UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Inženiertīkli :
Building.Lv Forums
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Juris Ozolins
()
Datums: 07/10/2012 20:18
Sveiki visiem !
Sāksim ar to, ka šie ir mani pirmie soļi mājas un apkures lietās, tāpēc daudz kas man ir jauns un šobrīd sanāk uz aklo baksīties.
Ir uzstādīts katls Stropuva S20, māja 80kvm. Šobrīd cenšos saprast kā būtu vispareizāk iekurināt un kā vispār šo visu sistēmu noregulēt. Noteikti ir kādam pieredze ar šāda tipa katliem. Pirmās dienas kopš katls ir uzstādīts, tāpēc regulāri eju pie katla un cenšos atrast optimālāko kombināciju, lai katls uzturētu temperatūru. Pirmajā kurināšanas reizē sanāca gandrīz 24 stundas degšana/gruzdēšana, radiātoros vidēji 35C grādi.
Šobrīd vados pēc šādas shēmas : Atveru ventilācijas klapi vaļā, atveru augšējās durtiņas, paceļu galvu ar trosi un ļauju iekurties līdz 50C grādiem. Kā sasniedz 50C grādus, tā aizveru durtiņas, aizveru ventilācijas klapi, nolaižu galvu ar trosi.
Vienam draugam ir Rudesta katls, viņš vispār ir atslēdza releju sūknim. Uzkarsē katlu līdz 85C grādiem, tad ieslēdz cirkiulācijas sūkni, aizver durtiņas, nolaiž ventilācijas klapi un nolaiž lejā galvu ar trosi.
Temperatūra sistemātiski krītas, bet ir nepieciešams panākt 60-70C grādus, cik saprotu. Sākumā cirkulācijas sūkņa relejam bija iestādīts 30C grādi, pie kuriem sāk cirkulēt ūdeni. Vēlāk pamainīju uz 40. Varbūt ir nepieciešams iestādīt, lai dzen tika pie 60C grādiem ? Tālāk sūknī ir padeves jauda uz radiatoriem iestādīts 3 (lai paceltu temperatūru ātrāk, mēdzu pārlikt uz 1, uzkarsēt un tad pārslēgt uz 2.5-3. Maksimums ir 10).
Kā citi kurina šāda tipa katlu ?
Sāksim ar to, ka šie ir mani pirmie soļi mājas un apkures lietās, tāpēc daudz kas man ir jauns un šobrīd sanāk uz aklo baksīties.
Ir uzstādīts katls Stropuva S20, māja 80kvm. Šobrīd cenšos saprast kā būtu vispareizāk iekurināt un kā vispār šo visu sistēmu noregulēt. Noteikti ir kādam pieredze ar šāda tipa katliem. Pirmās dienas kopš katls ir uzstādīts, tāpēc regulāri eju pie katla un cenšos atrast optimālāko kombināciju, lai katls uzturētu temperatūru. Pirmajā kurināšanas reizē sanāca gandrīz 24 stundas degšana/gruzdēšana, radiātoros vidēji 35C grādi.
Šobrīd vados pēc šādas shēmas : Atveru ventilācijas klapi vaļā, atveru augšējās durtiņas, paceļu galvu ar trosi un ļauju iekurties līdz 50C grādiem. Kā sasniedz 50C grādus, tā aizveru durtiņas, aizveru ventilācijas klapi, nolaižu galvu ar trosi.
Vienam draugam ir Rudesta katls, viņš vispār ir atslēdza releju sūknim. Uzkarsē katlu līdz 85C grādiem, tad ieslēdz cirkiulācijas sūkni, aizver durtiņas, nolaiž ventilācijas klapi un nolaiž lejā galvu ar trosi.
Temperatūra sistemātiski krītas, bet ir nepieciešams panākt 60-70C grādus, cik saprotu. Sākumā cirkulācijas sūkņa relejam bija iestādīts 30C grādi, pie kuriem sāk cirkulēt ūdeni. Vēlāk pamainīju uz 40. Varbūt ir nepieciešams iestādīt, lai dzen tika pie 60C grādiem ? Tālāk sūknī ir padeves jauda uz radiatoriem iestādīts 3 (lai paceltu temperatūru ātrāk, mēdzu pārlikt uz 1, uzkarsēt un tad pārslēgt uz 2.5-3. Maksimums ir 10).
