building.lv skaitļos

Lietotāji online30
Aktīvie uzņēmumi21087
Nozares ziņas33108
Vannasistabas remonts kā ieguldījums: ceļš uz lielāku īpašuma vērtību : building.lv - par būvniecību Latvijā

Vannasistabas remonts kā ieguldījums: ceļš uz lielāku īpašuma vērtību

Vannasistabas remonts kā ieguldījums: ceļš uz lielāku īpašuma vērtību
Autors: Publicitātes foto

Vannasistaba nav tikai vieta ikdienas rituāliem. Tā ir arī viena no telpām, kas prasa vislielākos ieguldījumus un rūpīgu plānošanu. Nereti tieši vannasistaba atklāj nekustamā īpašuma patieso vecumu un var kļūt par vājāko punktu, kad pienāk laiks to pārdot. Labi izplānota vannasistaba, kas aprīkota ar kvalitatīviem materiāliem un sanitārajiem risinājumiem, var palīdzēt ne tikai paaugstināt, bet arī saglabāt īpašuma vērtību. 

Vannasistaba var kļūt par Ahileja papēdi, pārdodot nekustamo īpašumu 

Saskaņā ar Elīnas Dūmiņas, Kivi Real estate nekustamo īpašumu aģentes, teikto, vannasistaba ir viena no dārgākajām telpām mājoklī, ja rēķina izmaksas uz kvadrātmetru. Tāpēc nav ieteicams taupīt uz tās iekārtošanu: “Sekundārajā tirgū māju īpašnieki mēdz laiku pa laikam atjaunot savu mājokli – pārkrāso sienas vai nomaina mēbeles. Taču vannasistabas bieži vien paliek neskartas, jo to atjaunošana prasa vairāk laika un lielākus izdevumus. Vēlāk novecojusi vannasistaba var kļūt par šķērsli īpašuma pārdošanai par labāku cenu. Es ļoti iesaku neekonomēt uz vannasistabas rēķina. Šīs telpas renovācija nav vienkārša, un pārdošanas brīdī tā nereti kļūst par mājokļa vājāko punktu. Pircēji rūpīgi izvērtē vannasistabu un ņem vērā iespējamās papildu investīcijas.” 

Tadas Ivanauskas, Geberit produktu menedžeris Baltijas valstīs, piekrīt E. Dūmiņai. Viņš uzsver, ka vannasistabai ir būtiska ietekme uz mājokļa kopējo estētiku, funkcionalitāti un ilgtermiņa vērtību: “Augstas kvalitātes sanitārie risinājumi palielina nekustamā īpašuma pievilcību potenciālajiem pircējiem vai īrniekiem, garantē ilgmūžību un samazina uzturēšanas izmaksas. Tehnoloģiski progresīvi risinājumi – piemēram, bezkontakta skalošanas taustiņi un jaucējkrāni, iebūvētās sistēmas vai īpaši klusas un efektīvas noskalošanas tehnoloģijas – bagātina telpu. Tikai kvalitatīvu risinājumu kombinācija var radīt modernu, ērtu un uzticamu vannasistabas tēlu, kas saglabā augstu vērtību nekustamā īpašuma tirgū.” 

Autors: Publicitātes foto
Autors: Publicitātes foto

Progresīvi risinājumi, kas rada vērtību  

Mūsdienu pircēji novērtē ne tikai vannasistabas estētiku, bet arī komfortu. Apsildāmās grīdas, uzticami izlietnes jaucējkrāni un izturīga keramika var kļūt par izšķirošiem faktoriem. Tāpēc, projektējot vannasistabu, ir ļoti svarīgi ne tikai izvēlēties labus materiālus, bet arī rūpīgi pārdomāt tehniskos risinājumus: 

“Lai nodrošinātu maksimālu komfortu un palielinātu īpašuma vērtību tālākpārdošanā, ideālā gadījumā mājoklī vajadzētu būt gan dušai, gan vannai. Papildus ērtībām mājas pircēji novērtē arī santehnikas kvalitāti. Piemēram, ja mājoklī ir uzstādīti filtri cietam ūdenim, visas santehnikas iekārtas kalpos ilgāk un dušas stikla tīrīšana būs daudz vieglāka. Pircēji pievērš uzmanību šādām detaļām, tādēļ augstas kvalitātes santehnika ir viens no izšķirošajiem kritērijiem, izvēloties mājokli,” skaidro nekustamo īpašumu eksperte. 

Runājot par konkrētiem risinājumiem, kas piešķir ilgtermiņa vērtību, produktu eksperts izceļ tualetes ar integrētiem bidē, moduļu mēbeles ar universālu dizainu un iebūvētās tualešu sistēmas ar paslēptām skalošanas ūdens tvertnēm: “Pastāv arī tādi risinājumi kā tualetes ar smaku nosūces tehnoloģiju, apsildāmi sēdekļi vai unikāli veidoti skalošanas taustiņi. Šīs funkcijas īpaši tiek novērtētas augstākās klases nekustamajos īpašumos.” 

Autors: Publicitātes foto
Autors: Publicitātes foto

Vai greznība ir ieguldījumu vērta? 

Speciāliste norāda, ka ieguldījumi vannasistabā vienmēr jāpielāgo īpašuma segmentam. Tie palielinās vērtību tikai tad, ja atbilst kopējam mājas līmenim un tirgus gaidām: “Ekonomiskās klases mājokļos lieli ieguldījumi luksusa vannasistabas aprīkojumā vai apdarē reti atmaksājas – cena nepieaugs pietiekami, lai segtu izmaksas. Pietiek ar labi sabalansētu cenas un kvalitātes risinājumu. Savukārt Premium segmenta mājokļos ir pretēji. Lēti aprīkota vannasistaba samazina gan pievilcību, gan vērtību. Šī segmenta pircēji sagaida augstāko kvalitāti katrā telpā. Tāpēc nekustamā īpašuma sludinājumos bieži tiek uzsvērti pazīstami zīmoli, kas piešķir prestižu.” 

Produktu eksperts piebilst, ka pat ekonomiskā segmenta produkti var nodrošināt Premium klases kvalitāti un tehnoloģijas. Piemēram, tualetes ar TurboFlush tehnoloģiju garantē īpaši efektīvu noskalošanu un augstākus higiēnas standartus. Tomēr daži risinājumi īpašuma vērtību ietekmē vairāk nekā citi: “Premium segmenta produkti, piemēram, tualetes ar integrētiem bidē, tiek augstu vērtēti par inovatīvu pieeju un uzlabotu higiēnu. Iebūvētās sistēmas neaizņem vietu, atvieglo apkopi un nākotnē tās var aprīkot ar citām modernām tehnoloģijām. Šādas funkcijas pircējiem vienmēr signalizē par kvalitāti.” 

Autors: Publicitātes foto
Autors: Publicitātes foto

Vannasistaba ir vairāk nekā tikai telpa 

Vannasistaba ir nopietna investīcija, kas var tieši ietekmēt dzīves kvalitāti, un tai nekad nevajadzētu kļūt par šķērsli mājokļa pārdošanai. Kā norāda nekustamo īpašumu aģente, galvenais ir līdzsvarota pieeja: “Ir svarīgi nezaudēt stilistisko kontekstu – gan vannasistabā, gan visā mājoklī kopumā. Ja izdodas nepieļaut kompromisus sanitāro produktu kvalitātē, ilgtermiņā tas vienmēr atmaksāsies.” 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.