building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Pētījums: Vairums iedzīvotāju ir apmierināti ar dzelzceļa staciju ēku, pieturu un peronu izskatu, tīrību un tehnisko stāvokli : building.lv - par būvniecību Latvijā

Pētījums: Vairums iedzīvotāju ir apmierināti ar dzelzceļa staciju ēku, pieturu un peronu izskatu, tīrību un tehnisko stāvokli

Pētījums: Vairums iedzīvotāju ir apmierināti ar dzelzceļa staciju ēku, pieturu un peronu izskatu, tīrību un tehnisko stāvokli

2021. gada decembrī pētījumu centra SKDS veikta pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa iedzīvotāju ir kopumā apmierināti gan ar staciju ēku un pieturu, gan peronu izskatu un tīrību.

Pēdējo gadu laikā nav būtiski mainījies iedzīvotāju vērtējums par dzelzceļa pasažieru infrastruktūru Latvijā – 2021. gadā 73% aptaujāto ir atzinuši, ka viņus kopumā apmierina dzelzceļu stacijas ēku un pieturas punktu izskats, to tīrība un tehniskais stāvoklis. Tikpat daudz respondentu ir norādījuši, ka ir apmierināti arī ar pasažieru platformu jeb peronu izskatu, tīrību un tehnisko stāvokli. Tikmēr nedaudz mazāk – 64% - par apmierinošu uzskata arī peronu apgaismojumu, sēdvietas un pārējo aprīkojumu.

Joprojām lielākais vairums jeb 58% aptaujāto atzīst, ka viņus apmierina drošība stacijās un to teritorijā, par savu un savu mantu drošību nav jāuztraucas. Zemāka aptaujāto apmierinātība ir ar iepirkšanās, ēdināšanas un citu pakalpojumu pieejamību stacijās. Ar šo aspektu apmierināti ir mazāk nekā puse jeb 49% respondentu.

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras pakāpeniska modernizēšana un attīstīšana ir viena no LDz prioritātēm, un tuvāko gadu laikā visus dzelzceļa pasažierus gaida ievērojamas pozitīvas pārmaiņas - nākamā gada beigās noslēgsies 48 dzelzceļa staciju un pieturas punktu modernizācija, un turpmāk arī šīs dzelzceļa stacijas atbildīs visām mūsdienu drošības, estētikas un vides pieejamības prasībām. Protams, lai dzelzceļš kļūtu par pilnvērtīgu pasažieru pārvadājumu mugurkaulu, būtiski ir stacijas un pieturas punktus pakāpeniski pārveidot par mobilitātes punktiem, kuros izveidota autostāvvieta park&drive vajadzībām, stacijai piegulošajā teritorijā, iespējams, iekārtotas kafejnīcas, pasta sūtījumu saņemšanas vietas, iepirkšanās vietas, velosipēdu vai elektroskūteru nomas punkti un citas cilvēku ikdienas gaitām nepieciešamas iespējas. Jau pašlaik “Latvijas dzelzceļš” ciešā sadarbībā ar pašvaldībām ir uzsācis šādu mobilitātes punktu pakāpenisku izveidi, un mūsu mērķis ir, lai dzelzceļš, kur tas ir pieejams, jau tuvākajos gados kļūtu par iedzīvotāju pirmo izvēli, plānojot tuvākus vai tālākus pārbraucienus”.

Par pētījumu: SKDS aptauja veikta 2021. gada decembrī, kopumā aptaujāti 1046 iedzīvotāji visā Latvijas teritorijā vecumā no 16 līdz 75 gadiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.