building.lv skaitļos

Lietotāji online32
Aktīvie uzņēmumi19067
Nozares raksti32977
Tranšejas veidošanas jūras gultnē nodrošinās Nord Stream gāzes vada drošību : building.lv - par būvniecību Latvijā

Tranšejas veidošanas jūras gultnē nodrošinās Nord Stream gāzes vada drošību

Tranšejas veidošanas jūras gultnē nodrošinās Nord Stream gāzes vada drošību
Foto: Tranšejas veidošanas jūras gultnē nodrošinās Nord Stream gāzes vada drošību

Cūga, 2011gada 8.februāris. Šodien pasaules lielākais un modernākais zemūdens arkls PL3 ienāk Baltijas jūrā, uz kuģa "Far Samson" klāja. Tranšejas izveidošana jūras gultnē ir nepieciešama Nord Stream cauruļvada nostiprināšanai atsevišķos posmos Zviedrijas un Dānijas ūdeņos. Cauruļvada ieguldīšana tranšejā izmantojot PL3, nodrošinās cauruļvada nemainīgi stabilu stāvokli visā tā ekspluatācijas laikā. Pirmā cauruļvada ieguldīšana tranšejā ir plānota no 2011.gada februāra sākumā līdz marta vidum, vairākās vietās cauruļvada maršrutā.

Apkārtējās vides monitorings

 

Simulācijas laikā ir konstatēts, ka tranšejas veidošana jūras gultnē floru un faunu ievērojami neietekmēs, jo nogulsnes ātri nosēžas. Nord Stream apkārtējās vides monitoringa programmas ietvaros Nord Stream veiks ūdens kvalitātes mērījumus pirms, pēc un tranšejas veidošanas laikā, lai apstiprinātu simulācijas rezultātu precizitāti un apliecinātu, ka Nord Stream izpilda visas izsniegto būvatļauju izvirzītās prasības.

 

Norise

 

Tranšejas veidošana jūras gultnē ir ļoti līdzīga zemes aršanas procesam. Cauruļvadu laiž starp diviem rotējošiem ruļļiem  ierīces iekšienē, tajā pašā laikā jūras gultnē ar arklu veido tranšeju. PL3 zemūdens arkls, izmantojot hidrauliskos satvērējus ievilks cauruļvadu starp rotējošajiem ruļļiem, tad "Far Samson" arklu pietauvos un veidos tranšeju saskaņā ar iepriekš noteiktiem izmēriem garumam, dziļumam un platumam, kurā jāiegulda cauruļvadu. Viļņu un straumes radītā dabiskā noguļšņu kustība pakāpeniski aizpildīs izveidoto tranšeju.

 

Aprīkojums

 

Nord Stream vajadzībām izmantoto PL3 zemūdens arklu izprojoketēja un uzbūvēja "ICH Engeneering Business" pēc Saipem pasūtījuma Lielbritānijā laika posmā no 2007 līdz 2009 gadam. Tā svars uz sauszemes ir apmēram 200 tonnas, garums - 22 metri. Tas var izveidot apmēram 2.5 m dziļu tranšeju. Ierīci darbina no kuģa "Far Samson", kas tieši šim uzdevumam ir speciāli uzbūvēts kuģis. "Far Samson" Norvēģijā ieguvis goda nosaukumu "2009.gada kuģis". Vilcējspēka testā kuģis "Far Samson" uzstādīja pasaules rekordu, sasniedzot 423 metrisko tonnu vilcējspēku. "Far Samson" ir hibrīd-dzinēja sistēma un tas ir ļoti ekonomisks degvielas patēriņā; tā ģenerātora dzinēji ir aprīkoti ar katalītisko konvertoru, kas nodrošina 95% NOx emisiju samazināšanu.

 

Ja ir nepieciešama papildus informācija, lūdzu sazinieties ar:

Romānu Baumani, Nord Stream padomnieku Baltijas valstīs

Mob: +371 29403435

e-pasts: romans.baumanis@nord-stream.com

 

Piezīmes redaktoriem:

"Nord Stream" ir dabas gāzes cauruļvads, kas pa Baltijas jūru savienos Krieviju ar Eiropas Savienību. 2008. gadā Eiropas Savienības gāzes imports bija aptuveni 320 miljardi kubikmetru, un tiek prognozēts, ka līdz 2030. gadam tas pieaugs līdz apmēram 500 miljardus kubikmetru gadā. Līdz tam ES būs nepieciešams papildus gāzes imports no 160 līdz 200 miljards kubikmetru gadā (avots: IEA, World Energy Outlook, 2010). "Nord Stream" nodrošinās aptuveni 25 procentus no šī papildus nepieciešamā gāzes daudzuma, savienojot Eiropas gāzes cauruļvada tīklu ar pasaules lielākajām gāzes rezervēm. Šis projekts būtiski veicinās gāzes ilgtermiņa piegādes drošību un enerģijas partnerību starp Eiropas Savienību un Krieviju.

 

Nord Stream AG pirmo no diviem paralēlajiem cauruļvadiem plāno nodot ekspluatācijā 2011.gadā. Katrs cauruļvads būs aptuveni 1223 km garš un to transportēšanas spēja sasniegs 27,5 miljardus kubikmetru gāzes gadā. Pilna transportēšanas spēja 55 miljardi kubikmetru gadā tiks sasniegta projekta otrajā fāzē, kad tiks nodots ekspluatācijā otrais cauruļvads.