Kā citi kurina šāda tipa katlu ?
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Juris Ozolins
()
Datums: 07/10/2012 20:31
Piemirsu pieminēt - skursteņa garums 6m, radiātoru kopā ir 8.
Juris Ozolins Wrote:
-------------------------------------------------------
> Sveiki visiem !
>
> Sāksim ar to, ka šie ir mani pirmie soļi mājas
> un apkures lietās, tāpēc daudz kas man ir jauns
> un šobrīd sanāk uz aklo baksīties.
>
> Ir uzstādīts katls Stropuva S20, māja 80kvm.
> Šobrīd cenšos saprast kā būtu vispareizāk
> iekurināt un kā vispār šo visu sistēmu
> noregulēt. Noteikti ir kādam pieredze ar šāda
> tipa katliem. Pirmās dienas kopš katls ir
> uzstādīts, tāpēc regulāri eju pie katla un
> cenšos atrast optimālāko kombināciju, lai
> katls uzturētu temperatūru. Pirmajā
> kurināšanas reizē sanāca gandrīz 24 stundas
> degšana/gruzdēšana, radiātoros vidēji 35C
> grādi.
>
> Šobrīd vados pēc šādas shēmas : Atveru
> ventilācijas klapi vaļā, atveru augšējās
> durtiņas, paceļu galvu ar trosi un ļauju
> iekurties līdz 50C grādiem. Kā sasniedz 50C
> grādus, tā aizveru durtiņas, aizveru
> ventilācijas klapi, nolaižu galvu ar trosi.
> Vienam draugam ir Rudesta katls, viņš vispār ir
> atslēdza releju sūknim. Uzkarsē katlu līdz 85C
> grādiem, tad ieslēdz cirkiulācijas sūkni,
> aizver durtiņas, nolaiž ventilācijas klapi un
> nolaiž lejā galvu ar trosi.
>
> Temperatūra sistemātiski krītas, bet ir
> nepieciešams panākt 60-70C grādus, cik saprotu.
> Sākumā cirkulācijas sūkņa relejam bija
> iestādīts 30C grādi, pie kuriem sāk cirkulēt
> ūdeni. Vēlāk pamainīju uz 40. Varbūt ir
> nepieciešams iestādīt, lai dzen tika pie 60C
> grādiem ? Tālāk sūknī ir padeves jauda uz
> radiatoriem iestādīts 3 (lai paceltu
> temperatūru ātrāk, mēdzu pārlikt uz 1,
> uzkarsēt un tad pārslēgt uz 2.5-3. Maksimums ir
> 10).
>
>
> Kā citi kurina šāda tipa katlu ?
Juris Ozolins Wrote:
-------------------------------------------------------
> Sveiki visiem !
>
> Sāksim ar to, ka šie ir mani pirmie soļi mājas
> un apkures lietās, tāpēc daudz kas man ir jauns
> un šobrīd sanāk uz aklo baksīties.
>
> Ir uzstādīts katls Stropuva S20, māja 80kvm.
> Šobrīd cenšos saprast kā būtu vispareizāk
> iekurināt un kā vispār šo visu sistēmu
> noregulēt. Noteikti ir kādam pieredze ar šāda
> tipa katliem. Pirmās dienas kopš katls ir
> uzstādīts, tāpēc regulāri eju pie katla un
> cenšos atrast optimālāko kombināciju, lai
> katls uzturētu temperatūru. Pirmajā
> kurināšanas reizē sanāca gandrīz 24 stundas
> degšana/gruzdēšana, radiātoros vidēji 35C
> grādi.
>
> Šobrīd vados pēc šādas shēmas : Atveru
> ventilācijas klapi vaļā, atveru augšējās
> durtiņas, paceļu galvu ar trosi un ļauju
> iekurties līdz 50C grādiem. Kā sasniedz 50C
> grādus, tā aizveru durtiņas, aizveru
> ventilācijas klapi, nolaižu galvu ar trosi.
> Vienam draugam ir Rudesta katls, viņš vispār ir
> atslēdza releju sūknim. Uzkarsē katlu līdz 85C
> grādiem, tad ieslēdz cirkiulācijas sūkni,
> aizver durtiņas, nolaiž ventilācijas klapi un
> nolaiž lejā galvu ar trosi.
>
> Temperatūra sistemātiski krītas, bet ir
> nepieciešams panākt 60-70C grādus, cik saprotu.
