building.lv skaitļos

Lietotāji online14
Aktīvie uzņēmumi1696
Nozares raksti32878
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pērn strādājis ar peļņu : building.lv - par būvniecību Latvijā

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pērn strādājis ar peļņu

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pērn strādājis ar peļņu
Foto: SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" pērn strādājis ar peļņu

Saskaņā ar SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) dalībnieku sapulces apstiprināto gada pārskatu 2014.gadu uzņēmums strādājis ar 0,56 milj. euro peļņu. Kopējie ieņēmumi sasnieguši 63,70 miljoni euro, bet izdevumi – 63,14 miljoni euro.


RNP valdes priekšsēdētājs Ivo Lecis uzsver: "Labie uzņēmuma darbības rādītāji panākti, optimizējot izmaksas un strādājot pie klientu maksājumu disciplīnas uzlabošanas. Iepriekšējā gadā dzīvojamām mājām kopumā paveikts ievērojams remontdarbu apjoms – sākot no mazākiem ikdienas darbiem, beidzot ar apjomīgiem konstruktīvo elementu nomaiņas darbiem. Remonti veikti vairāk nekā 1900 dzīvojamās mājās par kopējo summu gandrīz astoņi miljoni euro. Tai skaitā 429 mājās nomainīti logi un durvis koplietošanas telpās, 149 ēkās veikts ūdensapgādes un kanalizācijas novadīšanas sistēmu remonts, 284 mājās siltumapgādes sistēmas remonts, 121 namā atjaunota elektroapgādes sistēma, 98 mājās veikts lifti, kā arī paveikti daudzi citi būtiski remontdarbi – gan plānveida, gan avārijas."

Uzņēmuma vadītājs stāsta, ka 2014.gada laikā 26 dzīvojamām mājām pēc dzīvokļu īpašnieku kopības pieprasījuma nodrošināta arī remontdarbu izpildes priekšfinansēšana, proti, mājas kopīpašnieki ar maksāšanas disciplīnu ne mazāk kā 85% izveidoja finanšu līdzekļu uzkrājumu vismaz 25% apmērā, savukārt RNP veica remontus par visu nepieciešamo summu. Atlikušās remonta izmaksas tiks iekļautas māju iedzīvotāju ikmēneša rēķinos, šādā veidā sniedzot klientiem iespēju sadalīt maksājumus periodā līdz pat pieciem gadiem.

"Šogad turpināsim darbu pie jauniem pakalpojumiem, kas padarīs iedzīvotāju dzīvi ērtāku un patīkamāku. Jau ir iespēja vienas kāpņu telpas iedzīvotājiem vienoties un uzsākt atsevišķas kāpņu telpas remontu pirms tas tiek veikts visā mājā. Kā pilotprojekts ir sākta dzīvojamo māju koplietošanas telpu sanitārā uzkopšana ar tam speciāli izveidotu mobilo brigāžu palīdzību, par ko jau ir saņemtas daudzu klientu pozitīvas atsauksmes," saka I.Lecis.

Paveikts apjomīgs darbs komunikācijā ar uzņēmuma klientiem – saziņu ar RNP klientiem nodrošina Klientu apkalpošanas nodaļa ar divpadsmit klientu apkalpošanas centriem, kas ērti izvietoti visā Rīgas teritorijā. Ir ieviesta pastāvīga klientu apkalpošanas kvalitātes kontroles sistēma, kā arī klientu ērtībai jau iepriekš izveidots vienots informācijas centrs, kas nodrošina klientu telefonisko apkalpošanu, ar vienotu informatīvā tālruņa numuru 8900. Pērn saņemti 198 310 klientu zvani, 68 018 iesniegumi, klātienē apkalpoti 183 717 klienti. Pilnveidojot komunikācijas sistēmu, uzņēmuma darbība kļūst caurspīdīgāka, draudzīgāka un saprotamāka klientiem.

