Strūklakas "FREGATE VALZIVS" izbūve tuvojas noslēgumam
Unikālās strūklakas izbūve pašā Ventspils sirdī tuvojas noslēgumam. Ir uzstādīti visi strūklakas pamatelementi un pašlaik notiek to pieregulēšana un tehnoloģisko procesu testēšana, lai Ventspils pilsētas svētkos strūklaku varētu svinīgi atklāt.
Pirmie strūklakas darbības izmēģinājumi notika aizvadītās nedēļas nogalē, kad tika eksperimentēts ar dažādiem strūklakas tehnoloģiskā procesa režīmiem un iespējām, lai izvērtētu izteiksmīgāko un atbilstošāko.
Ventspils p/i "Komunālā pārvalde", kam uzticēti strūklakas izbūves administrēšanas pienākumi, atgādina, ka strūklaku kopā veido 20 masti, kas uzstādīti dažādos slīpuma leņķos, 8 rājas, kas tiešā veidā nebalstās pie mastiem, bet gan attālinātas no tiem karājas trosēs, un 1 karoga masts. Visi masti aprīkoti ar apgaismojuma efektu, 5 masti un 3 rājas ar ūdens efektu, bet 7 masti un 5 rājas ar miglas efektu.
Strūklakas idejas autors ir vācu arhitekts Deivids Kuks, kurš iedvesmojies no vēsturiskiem notikumiem un strūklakai vēlējies piešķirt simbolisku vēsturisko vērtību, strūklakas kompozīcijā kā prototipus izmantojot hercoga Jēkaba burinieka "Valzivs" mastus. Oriģinālais hercoga Jēkaba burinieks ar nosaukumu "Valzivs" bija ar trim mastiem. Tas 1651. gada rudenī atstāja Ventspils ostu un pēc nepilniem diviem mēnešiem piestāja pie Gambijas krastiem. Tā toreiz kurzemnieki, kuru vidū, iespējams, bija arī ventspilnieki, nokļuva Gambijā, kur pēc hercoga rīkojuma bija nopirkta sala, ciems upes krastā, kā arī apmetne pie upes ietekas Atlantijas okeānā – vietā, kurā šobrīd atrodas Gambijas galvaspilsēta Bandžula.