> Sākumā cirkulācijas sūkņa relejam bija
> iestādīts 30C grādi, pie kuriem sāk cirkulēt
> ūdeni. Vēlāk pamainīju uz 40. Varbūt ir
> nepieciešams iestādīt, lai dzen tika pie 60C
> grādiem ? Tālāk sūknī ir padeves jauda uz
> radiatoriem iestādīts 3 (lai paceltu
> temperatūru ātrāk, mēdzu pārlikt uz 1,
> uzkarsēt un tad pārslēgt uz 2.5-3. Maksimums ir
> 10).
>
>
> Kā citi kurina šāda tipa katlu ?
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Slidenais
()
Datums: 08/10/2012 08:35
Es kurinu savādāk:
Salieku malku + granulas, augšā smalkāku malciņu iekuram, nolaižu to galvu un kurinu iekšā (durtiņas ciet). Pirmajā reizē gaisa padeves klape nokalibrēta pie 70C. Cirkulācijas sūkni slēdzu iekšā uzreiz, bet siltuma padevi uz māju padodu tikai tad, kad atpakaļ gaita ir 60C.
Tad pamazām taisu vaļā siltumu uz māju. Radiatori karsti, deg ap 30h.
Katls Candel, māja ap 200kvm + siltais ūdens boilers.
Salieku malku + granulas, augšā smalkāku malciņu iekuram, nolaižu to galvu un kurinu iekšā (durtiņas ciet). Pirmajā reizē gaisa padeves klape nokalibrēta pie 70C. Cirkulācijas sūkni slēdzu iekšā uzreiz, bet siltuma padevi uz māju padodu tikai tad, kad atpakaļ gaita ir 60C.
Tad pamazām taisu vaļā siltumu uz māju. Radiatori karsti, deg ap 30h.
Katls Candel, māja ap 200kvm + siltais ūdens boilers.
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
qwertys_
()
Datums: 04/11/2012 15:12
Juris Ozolins
Varu iepriecināt ar to, ka iekuriniet nedaudz nepareizi.
No sākuma jāsaprot, ka katls nav paredzēts uzkurināt temperatūru, bet gan uzturēt.
Kā arī nesaprotu, kāpēc Jūs atveriet gaisa padeves klapanu, ja durtiņas pie iekurēšanās atstājiet vaļā? Un cik jaudīgs sūknis? Katlam ir nepieciešama lēna plūsma - mums visu laiku stāv uz pirmā ātruma. Jeb skatāmies cik instrukcijā bija rakstīts caurplūdes ātrums katlā. Nu Jūs jau ziniet pēc instrukcījas, ka tūlīt pirms katla jābūt ir caurplūdes rādītājam.
Es gan nezinu, cik Jums ir pareizi izbūvēta apsaiste un savienojums ar kopējo sistēmu. Šis katls ir niķīgs, ja kaut kas nebūs pēc instrukcijas, nāksies mocīties un čīkstēsiet visiem, ka katls ir slikts. ;)
Apmēram mēģināšu apstāstīt, neatceros jau kuru reizi šajā forumā, bet lai jau...
