UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Ārdarbi :
Building.Lv Forums
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 07/03/2016 19:43
Tā varētu būt, ka regipss nebūs tas labākais, bet teorētiski viņš varētu tur būt, jo normālos apstākļos tādam mitrumam lai paliktu mitrs neapkurināmā dzīvojamā ēkā nebūtu jābūt. Ventilācijai būtu jābūt visos variantos.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
zhuks
()
Datums: 07/03/2016 20:15
Ja vajadzētu pa lēto, bet funkcionāli, tad der arī šādi:
Ārsiena no ārpuses:
1) koka apades dēļi (vagonka)
2) vertikālas latas 25mm ( gaisa sprauga)
3) zaļais isoplaat
4) koka karkass (150mm) ar siltumizolāciju
5) pielīmēts Osb-3 15mm
6) krāsa tvaiknecaurlaidīga.
Ārsiena no ārpuses:
1) koka apades dēļi (vagonka)
2) vertikālas latas 25mm ( gaisa sprauga)
3) zaļais isoplaat
4) koka karkass (150mm) ar siltumizolāciju
5) pielīmēts Osb-3 15mm
6) krāsa tvaiknecaurlaidīga.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Praktiķis
()
Datums: 07/03/2016 21:57
Varianti ir bezgalīgi,bet atmetot visu lieko (optimizējot pasākumu) pīrāgs varētu izskatīties šāds;
Skats no ārpuses
1. Neēvelēts collīgais dēlis (vienā malā pusspunde,lai samazinātu pārlaiduma biezumu,kas vizuāli izskatas pieklājīgāk) naglots horizontāli skujiņā.(šujot vertikāli,zem apšuvuma jātaisa dubults režģis,lai saglabātu vetilācijas kānālus (vagondēļa variantā))
2.Distances latas 25x50 uz statņiem ar ko tiek piespiesta vēja plēve. OSB kā vēja izolācija ir neadekvāti dārga,turklāt sienas pīrāga aukstajā pusē apgrūtina mitruma izkļūšanu ,kas ir nevēlami.
3. Statņi 50x200 ar atgāžņu konstrukciju(palielinam siltinājumu uz OSB ekonomijas rēķina)
4. Tvaika izolācija.
5.Horizontāls šķērslatojums ar soli 60cm lai sasietu statņu konstrukciju.Vai var izmantot statņu atgriezumus un pilnā platumā iestrādāt pretvērpes saites statņu starpās.
6. Vagondēļa apšuvums.
Skats no ārpuses
1. Neēvelēts collīgais dēlis (vienā malā pusspunde,lai samazinātu pārlaiduma biezumu,kas vizuāli izskatas pieklājīgāk) naglots horizontāli skujiņā.(šujot vertikāli,zem apšuvuma jātaisa dubults režģis,lai saglabātu vetilācijas kānālus (vagondēļa variantā))
2.Distances latas 25x50 uz statņiem ar ko tiek piespiesta vēja plēve. OSB kā vēja izolācija ir neadekvāti dārga,turklāt sienas pīrāga aukstajā pusē apgrūtina mitruma izkļūšanu ,kas ir nevēlami.
3. Statņi 50x200 ar atgāžņu konstrukciju(palielinam siltinājumu uz OSB ekonomijas rēķina)
4. Tvaika izolācija.
5.Horizontāls šķērslatojums ar soli 60cm lai sasietu statņu konstrukciju.Vai var izmantot statņu atgriezumus un pilnā platumā iestrādāt pretvērpes saites statņu starpās.
