building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
Parādīt vērtību – tā ir mūsu sūtība: saruna ar SIA PAROC valdes priekšsēdētāju Jāni Nagli : building.lv - par būvniecību Latvijā

Parādīt vērtību – tā ir mūsu sūtība: saruna ar SIA PAROC valdes priekšsēdētāju Jāni Nagli

Parādīt vērtību – tā ir mūsu sūtība: saruna ar SIA PAROC valdes priekšsēdētāju Jāni Nagli
Foto: Parādīt vērtību – tā ir mūsu sūtība: saruna ar SIA PAROC valdes priekšsēdētāju Jāni Nagli

PAROC jau 25 gadus ir Latvijas tirgū un iekarojis stabilu un uzticamu vietu siltumizolācijas materiālu ražotāju un piegādātāju vidū.

Ik gadu uzņēmums tirgū piedāvā jaunus, inovatīvus un mūsdienīgus risinājumus būvniecībā un renovācijā. PAROC valdes priekšsēdētājs Latvijā Jānis Naglis sola, ka jaunumi būs arī 2018.gadā, bet par tiem vairāk stāstīt varēs, kad jau būs ieviesti un pieejami tirgū. J. Naglis uzsver, ka nemainīgas paliks uzņēmuma vērtības – rūpes par cilvēku, rūpes par dabu un rūpes par labāk veidotu vidi. "PAROC kompānijai labāk veidota vide nozīmē pastāvīgu attīstību, lai veidotu un uzlabotu mūsu nozari. Mēs tiecamies uz ilgtspējīgām inovācijām un pārliecinošām zināšanām, lai pārsniegtu tos rezultātus, kurus no mums sagaida sabiedrība".

Dalīties ar zināšanām nozarē

J. Naglis atzīst, ka būvniecības materiālu tirdzniecībā ļoti būtisks ir serviss, ko sniedz ražotājs. PAROC jau ilgus gadus nav vienkārši akmens vates ražotājs un tirgotājs, bet arīdzan eksperts, kas strādā kā konsultants un dalās ar savām zināšanām: "Pie mums pēc padoma nāk gan arhitekti, gan būvinženieri, gan arī privātpersonas ar saviem projektiem. Parādīt ieguvumus, ieteikt, kur investēt, pastāstīt, kas atvieglos būvniecības procesu – tā ir mūsu sūtība. Katru gadu piedalāmies izstādē "Māja" Ķīpsalā un ik gadu pie mūsu stenda nāk gan studenti, gan arhitekti, ne reti, speciāli atbraukuši no tālākām vietām, lai saņemtu mūsu izstrādāto būvniecības vadlīniju rokasgrāmatu "Būvē siltu Māju". Tajā iekļaujam ne tikai informāciju par produktiem, bet jau gatavus aprēķinus, kas ir regulāri atjaunoti saskaņā ar jaunākajiem būvniecības normatīviem." J. Naglis arī norāda, ka nereti klientus konsultē ne tikai jautājumos, kas saistīti ar siltumizolāciju un akmens vati, bet jau par būvniecību vispārīgi un plašāk. PAROC apzinās, ka šāda investīcija prasa daudz resursu un ir laikietilpīga, tomēr ar šādu pieeju ir iespējams gan labāk uzzināt gala patērētāja domas un vajadzības, gan labāk izskaidrot savu produktu un būvniecības nianses pasūtītājam, līdz ar to rezultāts – māja vai ēka – būs patiesi kvalitatīvs.

Komanda, kas strādā cilvēkam

Uzņēmums ir izveidojis stabilu un plašu pārstāvju tīklu, lai PAROC izstrādājumi būtu ērti pieejami gan mazumtirdzniecībā, gan vairumtirgotājiem.  "Lai PAROC būtu pieejams un zināms speciālistiem, mēs strādājam dažādos līmeņos, sadarbojamies ar arhitektiem, būvinženieriem, būvniekiem, gala pasūtītājiem un izplatītājiem. Tas ir nemitīgs skaidrojošs un izglītojošs darbs, lai informācija un zināšanas gan par produktu, gan visatbilstošākajiem risinājumiem nonāktu pie cilvēka – pie tā, kurš galu galā būs ēkas lietotājs un izjutīs komfortu, ko tā rada," pieredzē dalās J. Naglis. Lai arī būvnieki materiālus iegādājas pie dīleriem, PAROC pārstāvji ne reti uzņemas arī pēcpārdošanas servisu – brauc apsekot objektus, novērojot kā strādā risinājums, vai produkts ir atbilstoši ieklāts un pielietots. To visu realizē PAROC komanda.

PAROC valdes priekšsēdētājs arī uzsver – šādā darba stilā ir nepieciešams, lai komandā ikviens darbinieks būtu ieinteresēts tajā, ko dara. Lai cilvēkam būtu interese gan par būvniecību kā tādu, gan izpratne un lepnums par produktu. Latvijas tirgus ir mazs, un tik specifiskā nozarē, uzņēmējdarbības veiksmes pamatā ir uzticēšanās starp cilvēkiem. "Mums ir svarīgi nodrošināt savu klātbūtni, nodot savas zināšanas, lai kolektīvs ir kompetents, un jebkurš var paļauties, ka siltināšanas risinājumi būs kvalitatīvi un piemērotākie konkrētajam projektam."