__
Tātad, mums ir ārā auksts, -20grādi. JA neesam atsaldējuši smadznes un INSTRUKCIJU LASĪT MĀKAM, tad zinām, ka katlā nedrīkst būt mazāka temperatūra par 60 grādiem, citādi sāks rasties kondensāts, kas savienojumā ar darvu rada skābi. Un mēs, protams, zinām, ka neviens katls nedzīvo ilgi, ja šādai suslai atļauj rasties katlā. Un zinām kāpēc daži brīnās, kāpēc viņiem krutais čuguna Viadrus katls pēc diviem gadiem ir iekšpusē caurs.;)
__
Tātad sistēma stāvoklis iekurot ir:
Durtiņas vaļā. Malka pielādēta cik vien var piebāzt līdz augšai. Var droši arī kādu pagali uzmest virs uzceltā uz augšu gaisa plūsmas sadalītājtgalvas. Gaisa ieplūdes klapans ciet. Pēc iekuršanās durtiņas pievēram. Atstāta sprauga 1-2cm. Ja sistēma nav automatizēta un mazā cilpa ar lielo savienojas ar manuāli grozāmu vārstu, tad vārsts ir pagriezts tā, lai viss iet uz sistēmu nevis uz mazo cilpu. Un arī uz izplūdes trubas būtu labi pierīkot signālu, kurš sāk skanēt, kad ir uzsilis vismaz 60 grādi(ja ir radiatori, siltās grīdas ir cits stāsts). Ja vajag vairāk, tad liekam vairāk. Tā mēs uzsildam visu sistēmu līdz nepieciešamai temperatūrai. Ja sistēma būs uzsildīta līdz 40 grādiem, tad uz gruzdēšanu uzlikts katls arī uzturēs 40 grādus. Vismaz tā būtu jābūt, ja ir viss pareizi noregulēts. Ja pie 40 grādiem gruzdod katls ceļ temperatūru, tad nav pareizi noregulēts, bet tas ir jau atkal cits stāsts, jo mēs taču tagad vadāmies tikai pēc pareizi izbūvētas sistēmas kā teikts instrukcijā, vai ne? :D
Kad sistēma ir uzsilusi līdz 60 grādiem, liekam visu uz gruzdēšanu. Truba lejā, durtiņas ciet, manuali grozāmais vārsts uz pusi pagriezsts. Gaisa padeves klapans vaļā un noregulēts lai katlā , kas darbojas pamata ar mazo cilpu, tātad mazajā cilpa arī uzturētos 60-70 grādi. Un tālāk jau ir tīrākie testi, lai atrastu optimālo manuali grozāmā vārsta un gaisa padeves klapana attiecību stāvokli.
Piemēram: Ja āra vairs nav -20 bet kaut kas ap 0 grādiem. Tad regulējam manuali grozamo varstu(kurš gan instrukcijā bija norādīts kā termostatisks, tātad automātisks pie 60 grādiem) regulējam lai mazāk plūst uz sistēmu, jo radiatoros mums vairs nevajag 45-55 grādiem, bet tikai, teiksim, 30. Mēs iegūstam, ka no katla uz sistemu mazak aizplūdīs uzkarsētais ūdens, tātad katlā saks celties temperatūra. Nu tad griežam gaisa ieplūdes vārstu mazak, lai kats mazāk degtu. Respektīvi panākm arī to, lai katls ilgak gruzdētu.
__
Pirms nākošā iekūriena pielādēšanas, kad negribas gaidīt, kad katla pēdejās ogles ir izdzisušas, varam šīs ogles izmantot iekuršanai. Saraušam ogles uz priekšu. Uztaisam no malkas mājiņu, lai ogles vēlāk var izgrābt. Sasviežam malku virsū. Aizveram visas augšējās durtiņas un atveram apakšējās lai uzdzītu oglēm kvēlumu un tad ar šaupeli sasviežam augšā uz malkas.
Katls un sistēma nav atdzisusi, mazak laika vajadzīgs sistēmas uzsildīšanai.
__
Ja cilvēkam patīk vadīt un iedziļināties struktūrās, tad šis katls ir kā reiz radīts tādam. Ar to arī apsveicu. ;)
Varu iepriecināt ar to, ka iekuriniet nedaudz nepareizi.
No sākuma jāsaprot, ka katls nav paredzēts uzkurināt temperatūru, bet gan uzturēt.
Kā arī nesaprotu, kāpēc Jūs atveriet gaisa padeves klapanu, ja durtiņas pie iekurēšanās atstājiet vaļā? Un cik jaudīgs sūknis? Katlam ir nepieciešama lēna plūsma - mums visu laiku stāv uz pirmā ātruma. Jeb skatāmies cik instrukcijā bija rakstīts caurplūdes ātrums katlā. Nu Jūs jau ziniet pēc instrukcījas, ka tūlīt pirms katla jābūt ir caurplūdes rādītājam.
Es gan nezinu, cik Jums ir pareizi izbūvēta apsaiste un savienojums ar kopējo sistēmu. Šis katls ir niķīgs, ja kaut kas nebūs pēc instrukcijas, nāksies mocīties un čīkstēsiet visiem, ka katls ir slikts. ;)
Apmēram mēģināšu apstāstīt, neatceros jau kuru reizi šajā forumā, bet lai jau...