 

"Nord Stream AG" ir starptautisks Šveicē reģistrēts kopuzņēmums, kas izveidots ar mērķi plānot, būvēt un apsaimniekot jauno gāzes cauruļvadu, kas šķērsos Baltijas jūru. Krievijas uzņēmuma "Gazprom" šajā kopuzņēmumā pieder 51% akciju, bet Vācijas uzņēmumiem "BASF/Wintershall Holding AG" un "E.ON Ruhrgas AG" pa 15.5% akciju katram. Nīderlandes valsts uzņēmumam "N.V. Nederlandse Gasunie" un Francijas enerģētikas uzņēmumam "GDF SUEZ S.A." katram pieder 9% akciju.

 

"Nord Stream" ir iekļauts Eiropas Savienības Eiropas Enerģētikas tīkla (TEN-E) programmas pamatnostādnēs. 2006. gadā Eiropas Komisija, Eiropas Parlaments un Eiropas Komisijas Padome norādīja, ka Nord Stream ir  "Eiropas interesēm nozīmīgs projekts". Līdz ar to "Nord Stream" ir atzīts par vienu no nozīmīgākajiem projektiem, lai nodrošinātu Eiropas enerģijas infrastruktūras vajadzības.

 

"Nord Stream" cauruļvada būvniecība ir uzsākta 2010.gada aprīlī, pēc detalizētu apkārtējās vides pētījumu un Ieteikmes uz vidi novērtējumu (IVN) veikšanas visā cauruļvada maršruta garumā. Projekta laikā izmanto 3 cauruļvadu ieguldīšanas kuģus: Saipem uzņēmuma Castoro 6 kuģis veic lielāko daļu zemūdens būvniecības. Castoro Dieci ir pabeidzis būvniecības darbus Vācijas ūdeņos, kur tas izbūvēja abu cauruļvadu krasta nostiprinājum Vācijas teritorijā. Somu jūras līcī kā "Saipem" apakšuzņēmēju izmanto Allsea Solitaire kuģi. Pirmā cauruļvada darbību ir plānots uzsākt 2011.gadā un otrā cauruļvada – 2012.gadā.

 

Saipem uzņēmuma 43 procenti akciju pieder Eni un uzņēmuma darbība ir sadalīta trīs biznesa vienībās: zemūdens, virszemes un urbšanas darbi, ar galveno specializāciju naftas un gāzes nozarē, grūti sasniedzamāsun dziļūdens terotorijās. Saipem ir līderis inženiera, sagādes, projekta vadības un būvniecības pakalpojumu sniegšanā ar unikālām pieredzi projektējot un īstenojot liela apjoma zemūdens un virszemes projektus, kā arī ar tādu tehnoloģisko kompetenci kā gāzes monetezēšana un naftas izmantošana.

 

EUPC ir viens no vadošajiem uzņēmumiem pasaulē, pretkorozijas vairākslāņu apvalka sistēmu uzstādīšanā. Vairāk kā 40 gadus, EUPEC veic drošu risinājumu izstrādi tērauda caurulēm visās tās garumā gan virszemes, gan zemūdens projektu īstenotājiem. Šī starptautiski iegūdā reputācija ir attiecināma arī uz betona apvalku izmantošanu, caurule-caurulē ražošanu, katoda aizsardzību, cauruļu sagatavošanu un pakalpojumu monitorēšanu, izmantojot attālināto pakalpojumu un ar globālo projektu vadību saistītie pakalpojumi, kā arī pakalpojumi cauruļvada izbūves vietā. EUPEC ir saņēmis ISO 9001, 14001, OHSAS 18001 and Qualicert sertifikātus.

 

Saipem uzņēmuma 43 procenti akciju pieder Eni un uzņēmuma darbība ir sadalīta trīs biznesa vienībās: zemūdens, virszemes un urbšanas darbi, ar galveno specializāciju naftas un gāzes nozarē, grūti sasniedzamāsun dziļūdens terotorijās. Saipem ir līderis inženiera, sagādes, projekta vadības un būvniecības pakalpojumu sniegšanā ar unikālām pieredzi projektējot un īstenojot liela apjoma zemūdens un virszemes projektus, kā arī ar tādu tehnoloģisko kompetenci kā gāzes monetezēšana un naftas izmantošana.

 

EUPC ir viens no vadošajiem uzņēmumiem pasaulē, pretkorozijas vairākslāņu apvalka sistēmu uzstādīšanā. Vairāk kā 40 gadus, EUPEC veic drošu risinājumu izstrādi tērauda caurulēm visās tās garumā gan virszemes, gan zemūdens projektu īstenotājiem. Šī starptautiski iegūdā reputācija ir attiecināma arī uz betona apvalku izmantošanu, caurule-caurulē ražošanu, katoda aizsardzību, cauruļu sagatavošanu un pakalpojumu monitorēšanu, izmantojot attālināto pakalpojumu un ar globālo projektu vadību saistītie pakalpojumi, kā arī pakalpojumi cauruļvada izbūves vietā. EUPEC ir saņēmis ISO 9001, 14001, OHSAS 18001 and Qualicert sertifikātus.

 

 

 

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.