Liepājā uzlabo satiksmes plūsmas intensitāti Kalpaka ielā pie dzelzceļa pārbrauktuves
Uzsākti darbi, lai uzlabotu satiksmes plūsmas intensitāti Raiņa un Kalpaka ielās pie dzelzceļa pārbrauktuves. Šobrīd notiek luksoforu vadības bloka nomaiņa Raiņa, Kapsētas un 1905. gada ielu krustojumā, kam sekos gājēju izsaukuma pogu uzstādīšana. Veiktie darbi ļaus uzlabot un optimizēt luksoforu darbību, atbilstoši reālajai satiksmes plūsmai.
"Luksoforu vadības bloka nomaiņa ir tikai pirmais darbs no pasākumu kopuma, lai mazinātu sastrēgumus Kalpaka un Raiņa ielā pie dzelzceļa pārbrauktuves. Lielākā daļa darbu turpināsies nākamajā gadā", norāda Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.
2017. gada budžetā pašvaldība novirzījusi 57 tūkst. euro satiksmes plūsmas uzlabošanai Raiņa un Kalpaka ielās. Februārī, atkarībā no laika apstākļiem, izvietos transporta detektorus, lai varētu automātiski regulēt luksoforu darbību katrā kustības virzienā atkarībā no reālās transporta plūsmas. 2017. gada aprīlī VAS "Latvijas dzelzceļš" plāno salabot pārbrauktuves segumu, bet pašvaldības iestāde "Komunālā pārvalde" uzsāks pārbūves darbus Kalpaka ielā, izbūvējot brauktuves paplašinājumu autobusu pieturvietā, lai tā apstāšanās pieturā nekavētu autotransporta plūsmu.
"Tas īpaši svarīgi ir Laumas mikrorajona iedzīvotājiem, lai nebūt tik ilgi jāgaida un varētu ātrāk šķērsot pārbrauktuvi. Luksoforu automātiska regulēšana atbilstoši satiksmes plūsmai, dzelzceļa pārbrauktuves seguma atjaunošana un autobusa pieturvietas paplašinājuma izbūve, situāciju uzlabos," plānotos darbus komentē Uldis Sesks.
Lielākie sastrēgumi Kalpaka un Raiņa ielās, ja nav slēgta pārbrauktuve, parasti veidojas rīta un vakara stundās, braucot no Laumas mikrorajona uz pilsētas centru. Kā liecina iepriekš veiktais pētījums un iedzīvotāju aptauja sastrēgumiem ir vairāki iemesli. Pirmkārt, satiksmes plūsmu kavē autobusa pietura Kalpaka ielā pirms pārbrauktuves. Ja autobuss ir apstājies pieturā un autovadītāji nepārkāpj satiksmes noteikumus un nešķērso nepārtraukto līniju, veidojas sastrēgums. Otrkārt, satiksmes plūsmu kavē sliktais pārbrauktuves stāvoklis, kas veicina braukšanas ātruma samazināšanu, kā arī Raiņa, Kapsētas, 1905. gada ielas krustojums, kas intensīvas satiksmes gadījumā kavē transporta plūsmu.
liepāja.lv