Arvien vērienīgāki objekti

Augot un attīstoties uzņēmumam, aug arī objekti, kuros tas iesaistās. Siltumizolācijas daļa lielākā vai mazākā mērogā ir PAROC veidota tādos vērienīgos projektos kā topošais Akropole tirdzniecības centrs Rīgā, IKEA telpas, Latvijas Nacionālā bibliotēka, VEF Kultūras pils, Latvijas Universitātes Dabaszinātņu akadēmiskais centrs, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas jaunais korpuss. Tāpat Latvijas reģionu koncertzāles – Gors Rēzeknē un Lielais Dzintars Liepājā – ir siltināti ar PAROC risinājumiem.
Piedalīšanās šādos vērienīgos projektos, kas katrs no tiem ir gan milzu izaicinājums, gan pēc tam liels lepnums kompānijai ne tikai Latvijā, bet arī plašākā mērogā, ir likumsakarīga – nostiprinot savas pozīcijas Latvijā, pierādot sevi gan produktu kvalitātes, gan piegāžu servisa ziņā, projektētāji un arhitekti uzrunā PAROC atkal un atkal.

Vai renovācijas bums: kādas būvniecības tendences būs 2018. gadā?

Iepriekšējais gads, kad ES finansējums netika tik plaši apgūts, parādīja, cik liels un ietilpīgs ir būvniecības tirgus. Jaunu ēku būvniecība un renovācijas darbu apjoms dalījās apmēram uz pusēm. Vairāk bija dažādi restaurācijas darbi. Šobrīd aktīvi tiek piesaistīti ES līdzekļi mājokļu energoefektivitātes programmās, palielinās renovācijas apjoms, un tajās siltumizolācijas darbu daļa ir diezgan liela. Lai arī daudz šis programmas izglītošanā dara valsts institūcijas un "Altum", līdzekļu izmantošanas atlikušais laiks vairs nav ilgs.  Iniciatīva un lēmumu pieņemšana ir pašu iedzīvotāju vai namu apsaimniekotāju ziņā.

"Šogad novērojams, ka dramatiski aug cenas gan izstrādes projektiem, energoefektivitātes auditam, materiāliem, kā arī pieaug darbaspēka izmaksas.  Pēdējo gadu laikā ir neatgriezeniski zaudēts laiks, kad ir aizbraukuši labākie celtnieki, izjūtams kvalificēta darbaspēka trūkums", stāsta J. Naglis.
PAROC sadarbības partneru īstenoto projektu vidū vairāk ir rūpnieciskie objekti - noliktavas, ražotnes, kur jāveic jumtu un grīdu siltināšana, dažādas sabiedriskās būves - skolas un bērnudārzi.  Ir bijuši gadījumi, kad resursu nepietiekamās kapacitātes dēļ citi piegādātāji ir atteikuši, un projektu īstenotāji meklējuši palīdzību pie PAROC.  "Tas ir liels izaicinājums ikvienam ražotājam, jo ražotņu kvotas ir saplānotas un nevēlamies pievilt nevienu savu klientu", par pieredzi saka J. Naglis. "Gribētos labāk 100 klientus, nevis 10, kaut arī apjomīgus objektus".

Gudras investīcijas savam mūžam

Jautāts, vai mūsdienās cilvēki ir gatavi veikt gudras investīcijas un maksāt nedaudz dārgāk par risinājumiem, kas ir kvalitatīvāki un ilgmūžīgi, J. Naglis norāda, ka cilvēki ir gatavi investēt savā mājoklī, savā dzīves kvalitātē, taču – ne uzreiz. "Parasti tas notiek tā – es klientam izstāstu risinājumu, kas būtu labs un kvalitatīvs, tad viņš domā. Paiet pusgads, kura laikā cilvēks intensīvi meklē risinājumus, pēta, skatās un tad vēlreiz nāk pie mums – labi darīsim, kā teicāt! Vēl pēc pusgada cilvēks zvana un saka paldies. Novērtē," atzīst J. Naglis. Ieguvumi, kas rodas īpašniekiem no kvalitatīva siltumizolācijas risinājuma, ir neapšaubāmi un pamanāmi ēkas ekspluatācijas laikā – tas ir siltuma ietaupījums, mikroklimats telpās, kā arī – sakopta, patīkama vide. Nosiltinātas sienas ir sausas, līdz ar to ilgtspējīgas. Kā biežāk pieļautās kļūdas, PAROC pārstāvis min, ka cilvēki bieži piemirst par ventilāciju – bez tās, nekādu labu rezultātu nesagaidīt. Tāpat gadās, ka gaidītā rezultāta nav, jo izbūve ir veikta nekvalitatīvi.

Māja – katra saimnieka vizītkarte

 J. Naglis smejot stāsta, ka reizēm kāds jautājot – kāda ir garantija PAROC akmens vatei. Tad viņš parasti atsakot, ka materiāli ir paaudžu paaudzēm. Tomēr cilvēki parasti vēlas konkrētāku atbildi – vai tie būtu 20 vai 50 gadu? J. Naglis norāda, ka akmens vate patiesi ir ilgmūžīga un, pareizi pielietota, tā kalpos, kamēr vien ēka funkcionēs. Māja ir fundamentāls ieguldījums, katra saimnieka lepnums, par kuru ir jārūpējas. Māja ir cilvēka vizītkarte – gan tas, kā tā izskatās, gan kā tiek uzturēta, tāpēc ir vērts ieguldīt savā mājā, savā un ģimenes labsajūtā.

Ilgtermiņa domāšana PAROC uzņēmumā atspoguļojas ne tikai produktos, kas ir ar teju mūža garantiju, bet arī laika ieguldījumā, ko tas pavada klientu servisā un konsultācijās. "Arī turpmākajos gados PAROC vēlas pie katra objekta strādāt ar maksimālu atdevi, būt atvērti, pieejami saviem klientiem un turēt kvalitātes latiņu, lai tas, ko darām ir ilgtermiņā un kvalitatīvi," atzīst vadītājs.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.