building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Vairums rīdzinieku apmierināti ar namu apsaimniekotāju darbu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Vairums rīdzinieku apmierināti ar namu apsaimniekotāju darbu

Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS maijā  ir veicis aptauju par to, kā tiek apsaimniekoti rīdzinieku mājokļi.  

Banner 280x280


Uz jautājumu, kādā veidā tiek apsaimniekota māja, kurā viņi dzīvo, lielākā daļa aptaujāto jeb 77,5 % norādījuši, ka viņu "māja tiek apsaimniekota, piesaistot namu pārvaldi, apsaimniekotāju firmas u.tml.", bet 13,6 % respondentu atbildējuši, ka "māja tiek apsaimniekota pašu iedzīvotāju spēkiem". Jāatzīmē, ka 8,9 % rīdzinieku bija grūti pateikt, kādā veidā tiek apsaimniekota viņu māja.

Tos rīdziniekus, kuru māja tiek apsaimniekota, piesaistot namu pārvaldes, apsaimniekotāju firmas u.tml., lūdza novērtēt arī apmierinātību ar saņemto pakalpojumu. Kopumā ņemot, gandrīz divas trešdaļas jeb 59,2 % rīdzinieku ir apmierināti ar apsaimniekotāja darbu ("pilnīgi apmierināti" ir 11,3 % respondentu un "drīzāk apmierināti" – 47,9 % aptaujāto). Grūti novērtēt apsaimniekotāja darbu bija 6,1 % Rīgas iedzīvotāju.

Tos iedzīvotājus, kuri bija neapmierināti ar sava nama apsaimniekotāja darbu (atbildi "drīzāk neapmierināti" bija izvēlējušies 23,2 % iedzīvotāju un "pilnīgi neapmierināti" – 11,5%), lūdza raksturot  lielākās pretenzijas pret apsaimniekotājiem. Jāpiebilst, ka šis bija t.s. "atvērtais jautājums" – respondentiem netika piedāvāti atbilžu varianti, viņi brīvi formulēja savas atbildes, kas datu apstrādes laikā tika apkopotas grupās.

Visbiežāk aptaujātie teica, ka ir neapmierināti ar namu apsaimniekotāja sniegto pakalpojumu kvalitāti (62,4 %). Tai skaitā 19,3 % atbildējuši, ka māju stāvoklis ir kopumā slikts un ka netiek veikti remonti; 14,4 % bija neapmierināti ar koplietošanas telpu (kāpņu telpu, liftu) stāvokli. Iedzīvotāji minēja arī tādus ar sniegto pakalpojumu kvalitātes trūkumu saistītus aspektus kā netīrība kāpņu telpās (7,8 %), slikta apkures kvalitāte (7,6 %) un problēmas ar ūdensapgādi un kanalizāciju (7,5%).

Gandrīz tikpat bieži savu neapmierinātību ar apsaimniekotāju darbu rīdzinieki skaidroja ar aspektiem, kas saistīti ar veicamajiem maksājumiem (54,8 %). Visbiežāk iedzīvotāji minēja tādas problēmas kā izdevumu, maksājumu necaurskatāmība (17,6 %), nepamatoti augsti rēķini (14,7 %) un augstas pakalpojumu cenas (13,5 %).

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.