__
Tātad, mums ir ārā auksts, -20grādi. JA neesam atsaldējuši smadznes un INSTRUKCIJU LASĪT MĀKAM, tad zinām, ka katlā nedrīkst būt mazāka temperatūra par 60 grādiem, citādi sāks rasties kondensāts, kas savienojumā ar darvu rada skābi. Un mēs, protams, zinām, ka neviens katls nedzīvo ilgi, ja šādai suslai atļauj rasties katlā. Un zinām kāpēc daži brīnās, kāpēc viņiem krutais čuguna Viadrus katls pēc diviem gadiem ir iekšpusē caurs.;)
__
Tātad sistēma stāvoklis iekurot ir:
Durtiņas vaļā. Malka pielādēta cik vien var piebāzt līdz augšai. Var droši arī kādu pagali uzmest virs uzceltā uz augšu gaisa plūsmas sadalītājtgalvas. Gaisa ieplūdes klapans ciet. Pēc iekuršanās durtiņas pievēram. Atstāta sprauga 1-2cm. Ja sistēma nav automatizēta un mazā cilpa ar lielo savienojas ar manuāli grozāmu vārstu, tad vārsts ir pagriezts tā, lai viss iet uz sistēmu nevis uz mazo cilpu. Un arī uz izplūdes trubas būtu labi pierīkot signālu, kurš sāk skanēt, kad ir uzsilis vismaz 60 grādi(ja ir radiatori, siltās grīdas ir cits stāsts). Ja vajag vairāk, tad liekam vairāk. Tā mēs uzsildam visu sistēmu līdz nepieciešamai temperatūrai. Ja sistēma būs uzsildīta līdz 40 grādiem, tad uz gruzdēšanu uzlikts katls arī uzturēs 40 grādus. Vismaz tā būtu jābūt, ja ir viss pareizi noregulēts. Ja pie 40 grādiem gruzdod katls ceļ temperatūru, tad nav pareizi noregulēts, bet tas ir jau atkal cits stāsts, jo mēs taču tagad vadāmies tikai pēc pareizi izbūvētas sistēmas kā teikts instrukcijā, vai ne? :D
Kad sistēma ir uzsilusi līdz 60 grādiem, liekam visu uz gruzdēšanu. Truba lejā, durtiņas ciet, manuali grozāmais vārsts uz pusi pagriezsts. Gaisa padeves klapans vaļā un noregulēts lai katlā , kas darbojas pamata ar mazo cilpu, tātad mazajā cilpa arī uzturētos 60-70 grādi. Un tālāk jau ir tīrākie testi, lai atrastu optimālo manuali grozāmā vārsta un gaisa padeves klapana attiecību stāvokli.
Piemēram: Ja āra vairs nav -20 bet kaut kas ap 0 grādiem. Tad regulējam manuali grozamo varstu(kurš gan instrukcijā bija norādīts kā termostatisks, tātad automātisks pie 60 grādiem) regulējam lai mazāk plūst uz sistēmu, jo radiatoros mums vairs nevajag 45-55 grādiem, bet tikai, teiksim, 30. Mēs iegūstam, ka no katla uz sistemu mazak aizplūdīs uzkarsētais ūdens, tātad katlā saks celties temperatūra. Nu tad griežam gaisa ieplūdes vārstu mazak, lai kats mazāk degtu. Respektīvi panākm arī to, lai katls ilgak gruzdētu.
__
Pirms nākošā iekūriena pielādēšanas, kad negribas gaidīt, kad katla pēdejās ogles ir izdzisušas, varam šīs ogles izmantot iekuršanai. Saraušam ogles uz priekšu. Uztaisam no malkas mājiņu, lai ogles vēlāk var izgrābt. Sasviežam malku virsū. Aizveram visas augšējās durtiņas un atveram apakšējās lai uzdzītu oglēm kvēlumu un tad ar šaupeli sasviežam augšā uz malkas.
Katls un sistēma nav atdzisusi, mazak laika vajadzīgs sistēmas uzsildīšanai.
__
Ja cilvēkam patīk vadīt un iedziļināties struktūrās, tad šis katls ir kā reiz radīts tādam. Ar to arī apsveicu. ;)
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Juris Ozolins
()
Datums: 24/11/2012 23:28
Eksperimentu gaitā nonācu pie shēmas :
1) Sakrāmēju malku, pa virsu mazliet kartonu un tad skaliņus
2) Iekurinu un atstāju katla durtiņas vaļā, līdz brīdim, kad temperatūra paceļas līdz 35-40 (kad sāku kurināt, tad temperatūra katlā ir ~30 grādi)
3) Sasniedzot katlā temperatūru 35-40 grādi, aizveru durtiņas un aizmirstu par katlu līdz nākamajai dienai.
