Pārliecinošam vairākumam Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir svarīgi, ka uzņēmumi ir ar augstu korporatīvo atbildību
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, 2011.gada maijā veica pētījumu, kurā Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem tika lūgti novērtēt cik svarīgi viņiem ir tas, ka uzņēmumi ir ar augstu korporatīvo atbildību – izturas atbildīgi gan pret darbiniekiem, gan apkārtējo vidi, gan sabiedrību kopumā.
Piektā daļa (20%) ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumam augsta korporatīvā atbildība ir ārkārtīgi svarīga, 58% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka ļoti svarīga, savukārt piektā daļa (18%) uzskata, uzņēmumam augsta korporatīvā atbildība ir vidēji svarīga.
Par mazsvarīgu uzņēmuma augsto korporatīvo atbildību uzskata vien 2% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju - 2% uzskata to par ne pārāk svarīgu, 0,1% uzskata, ka augsta korporatīvā atbildība nemaz nav svarīga.
Analizējot pēc sociāli demogrāfiskiem parametriem, redzams, ka uzņēmuma augsto korporatīvo atbildību kā ļoti svarīgu salīdzinoši biežāk novērtē sievietes. Savukārt uzņēmuma augstu korporatīvo atbildību gan pret darbiniekiem, sabiedrību, gan arī apkārtējo vidi kā mazāk svarīgu novērtē vīrieši, kā arī tie iedzīvotāji, kuri paši ir darba devēji.
2% aptaujāto nav konkrēta viedokļa jautājumā par uzņēmuma korporatīvās atbildības svarīgumu.
TNS Latvia korporatīvās reputācijas pētījumu eksperte Inta Priedola norāda, ka līdztekus uzņēmuma finansiālajiem sasniegumiem un materiālajām vērtībām, aizvien biežāk tiek novērtēts uzņēmumu korporatīvās atbildības līmenis, kas ir ļoti būtisks pamatnosacījums uzņēmuma darbībā. Augsts korporatīvās atbildības līmenis atvieglo finanšu resursu piesaisti, uzlabo sadarbības iespējas ar citiem uzņēmumiem, kā arī palīdz veidot pozitīvu tēlu darba ņēmēju vidū. Arī pētījuma rezultāti apliecina, ka iedzīvotāji novērtē uzņēmumu augsto atbildību pret darbiniekiem un sabiedrību kopumā. Tas norāda uz to, ka iedzīvotāji uzņēmumu lomu Latvijas ekonomikas veidošanā vērtē kā nozīmīgu. Domājot par valsts ekonomikas attīstību ilgtermiņā, ir pamatoti, ka iedzīvotāji no uzņēmumiem sagaida zināmu iesaistīšanos un atbildību. Tāpēc ar vien vairāk uzņēmumi Latvijā korporatīvās atbildības jautājumus ir izvirzījuši kā prioritātes savajā turpmākajā darbībā.
Par aptauju
Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2011.gada 3. līdz 5.maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.