building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi1677
Nozares raksti32876
Liepāja. Ostā paplašina dzelzceļa Rietumu parku un izbūvē jaunus sliežu ceļus : building.lv - par būvniecību Latvijā

Liepāja. Ostā paplašina dzelzceļa Rietumu parku un izbūvē jaunus sliežu ceļus

Liepāja. Ostā paplašina dzelzceļa Rietumu parku un izbūvē jaunus sliežu ceļus
Foto: Liepāja. Ostā paplašina dzelzceļa Rietumu parku un izbūvē jaunus sliežu ceļus

*Lai uzlabotu dzelzceļa sastāvu manevrēšanas drošību un efektivitāti, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde uzsākusi jauna dzelzceļa sliežu ceļa izbūvi un Rietuma parka paplašināšanu. Tas ir pirmais  ES Kohēzijas fonda projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" posms.

Līdz 2019. gada beigām plānots kopumā izbūvēt un rekonstruēt sliežu ceļus 2 632 metru garumā t.sk. 1 815 metri ir jaunbūvējami sliežu ceļi, bet 817 metri pārbūvējami.  Tāpat projekta ietvaros plānots  rekonstruēt un paplašināt auto pievadceļus. Projekta kopējās izmaksas 6,3 milj. EUR.      

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, sagatavojot un izstrādājot projekta pieteikumus ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumam, aktīvi sadarbojās ar Liepājas ostas uzņēmējiem, lai identificētu  esošās un prognozējamās problēmas. Kā norāda LSEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis, kā viena no problēmām tika iezīmēta ostas auto un dzelzceļa pievadceļu kravu caurlaides spējas kapacitātes deficīts, kas ierobežo uzņēmumu spēju apkalpot pieaugošās kravu plūsmas, radot sauszemes kravu transporta sastrēgumus, un tādejādi samazinot ostas uzņēmumu darbības efektivitāti un konkurētspēju ar citām reģiona ostām.
 
Bez jau uzsāktā sliežu ceļa izbūves Rietumu parkā, ES Kohēzijas fonda projekts "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" paredz vēl viena dzelzceļa Rietumu parka savienojuma izveidi ar Liepājas staciju un veikt esošo sliežu ceļu pārmiju pie iebraukšanas ostas teritorijā pārbūvi un pārbrauktuvju rekonstrukciju, izbūvējot signalizāciju ar luksoforiem un automatizēto barjeru. Dzelzceļa infrastruktūras būvniecības izmaksas novērtētas 3 716 000 EUR apmērā, bet pirmā posma izmaksas kopā ar būvuzraudzību veido izmaksas ~1 milj. EUR.

Dzelzceļa sliežu ceļu izbūves darbus veic SIA RKF "Transceltnieks", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumus Liepājas speciālas ekonomiskās zonas pārvaldes atklātajā iepirkumā "Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps".

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir sagatavojusi un iesniegusi vēl divus projektus ES Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai - "Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana" un "Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana". Kopumā  visu ES Kohēzijas fondu projektu  finansēšanai  nepieciešamā  summa  ir  41 000 000  EUR,  no  kuras  32 304 208 EUR ir plānots piesaistīt kā Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

liepaja.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.