building.lv skaitļos

Lietotāji online36
Aktīvie uzņēmumi19067
Nozares raksti32977
Mārketings ne vienmēr ir lieki tēriņi! : building.lv - par būvniecību Latvijā

Mārketings ne vienmēr ir lieki tēriņi!

Mārketings ne vienmēr ir lieki tēriņi!
Foto: Mārketings ne vienmēr ir lieki tēriņi!

Gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem šobrīd ir aktuāli jautājumi, ar  kādiem līdzekļiem vai dažkārt pat bez papildu materiāliem vai naudas līdzekļiem ir iespējams nodrošināt uzņēmējdarbībā veiksmīgu mārketingu, piesaistīt jaunus klientus un gūt peļņu.

Atbildes uz šiem jautājumiem uzņēmumu vadītāji un mārketinga darbinieki  atradīs jaunajā grāmatā Vai mārketings ir lieki tēriņi? Idejas un ieteikumi mazbudžeta mārketingam.

Jauno grāmatu sērijā Praktiskie padomi klajā  laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Grāmatu Vai mārketings ir lieki tēriņi? Idejas un ieteikumi mazbudžeta mārketingam  sarakstījusi Ērika Dārziņa.

Ērikai Dārziņai ir vairāk kā 10 gadu pieredze pārdošanā un mārketingā, strādājot starptautiskos uzņēmumos, kā arī pieredze uzņēmējdarbībā. No 2005. līdz 2007. gadam viņa izveidoja specializētu apmācību centru, ko pēc tam veiksmīgi pārdeva tālākai biznesa attīstībai. No 2007. gada beigām strādāja apdrošināšanas sabiedrībās ERGO Latvija AAS un ERGO Latvija Dzīvība AAS par mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju. Šobrīd ir abu apdrošināšanas sabiedrību korporatīvā biznesa departamenta direktore.

Grāmatā, aprakstot konkrētus piemērus, tajā skaitā arī no Latvijas biznesa pieredzes, un daloties ar lasītājiem savā pieredzē, grāmatas autore dod padomus, ko ikvienam savās un sava uzņēmuma interesēs der mācīties no tīkla mārketinga, kur meklēt klientus, kā pārdošanas speciālistus motivēt arvien efektīvākam darbam, kāda informācija jāsniedz piedāvājumā biznesa klientam, kāda pārdošanā loma ir kvalitatīvai  klientu apkalpošanai, kā plānot mārketinga budžetu, kā izvēlēties sev atbilstošāko plašsaziņas līdzekļu aģentūru, kur meklēt radošas idejas mārketingam, kad ir izdevīgi bartera darījumi, kā biznesu ietekmē mutvārdu atsauksmes, sociālie tīkli un  interneta vide, kādus mārketinga veidus un paņēmienus izvēlēties, kā noteikt mārketinga pasākumu efektivitāti u.c.

Grāmatas pielikumā ir arī praktiski piemēri mārketinga plānam, mārketinga budžeta sadalījumam pa pozīcijām un ceturkšņiem, reklāmas un plašsaziņas līdzekļu kampaņām, telemārketinga sarunu scenārijiem u.c.

Atziņas no jaunās grāmatas

Šobrīd mārketings ir transformējies no masu mārketinga par individuālo mārketingu. Pēdējais ir ļoti cieši saistīts ar personisku attieksmi un reklāmu. Uzņēmumi arvien biežāk vēršas pie saviem potenciālajiem un esošiem klientiem ar e-pasta, dažādu sociālo plašsaziņas līdzekļu un mobilo tālruņu palīdzību.

Lai varētu nopelnīt, ir pirmām kārtām jāmāk veiksmīgi pasniegt jeb pārdot un prezentēt sevi un tikai pēc tam savu produktu vai pakalpojumu. Ja nemācēsiet veiksmīgi sevi prezentēt, iespējams, nemaz netiksiet līdz sava produkta vai pakalpojuma prezentēšanai un kur nu vēl līdz veiksmīgam pārdošanas darījuma noslēgumam. Ja nepasniegsiet sevi un savu produktu klientam saprotamā veidā, ne liels, ne mazs mārketinga budžets nepalīdzēs.

Kas attur cilvēkus pārdot savu preci vai pakalpojumu? Atbilde ir vienkārša – tās ir bailes tikt atraidītam!

No mārketinga viedokļa ir jādomā par pastāvīgu realizācijas stimulēšanu un palīdzību pārdošanā iesaistītajiem cilvēkiem: bonusiem gan pārdevējiem,  gan klientiem, atlaidēm, lojalitātes programmām, papildu piedāvājumiem  un servisu. Ja ir ierobežoti apgrozāmie līdzekļi, tad labāk ekonomēt uz citiem pakalpojumiem  un censties pēc iespējas vairāk novērtēt cilvēkus, kuri uzņēmuma rada lielāko pievienoto vērtību. Var samazināt reklāmas izdevumus vai ierobežot mārketinga budžetu. Ja uzņēmums vairs nevar atļauties algot augsti kvalificētus speciālistus (finansistus, juristus, grāmatvežus), tas var izmantot vairāk ārpakalpojumu. Bet labus "pārdošanas cilvēkus", kas uztur labas attiecības ar jūsu klientiem, ir svarīgi novērtēt un pastāvīgi motivēt.

Uzņēmums nevar uzsvērt, ka tā piedāvājums ir visekonomiskākais un izdevīgākais, ja klients būs informēts, ka citur viņš tādu pašu pakalpojumu var iegādāties daudz lētāk. Tieši tādēļ ir svarīgi, lai pārdevējs zinātu visu aktuālo situāciju tirgu un, ja citur ir lētāk, mācētu argumentēt un paskaidrot, kāpēc klientam iegādāties tieši šeit.

Papildinformācija par grāmatu:

http://www.lid.lv/lv/katalogs/get/shopcat/48/shopprod/1653

Par izdevniecību Lietišķās informācijas dienests (http://www.lid.lv/)

Kā padomdevējs biznesā izdevniecība Lietišķās informācijas dienests vietējā tirgū darbojas jau kopš 1993. gada. Izdevniecība regulāri informē par jaunumiem LR un ES normatīvajos dokumentos (abonentizdevumi un www.e-likumi.lv), sniedz risinājumus grāmatvedības, finanšu un likumdošanas jautājumos (konsultācijas, grāmatvedības pakalpojumi, semināri, e-semināri, žurnāls Bilance, žurnāls Praktiskais Likumdošanas Ziņnesis), kā arī izdod biznesa literatūru – uzņēmējdarbībā un karjeras izveidē aktuālus un praktiski pielietojamus  pieredzējušu Latvijas un ārvalstu ekspertu padomus.

 

Papildinformācija:

Lietišķās informācijas dienests

Inga Radžabova, 26357343, 67606110, inga@lid.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.