building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi1733
Nozares raksti32891
Lai nesabojātu automašīnas, ceļu remontdarbu laikā nepieciešams ievērot ātruma ierobežojumus : building.lv - par būvniecību Latvijā

Lai nesabojātu automašīnas, ceļu remontdarbu laikā nepieciešams ievērot ātruma ierobežojumus

Lai nesabojātu automašīnas, ceļu remontdarbu laikā nepieciešams ievērot ātruma ierobežojumus
Foto: Lai nesabojātu automašīnas, ceļu remontdarbu laikā nepieciešams ievērot ātruma ierobežojumus

  Pašlaik Latvijā rit aktīvākā ceļu būvdarbu sezona, tai skaitā uz daudziem ceļiem tiek veikta asfalta seguma virsmas apstrāde.

Banner 280x280

Virsmas apstrāde ir autoceļa melnās segas raupjuma atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa virsmu ar bitumena emulsiju un granīta šķembām un ar veltni pieblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos asfaltā. Šo metodi lieto uz autoceļiem ar vidēju un zemu satiksmes intensitāti un, salīdzinot ar jaunas asfaltbetona virskārtas izbūvi, šī metode ir aptuveni trīs reizes lētāka, bet nodrošina autoceļa labu kalpošanu vismaz piecos turpmākajos gados.

Lai veidotos kvalitatīvs pārklājums, uz ceļa jāuzber vairāk šķembu nekā nepieciešams vienai kārtai. Pēc vairākām dienām, kad ceļa virsma ir noformējusies pāri braucošo automašīnu riteņu slodzes ietekmē, liekās šķembas ar ceļa slaukāmo mašīnu novāc.

Lai no ātras braukšanas akmentiņi no pārklājuma neatlēktu un nebojātu automašīnas, šajā periodā tiek ieviesti ātruma ierobežojumi:

Pirmās diennakts laikā - 30 km/h, nākošajās divās - 50 km/h un 70 km/h aptuveni nedēļu pēc darbu veikšanas.

Ierobežojums attiecas uz visiem autovadītājiem, jo nepielipušās un nenoslaucītās šķembas var izsist pretim braucošās vai pašas ātrumu pārsniegušās automašīnas stiklu, ja ātrums ir par lielu.

Ātruma ierobežojumu atceļ tikai pēc ceļa noslaucīšanas.

Šogad Latvijā virsmas apstrāde tiks veikta aptuveni 220 km garumā.

Kā piemēru var minēt šādus Centra reģiona posmus, kur virsmas apstrādes darbi jau veikti vai vēl tiks uzsākti:

-reģionālā autoceļa Rīga (Jaunciems) – Carnikava-Ādaži (P1) posmā no 21,2-27,1 kilometram (darbi jau veikti);

-reģionālā autoceļa Saulkrasti-Sēja-Ragana (P6) posmā no 1,7-7,9 kilometram (darbi jau veikti);

-reģionālā autoceļa Inčukalns – Ropaži – Ikšķile (P10) posmā no 0,0 līdz 4,36 kilometram.

Līdzīgi darbi norisinās visos Latvijas reģionos.

Informāciju sagatavoja
va/s Latvijas Valsts ceļi
Komunikācijas daļa

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.