Katlam tagad ir arī uzlikts gaisa padeves regulātors, kas ir noregulēts uz 60 grādiem, cirkulācijas sūknis sāk strādat ap 32 grādiem.
Kurinu reizi 24 stundās, katls kurās vidēji 19 stundas. Šobrīd lielākā ķēpa sanāk ar iekurināšanu, jo malka netika laicīgi iepirkta un nav pārāk sausa, kā arī šī ir pirmā pieredze ar mājas kurināšanu, tāpēc viss nāk ar laiku un izmēģināšanu. Sūknis ir 130w (max), šobrīd uzlikts uz vidējo (65w), ūdens padeve uz radiātoriem 5 (max 10). Sūknis sākumā bija uz maksimālo jaudu ieslēgts, kā rezultātā pēdējais radiātors apkures sistēmā sasila ātrāk, pārslēdzu uz vidējo režīmu, starpība bija tikai kādā laikā pēdējais radiātors uzsila un, protams, uz pusi mazāks elektrības patēriņš sūknim. Tā kā māja neatdziest ļoti ātri, tad man starpība starp to pēdējais radiātors uzsilst 1 min laikā vai 5 min laikā, īsti nav no svara.
Visumā esmu vairāk kā apmierināts ar šo apkures katlu
1) Sakrāmēju malku, pa virsu mazliet kartonu un tad skaliņus
2) Iekurinu un atstāju katla durtiņas vaļā, līdz brīdim, kad temperatūra paceļas līdz 35-40 (kad sāku kurināt, tad temperatūra katlā ir ~30 grādi)
3) Sasniedzot katlā temperatūru 35-40 grādi, aizveru durtiņas un aizmirstu par katlu līdz nākamajai dienai.
Katlam tagad ir arī uzlikts gaisa padeves regulātors, kas ir noregulēts uz 60 grādiem, cirkulācijas sūknis sāk strādat ap 32 grādiem.
Kurinu reizi 24 stundās, katls kurās vidēji 19 stundas. Šobrīd lielākā ķēpa sanāk ar iekurināšanu, jo malka netika laicīgi iepirkta un nav pārāk sausa, kā arī šī ir pirmā pieredze ar mājas kurināšanu, tāpēc viss nāk ar laiku un izmēģināšanu. Sūknis ir 130w (max), šobrīd uzlikts uz vidējo (65w), ūdens padeve uz radiātoriem 5 (max 10). Sūknis sākumā bija uz maksimālo jaudu ieslēgts, kā rezultātā pēdējais radiātors apkures sistēmā sasila ātrāk, pārslēdzu uz vidējo režīmu, starpība bija tikai kādā laikā pēdējais radiātors uzsila un, protams, uz pusi mazāks elektrības patēriņš sūknim. Tā kā māja neatdziest ļoti ātri, tad man starpība starp to pēdējais radiātors uzsilst 1 min laikā vai 5 min laikā, īsti nav no svara.
Visumā esmu vairāk kā apmierināts ar šo apkures katlu
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Juris Ozolins
()
Datums: 24/11/2012 23:31
Temperatūra katlā turās 60 grādi stabili.
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
qwertys_
()
Datums: 25/11/2012 11:20
Nu, redz, stāsti vai nestāsti... vienalga skrien ar galvu sienā.
Juris Ozolins
Jums ir nevis katlā jāsasniedz temperatūrā, bet atpakaļgaitā vismaz 40 grādi. Tas nozīmē, ka liela cilpa nedzesēs tik kritiski mazo cilpu un katlā temperatūra nekritīsies, kā Jūs iepriekš aprakstījāt.
Un tajā pašā laika Jūs nedrīkstiet ātrāk aizvērt katlu uz gruzdēšanu, kamēr katlā nav sasniegta minimums 60 grādu temperatūra. Vispareizāka katla temperatūra ir 70 grādi, lai nerastos kondensāts. Protams, tā ir Jūsu darīšana, atļaut skābei rasties katla vai nē. Cik saprotu paiet diezgan liels laiks, kamēr katls un sistēma ieņem stabīlas Jums nepieciešamās temperatūras.
