Lidostas "Rīga" lidlaukā sāk darboties jauna gaismu sistēma
No ceturtdienas, 5.marta starptautiskās lidostas "Rīga" lidlaukā oficiāli sāk darboties jaunizbūvētā gaismu sistēma CAT II. Tādejādi tiek paaugstināta lidojumu drošība un nelabvēlīgos laika apstākļos reisu novirzīšana uz citām lidostām samazināta līdz minimumam.
"Lidlauka sertificēšana CAT II atbilstošai gaismu sistēmai uzlabos lidostas sniegto servisu aviokompānijām un to pasažieriem, jo būtiski samazināsies to reisu skaits, kas nelabvēlīgu laika apstākļu ietekmē jānovirza uz alternatīvajiem lidlaukiem," uzsver starptautiskās lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš. "Tas ir būtisks priekšnosacījums lidostas konkurētspējas paaugstināšanai un jaunu aviokompāniju piesaistīšanai."
Lidosta turpmāk varēs uzņemt ielidojošos reisus, ja lidlaukā redzamība būs līdz 300 metriem, kā arī izlidojošie reisi tiks atļauti pie redzamības līdz 250 metriem. Gaismu sistēma CAT II izbūvēta ES Kohēzijas fonda projekta "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība" ietvaros.
Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents: "airBaltic ir punktuālākā aviokompānija pasaulē pēc OAG datiem. Šādu servisa līmeni saviem klientiem mēs varam nodrošināt tikai un vienīgi sadarbībā ar izciliem partneriem. Lidostas "Rīga" veiktie infrastruktūras uzlabojumi ir būtisks ieguvums airBaltic klientiem un padarīs ērtāku ceļošanu arī mazāk labvēlīgos laika apstākļos."
"Latvijas gaisa satiksme", kas sniedz aeronavigācijas pakalpojumus Latvijas gaisa telpas lietotājiem, ir veikusi visus nepieciešamos priekšdarbus, lai sekmīgi sagatavotos gaismas sistēmas CAT II ieviešanai un no šī gada 5. marta nodrošinātu lidojumus arī pazeminātas redzamības apstākļos. Sagatavošanās periodā ir testētas sistēmas, kas pārbauda meteoroloģiskos parametrus, jebkuras redzamības un laika apstākļos kontrolē objektu pārvietošanos lidostas teritorijā. Ir izstrādāti speciālie noteikumi, kas stājas spēkā, redzamībai pazeminoties līdz meteoroloģiskajam minimumam, veikta uzņēmuma speciālistu apmācība darbam jaunajos apstākļos. Esmu pārliecināts, ka mūsu darba rezultātus pozitīvi novērtēs gan pasažieri, gan aviosabiedrības," saka VAS "Latvijas gaisa satiksmes" valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.
Atgādinām, ka 2013. un 2014. gadā ES Kohēzijas fonda projekta ietvaros paveikti arī citi vairāki nozīmīgi darbi – skrejceļa segas virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, papildus manevrēšanas ceļu E un D izbūve, peronu Nr.2 un Nr.3 rekonstrukcija, divu pretapledošanas apstrādes laukumu izbūve, lietus notekūdeņu atvades sistēmas un lidlauka drenāžas izbūve, transportlīdzekļu mazgāšanas angāra izbūve, atkritumu savākšanas angāra izbūve, manevrēšanas ceļu C un G vienkāršotā renovācija, ugunsdzēsēju depo izbūve.
2015.gadā projekta ietvaros plānota perona Nr.1 rekonstrukcija un tiks iegādāta aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētā automašīna un iekārtas drošības pasākumiem.
Projekta attiecināmās izmaksas ir 94 266 717,13 EUR, tajā skaitā Kohēzijas fonda finansējums 58 500 000,00 EUR, valsts budžeta finansējums 11 747 011,97 EUR un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" finansējums 24 019 705,16 EUR.
Informāciju sagatavoja:
Sarmīte Rinmane
Komunikācijas vienības vadītāja
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"
s.rinmane@riga-airport.com
T: +371 67207694
www.riga-airport.com