building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi1680
Nozares raksti32877
Līdz 2023. gada beigām plānots pārbūvēt 5. un 7. tramvaja maršruta līnijas, uzlabojot vides pieejamību : building.lv - par būvniecību Latvijā

Līdz 2023. gada beigām plānots pārbūvēt 5. un 7. tramvaja maršruta līnijas, uzlabojot vides pieejamību

Līdz 2023. gada beigām plānots pārbūvēt 5. un 7. tramvaja maršruta līnijas, uzlabojot vides pieejamību

Pirmdien, 1.martā, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti sēdē apstiprināja pašvaldības dalību projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem", kurš paredz līdz 2023. gada beigām pārbūvēt 5. un 7. tramvaja līnijas maršrutu, tos pielāgojot zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību.

"Pašvaldības dalība šajā projektā ir būtisks solis Rīgas satiksmes infrastruktūras modernizācijā. Pārbūvējot šīs tramvaju līnijas, kuras ir vienas no noslogotākajām Rīgā,  tiks uzlabota gan iedzīvotāju mobilitāte – paātrinot un padarot ērtāku pārvietošanos, gan ievērojami uzlabota pieejamība. Pieturvietu platformas kļūs ērtākas gan cilvēkiem gados, gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem. Tāpēc īpaši svarīga ir projekta pieteikuma iesniegšana pēc iespējas īsākā laikā, lai darbus bez kavēšanās varētu uzsākt jau šogad," uzsvēra Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

7. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei plānots 34,21 miljons eiro, bet 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei - 8,96 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka projekta ietvaros paredzēts modernizēt 7. tramvaja maršruta līniju posmā no Ausekļa loka līdz Radio lokam un no Centrāltirgus līdz galapunktam "Ķengarags". Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. Aptuveni 8,6 kilometru garā posmā tiks veikta gan kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.

Tāpat projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garumā 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās. 5. tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

Indikatīvās kopējās projekta izmaksas Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem plānotas 43 miljonu eiro apmērā, no kura Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums plānots 36 miljonu eiro apmērā, bet līdzfinansējums 7,82 miljonu eiro apmērā. Projekta īstenošanas termiņš noteikts līdz 2023. gada beigām.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.