Respektīvi shēma tāda pie šīs āra temperatūras:
Atpakaļgaita 40-45 grādi
Katlā - 65-70 grādi. Un ja reizem "peld", tad ne mazāk kā 60 grādi.
Un Jūs neko nepateicāt par plūsmas regulatoru tūlīt pirms paša katla. TĀDS IR??? Ja nav, tad varēsiet drīz pirkt jaunu katlu.
Juris Ozolins
Jums ir nevis katlā jāsasniedz temperatūrā, bet atpakaļgaitā vismaz 40 grādi. Tas nozīmē, ka liela cilpa nedzesēs tik kritiski mazo cilpu un katlā temperatūra nekritīsies, kā Jūs iepriekš aprakstījāt.
Un tajā pašā laika Jūs nedrīkstiet ātrāk aizvērt katlu uz gruzdēšanu, kamēr katlā nav sasniegta minimums 60 grādu temperatūra. Vispareizāka katla temperatūra ir 70 grādi, lai nerastos kondensāts. Protams, tā ir Jūsu darīšana, atļaut skābei rasties katla vai nē. Cik saprotu paiet diezgan liels laiks, kamēr katls un sistēma ieņem stabīlas Jums nepieciešamās temperatūras.
Respektīvi shēma tāda pie šīs āra temperatūras:
Atpakaļgaita 40-45 grādi
Katlā - 65-70 grādi. Un ja reizem "peld", tad ne mazāk kā 60 grādi.
Un Jūs neko nepateicāt par plūsmas regulatoru tūlīt pirms paša katla. TĀDS IR??? Ja nav, tad varēsiet drīz pirkt jaunu katlu.
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
Juris Ozolins
()
Datums: 25/11/2012 12:28
Atpakaļgaitā man ir ielikts termometrs ar spiediena mērītāju, bet santehniķis nepareizi pievienojis viņu, kā rezultātā, es redzu tikai spiedienu, bet temperatūru nē, šo vēl būs jāizlabo. Līdz ar to, īsti atpakaļgaitas temperatūru varu tikai zīlēt.
Ir plūsmas regulātors, šobrīd ir noregulēts uz 30 grādiem, kas ieslēdz cirkulācijas sūkni. Pievienots ir
Katls, pēc skaliņu iekuršanas, iekurās samērā ātri līdz 50-60, atkarībā cik labi saliku skaliņus, laiks svārstās 10-20 min, šeit lomu spēlē fakts, ka malka nav pietiekami sausa. Kondensātu pašā katlā vairs neesmu manījis, bija tikai sākumā pirmās reizes kurinot.
Esmu redzējis, ka daži katliem pie gaisa padeves vārsta, pievienot vai nu nosūcēju vai parasto 12cm PC ventilātoru. Vai ar šādu risinājumu es varētu panākt katla ātrāku iekuršanos ?
Ir plūsmas regulātors, šobrīd ir noregulēts uz 30 grādiem, kas ieslēdz cirkulācijas sūkni. Pievienots ir
Katls, pēc skaliņu iekuršanas, iekurās samērā ātri līdz 50-60, atkarībā cik labi saliku skaliņus, laiks svārstās 10-20 min, šeit lomu spēlē fakts, ka malka nav pietiekami sausa. Kondensātu pašā katlā vairs neesmu manījis, bija tikai sākumā pirmās reizes kurinot.
Esmu redzējis, ka daži katliem pie gaisa padeves vārsta, pievienot vai nu nosūcēju vai parasto 12cm PC ventilātoru. Vai ar šādu risinājumu es varētu panākt katla ātrāku iekuršanos ?
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
qwertys_
()
Datums: 25/11/2012 13:09
Juris Ozolins
Kāds sakars grādiem, termodevējam uz sūkņa ieslēgšanos ar plūsmas regulatoru?
Plūsmas regulators nosaka, cik Jums katlam caurplūst litri ūdnens minūtē. 40kW katlā jābūt 16,6 litri minūtē. Var ielikt parastu krānu, bet tad būs tur kādi 3-4 apgriezieni vaļā, kas ir taustīšanās pa tumsu, bet aptuveni testējot var pieregulēt.
sk. bildi 10lpp pirmā bilde
- > [www.stropuva.lt]
Tātad Jums ir parastais katls nevis ogļu variants ar ventilatoru, kurš slapjas malkas gadijumā būtu labāks risinājums. Pievienot, protams, ka var. Uztaisīt no bleķa līdzīgu bundžu kāda ir katla U versijai nav sarežģīti. - > [stropuva.at.ua]
Kas attiecas uz vilkmi, tad viņai jābūt tik stiprai, lai klapana viena puse atrastos uz gaisa ieplūdes cauruma. Bildē ir parādīts par daudz atvērts. Un tur nebūs nekādas drošības pret katla uzvārīšanos.
