SPRK: Sūdzību skaits enerģētikā pieaug par 25%; visvairāk sūdzības saņemtas par uzskaiti un norēķiniem
Pagājušajā gadā visvairāk sūdzības saņemtas par uzskaiti un norēķiniem. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) dati liecina, ka par norēķiniem sūdzējušies ap 37% lietotāju. Kopumā enerģētikas nozarē saņemtas 70 sūdzības, kamēr 2019. gadā bija 56 sūdzības.
Visās trīs enerģētikas nozarēs joprojām lietotājiem aktuālākie ir norēķinu jautājumi ar saviem pakalpojumu sniedzējiem. Sūdzības par rēķiniem un rēķinos iekļauto informāciju citu sūdzību starpā dominē jau vairāk nekā 15 gadus, un arī pērn tas bija biežākais domstarpību jautājums – 37% jeb 26 sūdzības no kopējā sūdzību skaita.
"Tas, ja objektā vairs netiek lietota enerģija, nenozīmē, ka līgums lietotājam ar tirgotāju nav spēkā. Šajā gadījumā sistēmas operators turpina sniegt pakalpojumu, lai gan enerģiju lietotājs nelieto, kā arī saņem rēķinus – fiksēto maksu atbilstoši pieslēguma jaudai. Lai tā nenotiktu, aicinām informēt tirgotāju par enerģijas piegādes pārtraukšanu un izpildīt visas nepieciešamās darbības," skaidro SPRK pārstāvis Jānis Negribs.