building.lv skaitļos

Lietotāji online22
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Kāpēc mājaslapa šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk? : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kāpēc mājaslapa šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk?

Kāpēc mājaslapa šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk?

Izskatās, ka vīrusa radītā "vētra" nu ir norimusi, un pa šo laiku dažādi interneta pakalpojumi, e-veikali un mājaslapas ir saradušās kā sēnes pēc lietus. Pat koncertus var apmeklēt internetā! Ja vēl neesat paspējuši savam uzņēmumam izveidot nopietnu mājaslapu, vai uz to vēl ir jēga "iespringt"? Varbūt mājaslapu veidotāji pārspīlē ar to nepieciešamību, kas var būt pārejoša? 

Raksta autors: Jānis Ločmels, SIA "Latvijas Tālrunis" produktu un attīstības eksperts

Izskatās, ka vīrusa radītā "vētra" nu ir norimusi, un pa šo laiku dažādi interneta pakalpojumi, e-veikali un mājaslapas ir saradušās kā sēnes pēc lietus. Pat koncertus var apmeklēt internetā! Ja vēl neesat paspējuši savam uzņēmumam izveidot nopietnu mājaslapu, vai uz to vēl ir jēga "iespringt"? Varbūt mājaslapu veidotāji pārspīlē ar to nepieciešamību, kas var būt pārejoša? Šodien es jums pastāstīšu par to, kāpēc mājaslapa uzņēmumam šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk.

Ideja par uzņēmuma mājaslapu veidošanu Latvijā aizsākās jau 2000. gadu sākumā un kopš tā laika ir kļuvusi tikai populārāka. To apliecina arī Latvijā reģistrēto domēnu skaita pieaugums.

Mājaslapas izveides iemesli vienmēr ir bijuši dažādi. Gan racionāli, piemēram, kā padarīt informāciju pieejamu 24/7 un piesaistīt jaunus klientus, gan emocionāli, piemēram, bailes palikt nemodernam vai "vēlme pārspēt kaimiņa mājaslapu". Lai arī kādi ir bijuši uzņēmēju nolūki, gadu gaitā mājaslapa savas daudzpusības dēļ ir kļuvusi par nopietnu mārketinga aktivitāšu centru.

Tomēr izrādās, ka sava mājaslapa ir tikai 63% uzņēmumu. Vai tas nozīmē, ka mājaslapa visiem nav tik svarīga? Dažiem – jā, bet arī šie apsvērumi var būt gan racionāli, gan uz sajūtām balstīti, turklāt informācija izvērtēšanai varbūt vairs nemaz nav aktuāla. Vai iespējams, ka tādi apgalvojumi kā "mūs jau neviens internetā nemeklēs" vai "klienti nav interneta lietotāji" sen jau ir pagātne?

Šeit būs vairāki iemesli, kuru dēļ par mājaslapu tomēr ir vērts padomāt kārtīgāk.

Iemesls Nr. 1: Interneta paaudze ir klāt – jau sen

Autors: mileniali
Autors: mileniali

Vai zinājāt, ka šobrīd būtiska ekonomiski aktīvo iedzīvotāju daļa ir tā saucamie "mileniāļi"? Viņi ar datoriem ir saskārušies jau bērnībā, tāpēc ļoti brīvi izmanto internetu preču un pakalpojumu meklēšanā. Par mileniāļiem dēvē tos, kuri ir dzimuši laika posmā no 1980. līdz 2000. gadam, un tagad viņi jau ir 20 līdz 40 gadu vecumā. Šie cilvēki arī nosaka to, kādas vērtības būs cieņā turpmākajās desmitgadēs.

Autors: z_paaudze
Autors: z_paaudze

Savukārt nākamās – Z paaudzes – pārstāvji, kas ir dzimuši no 2000. līdz 2020. gadam, jau kļūst pilngadīgi. Viņu bērnībā interneta pieslēgums mājās ir bijusi pašsaprotama lieta, un šīs paaudzes pārstāvjus bez mājaslapas vai sociālo tīklu profila uzrunāt būs jo īpaši grūti.

Laiks skrien. Pielāgojieties esošajiem un potenciālajiem klientiem ar rūpīgi pārdomātu mājaslapu!

Lasiet tālāk, jo turpmākie iemesli būs vairāk saistīti ar tik populāro krīzes tēmu.

