Sāk sabiedrības iesaistes kampaņu "Rail Baltica" reģionālo staciju nosaukumu izveidei – „Kā sauksi, tā brauksi!”
Vietām, kur pieturēs "Rail Baltica" reģionālie vilcieni, izstrādāti staciju nosaukumu pamata varianti. Gadsimta vērienīgākais – "Rail Baltica" – projekts nevar tikt īstenots bez visas sabiedrības līdzdalības.
Tāpēc no 13. oktobra līdz mēneša beigām norisinās sabiedrības iesaistes kampaņa: iedzīvotāji, apkaimju biedrības un pašvaldības aicinātas piedalīties balsojumā, lai palīdzētu rast topošo "Rail Baltica" staciju nosaukumus vietnē www.edzl.lv.
Par to, kā topošo reģionālo pieturvietu nosaukumi izveidoti un kā norisināsies balsojums, informēja preses konferences dalībnieki – satiksmes ministrs Tālis Linkaits, "Eiropas Dzelzceļa līnijas" infrastruktūras pārvaldības direktors Artūrs Caune, kā arī pieturvietu nosaukumu darba grupas eksperti Vita Strautniece, Gints Birzietis un kampaņas veidotājs Varis Lāzo. Preses konference norisinājās vienā no plānotajām "Rail Baltica" reģionālām pieturvietām – Rīgā, Zasulaukā.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits akcentēja "Rail Baltica" pieturvietu un staciju nozīmību, stiprinot vilcienu pārvadājumus kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. “Ir svarīgi atrast katrai pieturvietai pareizo, pieņemamāko un cilvēkiem izprotamāko nosaukumu. Dot šiem nozīmīgajiem infrastruktūras objektiem vispiemērotāko nosaukumu – tas ir ļoti atbildīgs lēmums, jo nosaukums, tāpat kā pašas stacijas, kalpos nākamajām paaudzēm vēl ilgus gadus,” atzīmēja ministrs.
Artūrs Caune, "Eiropas Dzelzceļa līnijas" infrastruktūras pārvaldības direktors, akcentēja: „Mēs ticam, ka tik vērienīgu projektu kāds ir Rail Baltica, nevar realizēt bez sabiedrības līdzdalības. Daudziem Latvijas iedzīvotājiem jaunais dzelzceļš radīs ātras un komfortablas pārvietošanās iespējas. Sabiedrības iesaistes rezultātā varēsim izvēlēties nosaukumus jau reģionālo staciju būvprojektēšanas laikā, ko esam paredzējuši sākt nākamgad.”
Staciju nosaukumus izstrādājuši pieredzējuši eksperti, ņemot vērā vēstures, ģeogrāfijas un lingvistikas aspektus.
Par ekspertu darbu nosaukumu izveidē informēja darba grupas pārstāvji Vita Strautniece, ģeotelpiskās plānošanas speciāliste, un Gints Birzietis, mobilitātes plānošanas specialists.
G. Birzietis uzsvēra: “Viens no vadmotīviem, pēc kā izvēlējāmies nosaukumus, bija: nosaukumam jābūt saistītam ar tuvāko lielāko apdzīvoto vietu vai nozīmīgu, labi atpazīstamu objektu vai orientieri tiešā stacijas tuvumā.” Savukārt V. Strautniece novēlēja balsotājiem izvēlēties tādus nosaukumus, kas varētu dzīvot ilgu mūžu.
Aptaujas veidotājs no radošās aģentūras "Adell" Varis Lāzo skaidroja, ka nosaukumu balsojuma kampaņa galvenokārt būs atrodama sociālos tīklos, kā arī varēs nobalsot vietnē edzl.lv. „Mēs uzrunāsim arī nevalstiskās organizācijas, kas ir tuvumā jaunajām pieturvietām, un, protams, sagaidām arī pašvaldību iesaisti. Piedalieties balsojumā, jo – „kā sauksi, tā brauksi”,” teica viņš.
Par "Rail Baltica" mobilitātes punktiem Latvijā
"Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.