Riteņu savirzes regulēšana: 9 pazīmes, kuras nedrīkst ignorēt
Automašīnas riteņi ir vienīgais tās saskares punkts ar ceļu, tādēļ autovadīšanas komfortu un drošību ietekmē ne tikai riepu un disku kvalitāte, bet arī riteņu novietojuma leņķu precizitāte. Ja riteņu ģeometrija ir kļūdaina, pasliktinās automašīnas vadāmības stabilitāte un pakāpeniski bojājas visa tās ritošā daļa. Savlaicīga riteņu savirzes regulēšana palīdz izvairīties no liekiem remontdarbiem un paaugstinātiem ekspluatācijas izdevumiem.
Kas ir savirzes regulēšana?
Savirzes jeb riteņu ģeometrijas regulēšana līdztekus kvalitatīvai riepu un disku montāžai un balansēšanai ir viens no svarīgākajiem automašīnas riteņu apkopes pakalpojumiem. Riteņu savirzes regulēšana ir tehnisks process, kurā riteņu novietojuma leņķi tiek precīzi iestatīti pēc autoražotāja specifikācijām.
Tādējādi tiek nodrošināta:
- vienmērīga riepu saskare ar ceļa virsmu;
- pēc iespējas mazāka rites pretestība;
- stabila un paredzama automašīnas vadāmība;
- optimāla slodze uz automašīnas balstiekārtas komponentēm.

Autors: Publicitātes foto
Kā zināt, kad nepieciešama riteņu savirzes regulēšana?
Parasti tiek ieteikts savirzes regulēšanu veikt reizi gadā vai ik pēc nobrauktiem 10 000–15 000 km. Tomēr visus vai vienu no trim riteņu novietojuma leņķiem – sagāzumu, savērsumu un casteru jeb stūres asi – var viegli novirzīt pēkšņs mehānisks trieciens, ritenim atsitoties pret bedri, uzbraucot šķērslim vai pat kļūdoties balstiekārtas daļu remontā. Tā kā visu riteņu savirzes leņķi ir savstarpēji saistīti, pat neliela novirze vienā ritenī var ietekmēt pārējos. Tādēļ riteņu savirzes regulēšana ir jāveic tiklīdz tiek pamanītas pirmās noviržu pazīmes.
Kas raksturīgs sagāzuma nobīdēm?
Riteņu sagāzuma leņķim ir jānodrošina optimāls riepas kontakta laukums ar ceļa segumu. Tādēļ par novirzēm tajā var liecināt:
- nevienmērīgs riepas nodilums vai nu tās iekšpusē vai ārpusē;
- nestabila automašīnas gaita pagriezienos.
Ko nosaka riteņu sasvēruma leņķi?
Riteņu sasvēruma leņķis nosaka, kādā pozīcijā savstarpēji atradīsies automašīnas riteņi. Ja riteņu optimālās atrašanās pozīcijas pret braukšanas virzienu un vienam pret otru tiek izjauktas, var parādīties:
- zig-zag veida riepu nodilums;
- stūres vibrācijas paātrinājumā;
- automašīnas vilkšana uz vienu sānu;
- samazināta brīvgaita.

Autors: Publicitātes foto
Kad jāveic stūres ass leņķa korekcija?
Šis parametrs apzīmē slīpumu, ar kādu virzienā uz vai prom no vadītāja atrodas stūres ass. Par nepieciešamību veikt klātienes vai online pierakstu savirzes regulēšanai stūres ass izmaiņu dēļ liecinās:
- grūtības noturēt tainsvirziena kustību lielā ātrumā;
- kustības nestabilitātes sajūta;
- nepareiza stūres atgriešanās sākuma pozīcijā pēc pagriezienu veikšanas.
Ko piedāvā MMK Riepu centrs?
MMK Riepu centra speciālisti nodrošina savirzes regulēšanu uz augstas precizitātes, mūsdienīgām iekārtām visām vieglajām, apvidus un komerctransporta automašīnām līdz 3,5 T. Mūsu komanda pievērš uzmanību katrai detaļai, lai garantētu drošu un precīzu rezultātu. Uzzināt vairāk par riepu centra aktuāliem piedāvājumiem var mūsu mājaslapā www.mmkriepas.lv.