Iemesls Nr. 2: Iespējama straujāka iepirkšanās paradumu maiņa

Autors: iepirkshanas_online
Autors: iepirkshanas_online

Neseno pārvietošanās ierobežojumu dēļ daudzi no mums, visticamāk, ir pārliecinājušies par teoriju, ka gandrīz visu sadzīvei nepieciešamo ir iespējams atrast un iegādāties internetā. Un internets pēdējā laikā patiešām ir bijis pieprasīts arī preču un pakalpojumu meklēšanas vajadzībām.

Piemēram, pēc "Bite Latvija" un "Tet" informācijas interneta patēriņš pēc 12. marta bija paaugstinājies par 25 un vairāk procentiem. Saskaņā ar "Bite Latvija" pārstāvju teikto ir ļoti pieaudzis pieprasījums arī pēc austiņām, televizoriem un datoriem. Un varam nojaust, ka līdz ar datoru, visticamāk, tiks lietots arī internets.

Autors: iepirkshanas_interneta
Autors: iepirkshanas_interneta

Par iepirkšanos. Mēs varējām novērot, kā attīstās tirdzniecība internetā un piegādes pakalpojumi. Interneta veikalus atvēra arī mazāki veikalu tīkli, savukārt piegādes uzņēmumi sāka veikt arī paši. Piemēram, pēc ārkārtas situācijas pasludināšanas "Rimi" interneta veikala pasūtījumi esot pieauguši trīs reizes, bet piegāžu laiks līdz pat trim četrām dienām! Tas tikai parāda, ka šos pakalpojumus pēkšņi sāka izmantot krietni vairāk cilvēku, kuri, iespējams, iepriekš to nebija darījuši.

Arī mūsu uzturētajās 950 mājaslapās, kuras pieder izteikti pakalpojumu sektoram, vidējais lapu skatījumu skaits bija paaugstinājies par 50%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.

Vēlāk noteikti atklāsies vēl daudz interesantu faktu. Tāpat arī pieņemam, ka reģionos situācija ar piegādēm, visticamāk, nebija tik spīdoša kā Rīgā.

Bet kā gan pieaugošais interneta lietošanas biežums, iepirkšanās paradumu maiņa, konkurentu aktivizēšanās un citi karantīnas laika notikumi ietekmēs turpmāko nākotni?

"220.lv" pārstāvis Raimonds Žilēns uzskata, ka pircējus pārņems paradums pirkt e-vidē un tā būšot ikdienišķa prakse.

Līdzīgi uzskata arī SIA "Maxima Latvija" pārstāve Liene Dupate-Ugule. Viņa ir pārliecināta, ka pēc krīzes pie paraduma iepirkties internetā cilvēki jau būs pieraduši.

"Harvard Business Review" speciālajā izdevumā "Coronoavirus and Business" teikts, ka agrākā SARS krīze Ķīnā bieži tiek minēta kā viens no galvenajiem iemesliem, kas ir paātrinājis e-komercijas adopciju. Tomēr spriest par to, kuri no jaunajiem iepirkšanās paradumiem nostiprināšoties, vēl esot par agru.

Arī es domāju, ka krīze ir paātrinājusi plašāku un dziļāku interneta iespēju apgūšanu, un preču un pakalpojumu meklēšana internetā turpinās palielināties, no kā, protams, iegūs tie, kam ir mājaslapas.

Iemesls Nr. 3: Pēkšņa konkurentu aktivizēšanās

Autors: konkurence
Autors: konkurence

Runā, ka mūsdienās biznesā "izraujas" ātrākie, nevis lielākie, tāpēc ir vērts pārliecināties, vai konkurenti krīzes spiediena rezultātā nav aizsteigušies jums priekšā ar kādiem jauninājumiem, piemēram, ar uzlabotu mājaslapu, piedāvājumu vai reklāmas aktivitātēm. Un, iespējams, šoreiz ir jārīkojas tieši tāpēc, ka rīkojas konkurenti!

Saskaņā ar NIC.LV informāciju martā Latvijā ir reģistrēti 3000 jauni domēni jeb mājaslapu adreses, kas ir par vienu trešdaļu vairāk nekā pērn šajā pašā laikā. Pāris dienās vien ir reģistrēti 600 jauni domēni!

Un kā jau iepriekš minējām, paskatieties, kā aktivizējusies tirdzniecība internetā! Ja iepriekš dominēja lielie e-veikali ar uzsvaru uz Rīgu, tad tagad aktivizējas arī mazākie, un piegādes iespējas uzlabojas arī reģionos.

Arī mūsu 950 uzturētajās mājaslapās pieteikto labojumu un uzlabojumu skaits martā un aprīlī ir krietni pieaudzis, kas parāda, ka uzņēmumi reaģē un mainās. Tāpat arī jauno mājaslapu pasūtījumu skaits ir saglabājies nemainīgi augsts.

