Vairums rīdzinieku apmierināti ar namu apsaimniekotāju darbu
Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS maijā ir veicis aptauju par to, kā tiek apsaimniekoti rīdzinieku mājokļi.
Uz jautājumu, kādā veidā tiek apsaimniekota māja, kurā viņi dzīvo, lielākā daļa aptaujāto jeb 77,5 % norādījuši, ka viņu "māja tiek apsaimniekota, piesaistot namu pārvaldi, apsaimniekotāju firmas u.tml.", bet 13,6 % respondentu atbildējuši, ka "māja tiek apsaimniekota pašu iedzīvotāju spēkiem". Jāatzīmē, ka 8,9 % rīdzinieku bija grūti pateikt, kādā veidā tiek apsaimniekota viņu māja.
Tos rīdziniekus, kuru māja tiek apsaimniekota, piesaistot namu pārvaldes, apsaimniekotāju firmas u.tml., lūdza novērtēt arī apmierinātību ar saņemto pakalpojumu. Kopumā ņemot, gandrīz divas trešdaļas jeb 59,2 % rīdzinieku ir apmierināti ar apsaimniekotāja darbu ("pilnīgi apmierināti" ir 11,3 % respondentu un "drīzāk apmierināti" – 47,9 % aptaujāto). Grūti novērtēt apsaimniekotāja darbu bija 6,1 % Rīgas iedzīvotāju.
Tos iedzīvotājus, kuri bija neapmierināti ar sava nama apsaimniekotāja darbu (atbildi "drīzāk neapmierināti" bija izvēlējušies 23,2 % iedzīvotāju un "pilnīgi neapmierināti" – 11,5%), lūdza raksturot lielākās pretenzijas pret apsaimniekotājiem. Jāpiebilst, ka šis bija t.s. "atvērtais jautājums" – respondentiem netika piedāvāti atbilžu varianti, viņi brīvi formulēja savas atbildes, kas datu apstrādes laikā tika apkopotas grupās.
Visbiežāk aptaujātie teica, ka ir neapmierināti ar namu apsaimniekotāja sniegto pakalpojumu kvalitāti (62,4 %). Tai skaitā 19,3 % atbildējuši, ka māju stāvoklis ir kopumā slikts un ka netiek veikti remonti; 14,4 % bija neapmierināti ar koplietošanas telpu (kāpņu telpu, liftu) stāvokli. Iedzīvotāji minēja arī tādus ar sniegto pakalpojumu kvalitātes trūkumu saistītus aspektus kā netīrība kāpņu telpās (7,8 %), slikta apkures kvalitāte (7,6 %) un problēmas ar ūdensapgādi un kanalizāciju (7,5%).
Gandrīz tikpat bieži savu neapmierinātību ar apsaimniekotāju darbu rīdzinieki skaidroja ar aspektiem, kas saistīti ar veicamajiem maksājumiem (54,8 %). Visbiežāk iedzīvotāji minēja tādas problēmas kā izdevumu, maksājumu necaurskatāmība (17,6 %), nepamatoti augsti rēķini (14,7 %) un augstas pakalpojumu cenas (13,5 %).