver sevī ne tikai tautību, bet arī vecumu, izglītības līmeni un pat amatu. Izteikta dažādība bieži vien nozīmē, ka komandas dalībnieki strādā ar cilvēkiem, kurus viņi pazīst tikai virspusēji.

 

Jo proporcionāli lielāks svešinieku skaits komandā un izteiktāka kompetences un pieredzes dažādība, jo mazāka iespēja, ka dalībnieki dalīsies savās zināšanās vai praktizēs kādas citas sadarbības formas.

Papildinformācija par grāmatu:

http://www.lid.lv/ sadaļas Grāmatu sērijas apakšsadaļā Visas grāmatas.

http://www.lid.lv/lv/katalogs/get/shopcat/48/shopprod/1618

 

Par izdevniecību Lietišķās informācijas dienests (http://www.lid.lv/)

Kā padomdevējs biznesā izdevniecība Lietišķās informācijas dienests vietējā tirgū darbojas jau kopš 1993. gada. Izdevniecība regulāri informē par jaunumiem LR un ES normatīvajos dokumentos (abonentizdevumi un www.e-likumi.lv), sniedz risinājumus grāmatvedības, finanšu un likumdošanas jautājumos (konsultācijas, grāmatvedības pakalpojumi, semināri, žurnāls Bilance, žurnāls Praktiskais Likumdošanas Ziņnesis), kā arī izdod biznesa literatūru – uzņēmējdarbībā un karjeras izveidē aktuālus un praktiski pielietojamus  pieredzējušu Latvijas un ārvalstu ekspertu padomus.

 

Papildinformācija:

Lietišķās informācijas dienests

Inga Radžabova, 26357343, 67606110, inga@lid.lv

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.