building.lv skaitļos

Lietotāji online21
Aktīvie uzņēmumi21115
Nozares ziņas33110
Krāsas interjerā – drosmīgi akcenti kļūst par tendenci  : building.lv - par būvniecību Latvijā

Krāsas interjerā – drosmīgi akcenti kļūst par tendenci 

Krāsas interjerā – drosmīgi akcenti kļūst par tendenci 
Autors: Henrik Schipper

Latvijas mājokļos un birojos arvien biežāk novērojama krāsu daudzveidība – lai gan siltas nokrāsas, neitrālie, dabiskie toņi joprojām tiek izvēlēti visbiežāk, cilvēki arvien drosmīgāk atklāj krāsu potenciālu telpas noskaņas veidošanā. Interjerā krāsa vairs nav tikai vizuāls elements – tā iedod telpai ne tikai personību, bet arī spēj mainīt telpas uztveri un ietekmēt tajā valdošo atmosfēru. 

“Pelēkie un bēšie toņi pamazām zaudē savu dominanci, un cilvēki arvien biežāk ienes interjerā krāsas. Tas nenozīmē, ka izvēlētajām krāsām vienmēr jābūt spilgtām – bieži tā ir niansēta krāsu palete, kas palīdz veidot līdzsvarotu un harmonisku vidi,” saka Marija Ovčaruka, interjera dizaina studijas FORM to inspire dizainere un projektu vadītāja.  

Gaiši toņi palīdz vizuāli paplašināt telpu un rada gaisīgumu, tumšie piešķir dziļumu un eleganci, bet spilgtie akcenti piešķir telpai dzīvīgumu un enerģiju. “Dzīvojamajās telpās cilvēki visbiežāk izvēlas pasteļtoņus vai tumšos zemes toņus, bērnu istabās iecienītāki ir spilgtāki akcenti, savukārt publisko telpu un biroju interjera dizainā arvien biežāk parādās drosmīgāka krāsu saspēle,” novērojusi M. Ovčaruka.  

Autors: Constantin Meyer
Autors: Constantin Meyer

“Latvijā cilvēki joprojām ir piesardzīgi, izvēloties spilgtas krāsas interjera pamatelementos, taču kļūst aizvien drosmīgāki, kad runa ir par detaļām, piemēram, durvju rokturiem, tekstilu, gaismas slēdžiem, rozetēm un citām elektroinstalācijas detaļām, kas līdz šim tradicionāli tika uztvertas kā funkcionāli elementi, nevis estētiski akcenti,” papildina interjera dizainere. “Populārākās krāsas, ko cilvēki šobrīd izvēlas akcentiem, ir dabas iedvesmoti toņi – dažādi zaļie, terakotas, okera un pelēkzilie,” saka eksperte. 

“Pat tik neliels akcents kā krāsains gaismas slēdzis var mainīt telpas noskaņu un padarīt interjeru personiskāku,” uzsver Leonīds Popoks, uzticamā vācu ražotāja JUNG pārstāvis Latvijā. 

Autors: Henrik Schipper
Autors: Henrik Schipper

Slēdzis kā dizaina elements 

2025. gadā Baltijā veiktais JUNG zīmola tēla pētījums, kurā tika aptaujāti interjera dizaineri un arhitekti, atklāj, ka mūsdienās gaismas slēdži pilda divas galvenās dizaina funkcijas. “Pirmkārt, slēdzim nevajadzētu traucēt kopējam interjera tēlam – tam jāiekļaujas vidē, jāpielāgojas un jāpaliek neredzamam. Otrkārt, slēdzis var arī “palīdzēt”, kļūstot par interjera dizaina elementu. Abos gadījumos pareizi piemeklēta krāsa vai apdares materiāli var piešķirt telpai vēlamo raksturu,” papildina speciālists. 

Eksperts atklāj, ka šeit lielu lomu spēlē Les Couleurs® Le Corbusier® krāsu palete, ko radījis viens no ietekmīgākajiem 20. gadsimta arhitektiem un dizaina meistariem Lekorbizjē (Le Corbusier). „Tā ir atzīta par vienu no ietekmīgākajām krāsu sistēmām pasaulē – visi 63 toņi ir savstarpēji harmoniski un viegli kombinējami, tāpēc lieliski iederas gan minimālistiskos, gan ekskluzīvos interjeros, turklāt tie iederēsies jebkurā mājokļa telpā – kā dzīvojamā istabā, guļamistabā vai bērnu istabā, tā arī virtuvē, vannasistabā vai biroja telpās,” saka speciālists.  

Konkrētas krāsas gaismas slēdži tiešā veidā var ietekmēt telpas noskaņu: bleu céruléen debeszilais tonis piešķir telpai mieru un introspektīvu gaisotni, vert anglais zaļais mierīgu un klusu atmosfēru, kas ir ideāli piemērota mācību vai darba telpām, bet rouge vermillon ugunīgi sarkanais piešķir telpai enerģiju un dinamiku. Šie piemēri norāda uz plašāku tendenci – arvien lielāku nozīmi interjera dizainā iegūst krāsaini un personalizēti risinājumi, kas ļauj izcelt individuālo stilu un radošumu, kā arī radīt mājokli vai darba vidi, kas patiesi atspoguļo katra dzīvesstilu un personību. 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.