Lai sekmētu ilgtermiņa pārvaldīšanas plānošanu, remontdarbu uzkrājuma fonda veidošanu, kā arī lēmumu pieņemšanas kvalitāti, pārvaldīšanas procesā nepieciešams iesaistīt iespējami lielāku dzīvojamo māju vecāko jeb dzīvokļu īpašnieku kopību pilnvaroto pārstāvju skaitu. Veiksmīgi sadarbojoties ar Rīgas domi un Rīgas Tehnisko universitāti, RNP īsteno apmācību programmu māju vecākajiem. Tā ietver gan pārvaldīšanas juridiskos jautājumus, gan arī praktisko darbību izvērtēšanu, kas palīdz nodrošināt ātras un kvalitatīvas sadarbības veidošanu starp dzīvojamās mājas pārvaldnieku un iedzīvotājiem, saskaņojot dzīvokļu īpašnieku intereses mājas pārvaldīšanas jautājumos. Programmas ietvaros 2014. gadā ir apmācīti 209 pilnvarotie pārstāvji. Šogad uz nodarbībām jau pieteikušies vairāk kā 200 māju pārstāvji un pirmās grupas jau ir nokomplektētas.

Iepriekšējā gadā, pamatojoties uz Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma pārejas noteikumiem, RNP organizēja dzīvojamo māju dzīvokļu īpašniekiem iespēju veikt tiešos norēķinus ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem (par siltumapgādi, par ūdeni un kanalizāciju, par atkritumu apsaimniekošanu u.c.). Saskaņā ar RNP veiktās anketēšanas rezultātiem neviena no RNP pārvaldīšanā esošajām dzīvojamo māju īpašnieku kopībām nav lēmusi un izvēlējusies tiešos norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem. Tas liecina par to, ka RNP klienti saprot to, ka uzņēmums saviem klientiem nodrošina garantētus komunālos pakalpojumus.

2014. gadā RNP veiksmīgi turpināja Rīgas pašvaldības rosināto politiku un nodrošināja klientiem maksimāli labvēlīgus apstākļus norēķinu veikšanai par saņemtajiem pakalpojumiem. Uzņēmuma klientiem, kuriem bija izveidojies maksājumu parāds, tika piedāvāta iespēja noslēgt izlīgumu par pamatparāda samaksu ilgākā laika periodā (atliktais maksājums). 2014. gadā ar RNP parādniekiem kopumā slēgti 4390 izlīgumi. Veicot mērķtiecīgu darbu ar parādniekiem un organizējot dažāda veida parādu atgūšanas pasākumus – izlīgumu slēgšana, atliktais maksājums, informatīvo vēstuļu nosūtīšana parādniekiem par parāda nomaksu u.c., RNP panākusi maksājumu disciplīnas uzlabošanos.

RNP ir veicinājusi un atbalstījusi arī vides aizsardzības aktivitātes. 2014. gadā tika izveidoti 422 atkritumu šķirošanas konteineru laukumi.

Viena no RNP prioritātēm ir maksimāli izmantot iespējas renovēt dzīvojamās mājas, kas ir būtisks nosacījums klientu dzīves kvalitātes paaugstināšanai. Pamatojoties uz dzīvokļu īpašnieku pilnvarojumu, RNP dzīvokļu īpašnieku vietā sākotnēji uzņemas kredītsaistības dzīvojamo māju siltināšanas izdevumu segšanai, paredzot realizētā projekta izmaksas iekļaut klientu rēķinos pakāpeniski vairāku gadu periodā. Piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzfinansējumu, 2014. gadā RNP realizējusi divu dzīvojamo māju renovācijas un energoefektivitātes uzlabošanas projektus, kā rezultātā šīm mājām siltumenerģijas ietaupījums sasniedz 55%. Šogad tiks pabeigta vēl divu pērn uzsākto dzīvojamo māju energoefektivitātes uzlabošanas projektu realizācija.

Par SIA "Rīgas namu pārvaldnieks"
Pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" tika izveidots 2010. gada 29. decembrī, apvienojot 15 pašvaldības namu pārvaldes. Uzņēmums tika nodibināts, lai nodrošinātu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanu pēc vienotiem principiem un uzlabotu pašvaldības sniegto pakalpojumu kvalitāti dzīvojamo māju pārvaldīšanā. Uzņēmums apkalpo ap 170 000 klientu, un tā pārvaldījumā ir ap 4300 dzīvojamo māju ar kopējo apsaimniekojamo platību virs 8 miljoniem kvadrātmetru. Uzņēmums ir lielākais dzīvojamo māju pārvaldītājs Baltijas valstīs.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.