-> [futestechnika.moliszer.hu]
Par ātraku iekuršanos.
Cik saprotu, katla principos joprojām neesiet iebraucis. Ātrāka iekuršanās būs tikai pie 1-2cm atvērtam durtiņām. Un tad jau, atverot vairak vai mazāk, regulējiet cik ātri uzsilst atpakaļgaita. Ja atvērsiet par daudz, atpakaļgaita nepaspēs uzsilt, rezultātā kondensāts un tas nekas, ka Jūs viņu neredziet. Viņš tur būs. Tomēr ir vajadzīgs laiks, lai to ūdens daudzumu uzsildītu.
Ventilators šim katlam nav domāts, lai uzrautu temperatūru, bet lai uzturētu temperatūru jeb atblasts gruzdēšanai, ja pietrūkst skurstenī vilkme, vai ja nav ideāli sausa malka vai kurina ar oglēm. Iekuršanai nav paredzēts. Un es pat neieteiktu likt, ja Jūs ar skaliņiem jau 10min dabūjiet 60 grādus katlā. Nepamanīsiest, ka katls jau vārīsies.
Kāds sakars grādiem, termodevējam uz sūkņa ieslēgšanos ar plūsmas regulatoru?
Plūsmas regulators nosaka, cik Jums katlam caurplūst litri ūdnens minūtē. 40kW katlā jābūt 16,6 litri minūtē. Var ielikt parastu krānu, bet tad būs tur kādi 3-4 apgriezieni vaļā, kas ir taustīšanās pa tumsu, bet aptuveni testējot var pieregulēt.
sk. bildi 10lpp pirmā bilde
- > [www.stropuva.lt]
Tātad Jums ir parastais katls nevis ogļu variants ar ventilatoru, kurš slapjas malkas gadijumā būtu labāks risinājums. Pievienot, protams, ka var. Uztaisīt no bleķa līdzīgu bundžu kāda ir katla U versijai nav sarežģīti. - > [stropuva.at.ua]
Kas attiecas uz vilkmi, tad viņai jābūt tik stiprai, lai klapana viena puse atrastos uz gaisa ieplūdes cauruma. Bildē ir parādīts par daudz atvērts. Un tur nebūs nekādas drošības pret katla uzvārīšanos.
-> [futestechnika.moliszer.hu]
Par ātraku iekuršanos.
Cik saprotu, katla principos joprojām neesiet iebraucis. Ātrāka iekuršanās būs tikai pie 1-2cm atvērtam durtiņām. Un tad jau, atverot vairak vai mazāk, regulējiet cik ātri uzsilst atpakaļgaita. Ja atvērsiet par daudz, atpakaļgaita nepaspēs uzsilt, rezultātā kondensāts un tas nekas, ka Jūs viņu neredziet. Viņš tur būs. Tomēr ir vajadzīgs laiks, lai to ūdens daudzumu uzsildītu.
Ventilators šim katlam nav domāts, lai uzrautu temperatūru, bet lai uzturētu temperatūru jeb atblasts gruzdēšanai, ja pietrūkst skurstenī vilkme, vai ja nav ideāli sausa malka vai kurina ar oglēm. Iekuršanai nav paredzēts. Un es pat neieteiktu likt, ja Jūs ar skaliņiem jau 10min dabūjiet 60 grādus katlā. Nepamanīsiest, ka katls jau vārīsies.
Re: Stropuva, Rudesta un citi sveces tipa katli
Autors:
JurisOzolins
()
Datums: 25/11/2012 13:40
Nu re, pamazām sāku saprast vairāk jau. Būs jāparēķina ūdens caurplūde. Nākamgad vēl tikai malka jāsapērk laicīgi. Kādu malku vispār labāk lietot šādam katlam ? Šobrīd man ir alksnis, bērzs un sausāka skujkoku malka, ko es izmantoju skaliņiem un pārējās malkas iekurināšanai.