Šajā laikā attīstītie un popularizētie interneta biznesi, visticamāk, turpinās iesākto, un, kā iepriekš noskaidrojām, mileniāļi un Z paaudze to vien tikai gaida!

Iemesls Nr.4: Nepieciešamība pēc jauniem klientiem

Autors: socialie_mediji1
Autors: socialie_mediji1

Palielinoties ekonomiska rakstura grūtībām, jaunu klientu piesaiste ir viens no risinājumiem.

Mūsdienās, kad viss iespējamais tiek meklēts internetā, izredzes tikt atrastam bez mājaslapas ir niecīgas, turklāt uzņēmumus ar pienācīgu mājaslapu mēdz uztvert par nopietnākiem, nekā tos, kuriem tādas nav. Arī tad, ja tirgotāju vai pakalpojumu sniedzēju ir ieteikusi paziņa, mājaslapa ir vieta, kurā mēs parasti iegūstam nepieciešamo papildinformāciju pirkuma izvērtēšanai.

Ja domājat par digitālās reklāmas kampaņām GoogleFacebook vai citos medijos, būs nepieciešama "piezemēšanās" lapa (ang. landing page), kura atvērsies pēc tam, kad uz reklāmas kāds uzklikšķinās. Par tādu var kalpot jūsu jaunizveidotā vai uzlabotā mājaslapa. Ja nodarbojaties ar tirdzniecību, e-veikals pat nav tik būtisks, galvenais – esiet vismaz atrodami, un strādās pasūtīšana arī caur telefonu vai e-pastu!

Savukārt domājot par jaunu klientu piesaisti, nopietni apsveriet mājaslapas izveidi vai uzlabošanu!

Iemesls Nr. 5: Nepieciešamība samazināt izmaksas

Autors: finanses
Autors: finanses

Pareizi izveidota un optimizēta mājaslapa jums var dot bezmaksas apmeklētāju plūsmu no interneta meklētājprogrammām, piemēram, Google, kas Latvijā tiek izmantota visvairāk.

Tomēr, kā saka, nav tādas lietas kā bezmaksas pusdienas, un arī kvalitatīva optimizēšana jeb SEO prasa finansiālus ieguldījumus. Bet – kad jūsu mājaslapa meklētājprogrammām "iepatiksies" un uz jūs interesējošajiem atslēgvārdiem tā tiks pacelta augstās pozīcijās, apmeklējums var kļūt tik liels, ka varēsiet iztikt pat bez maksas reklāmām.

Autors: seo
Autors: seo

Reklāmas kampaņas nes ātrus un gandrīz garantētus rezultātus, taču, tās pārtraucot, apmeklētāju plūsma pazūd uzreiz, ko nevar teikt par mājaslapu organisko apmeklējumu. Tiesa, kvalitatīva mājaslapas optimizācija sākumā var šķist dārga, taču ilgtermiņā tā dos daudz lielāku atdevi nekā maksas reklāmas. Šis gan nav ātrs risinājums, bet pilnīgi noteikti apsvēršanas vērts. Un viens ir pavisam skaidrs, – lai izmantotu SEO iespējas, mājaslapa noteikti ir vajadzīga.

Iemesls Nr. 6: Būt nodrošinātam pret pārsteigumiem

Un, visbeidzot, pēdējais iemesls, kāpēc mājaslapu šobrīd sagatavot ir svarīgāk nekā jebkad agrāk.

Mēs varam tikai minēt, kas mūs sagaida tuvākā vai tālākā nākotnē, bet vīrusa krīze parādīja, ka tiem, kam interneta mājaslapas un e-veikali jau bija izveidoti, negaidītajai situācijai pielāgoties bija daudz vienkāršāk nekā tiem, kam viss bija jāsāk no nulles.

Lai arī mūsdienās interneta mājaslapu un veikalu tehniskā izveide ir relatīvi ātra, preču ievade, aprakstu sagatavošana, norēķinu aktivizēšana vai pamatprocesu apgūšana tāpat aizņem laiku. Sava interneta mājaslapa vēl ir arī jāpopularizē, taču ja par to jūsu klienti jau zina iepriekš, tas ir liels pluss.

Arī iepriekš minētajā "Harvard Business Review" izdevumā iesaka sagatavoties nākamajai krīzei un pasaulei, kas būs citāda (cerams, labāka) jau tagad.

Būsim gatavi skarbākajam, bet cerēsim uz labāko!

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.