Uldis Sesks: Rekonstruētais Lietuvas šosejas posms ir ieguvums visam reģionam
Ceturtdien, 22. septembrī, klātesot satiksmes ministram Uldim Augulim, būvniekiem, tuvējo pašvaldību vadītājiem un VAS "Latvijas Valsts ceļi" vadībai, pēc divu gadu būvdarbiem tika svinīgi atklāts rekonstruētais valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) posms.
Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks uzsver, ka neskaitāmus gadus šis autoceļš ir bijis Latvijas kauna traips, kas sagaida ikvienu valsts viesi, kurš ar automašīnu iebrauca mūsu valstī no Lietuvas puses. Sevišķi pavasaros posmā līdz Lietuvas robežai bija ierasts skats redzēt ceļa malā kravas un vieglās automašīnas ar pārsistām riepām vai sasistiem riteņu diskiem, ceļa asfaltbetona segums bija nolietojies, ar 15–20 centimetru dziļām bedrēm un asām malām, no kurām nav iespējams izvairītiem lielā bedru skaita dēļ.
Gan tūristi, gan kravu pārvadātāji ne reizi vien pauda nesapratni par kraso atšķirību starp ceļu seguma kvalitāti Lietuvā un Latvijā. "Šodien, redzot izdarīto, varu būt pārliecināts, ka pēdējos divos gados rekonstruētais autoceļa posms ir nozīmīgs ekonomiskais ieguvums visam Kurzemes reģionam, jo iepriekš bija pat atsevišķi kravu pārvadātāji un tūrisma kompānijas, kas bija spiestas izvēlēties citus maršrutus nokļūšanai Latvijā vai vispār atteikties no mūsu valsts apmeklējuma, lai izvairītos no kritiskā stāvoklī esošā ceļa," sasniegto komentēja U.Sesks. "Liepājas pilsētas domes vadība vairāku gadu garumā, lai aktualizētu problēmu, sūtīja vēstules Satiksmes ministriem, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un citām atbildīgajām institūcijām, kā arī diskutēja par šo Latvijas ostu padomē."
Uldis Sesks arī atgādināja, ka 2011. gadā A11 valsts autoceļa atjaunošana ieguvusi starptautisku skanējumu, kad šis jautājums tika skarts arī tā laika Valsts prezidenta Valda Zatlera oficiālās valsts vizītes laikā Lietuvas republikā, kuras laikā Lietuvas puse izteica pamatotu kritiku par ceļa tehnisko stāvokli, kas kavē gan kravu plūsmu maršrutā Klaipēda–Liepāja, gan arī traucē tūrisma attīstību.
Kā vēstīts, 2015. gada vasarā tika uzsākti būvdarbi šosejas Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) posmā no Nīcas līdz Rucavai (27,32.–50,49. kilometrs). Projekta ietvaros rekonstruēts 23 km garš ceļš iepriekš nokalpojušās šosejas vietā līdz pat pagriezienam uz Rucavu. Būvdarbi tika pabeigti šogad augusta beigās un izmaksāja 14,97 miljonus eiro (ieskaitot PVN).
Satiksmes ministrijas izstrādātā "Valsts autoceļu sakārtošanas programma 2014. – 2020.gadam" paredz septiņu gadu laikā valsts autoceļos veikt vērienīgus kapitālieguldījumus. Līdzekļi paredzēti arī autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža sakāŗtošanai pilnā apmērā. 2017.gadā plānots atjaunot segumu šosejas posmam 5,75 km garumā, 2018.gadā – sakārtot posmus 7,56 un 6,15 km garumā, bet 2019.gadā – vēl trīs posmus 4,25, 2,88 un 5,04 km garumā.
liepaja.lv