6. Vagondēļa apšuvums.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 07/03/2016 22:58
Praktiķa versijai ir šādi mīnusi:
ekovati (arī citas vates) mūsdienās pūš ar spiedienu, līdz ar to ir izslēgts variants plēvēm - nepieciešams relatīvi stingrs materiāls no abām pusēm karkasam,
skujiņa būs dārgāka, ķēpīgāka par vertikālo trīnīti, turklāt pusspundi dabūt uz neēvelēta dēļa ir jau relatīvi sarežģīti mūsu kokmateriālu tirgū.
ekovati (arī citas vates) mūsdienās pūš ar spiedienu, līdz ar to ir izslēgts variants plēvēm - nepieciešams relatīvi stingrs materiāls no abām pusēm karkasam,
skujiņa būs dārgāka, ķēpīgāka par vertikālo trīnīti, turklāt pusspundi dabūt uz neēvelēta dēļa ir jau relatīvi sarežģīti mūsu kokmateriālu tirgū.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Praktiķis
()
Datums: 08/03/2016 00:53
Sorry,biju aizrāvies un palaidu garām par plānoto ekovates siltinājumu. Tad varētu vēja barjerai izmantot isoplaat,bet iekšpusē preskartonu gruntētu ar kādu mitruma atgrūdošu sastāvu. Tas,protams,sadārdzina,bet ja vajag ekovati,tad vajag. Pusspundi parastam collīgam dēlim es taisu pats objektā uz vietas ar parastu rokas ripzāģi kuram iestāda lineālu un divos piegājienos izņem kanti. Tas ir vienkārši un neprasa daudz laika. Pluss tāds,ka ēkas karkas tiek sasiets ar dēļu apšuvumu.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Zodčijs
()
Datums: 08/03/2016 08:08
1) Ekovati lietojot - tvaika izolācija no iekspuses vispār nav nepieciešama - un vislabāk ir to nelikt - lai sienas brīvi elpo - ziemā uz āru, vasarā uz iekšu ! Vai ne tā?! Tāda tak bija ekovates lietošanas pamatjēga - ļaut sienām
2) Savukārt sienas ārpusē pildījumam lietojot akmens vati - OSB kā neelpojošu materiālu klāt pie vates nedrīkst likt pavisam noteikti. Tikai ar vēdināmu atstarpi. vati noklājot ar pretvēja (elpojošu!) materiālu.
Nu pie ekovates OSB varbūt arī varētu likt - pieņemot, ka vatē iekļuvušais telpas mitrums ziemā izvējosies uz iekšpusi - bet tāpat nav ieteicams (skat. 1.punktu).
3) No iekšpuses koka karkasa stingrībai liekot OSB - es to pieņemtu kā pietiekošu tvaika izolāciju arī minvates variantā - un pat necenstos to krāsot ar neelpojošu krāsu - tikai nohermetizētu spraugas...
Sev vismaz tā taisos darīt - ar visparastāko Isover minerāl(stikla) vati siltinātam jumtam ...
Ekovates variantā - ar kaut ko siena tāpat ir jāapšuj - ja karkasa papildstiprība prasās - tad protams ar OSB - un to, ja negrib lietot tapetes - var jau arī nošpahtelēt - šuves noklājot ar sietiem, ko lieto riģipsim....
2) Savukārt sienas ārpusē pildījumam lietojot akmens vati - OSB kā neelpojošu materiālu klāt pie vates nedrīkst likt pavisam noteikti. Tikai ar vēdināmu atstarpi. vati noklājot ar pretvēja (elpojošu!) materiālu.
Nu pie ekovates OSB varbūt arī varētu likt - pieņemot, ka vatē iekļuvušais telpas mitrums ziemā izvējosies uz iekšpusi - bet tāpat nav ieteicams (skat. 1.punktu).
3) No iekšpuses koka karkasa stingrībai liekot OSB - es to pieņemtu kā pietiekošu tvaika izolāciju arī minvates variantā - un pat necenstos to krāsot ar neelpojošu krāsu - tikai nohermetizētu spraugas...
Sev vismaz tā taisos darīt - ar visparastāko Isover minerāl(stikla) vati siltinātam jumtam ...
Ekovates variantā - ar kaut ko siena tāpat ir jāapšuj - ja karkasa papildstiprība prasās - tad protams ar OSB - un to, ja negrib lietot tapetes - var jau arī nošpahtelēt - šuves noklājot ar sietiem, ko lieto riģipsim....
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Zodčijs
()
Datums: 08/03/2016 08:33
1) Un vēl - biju dzirdējis, ka pūšot ekovati ciets apšuvums karkasam var būt tikai no vienas puses - no otras puses pūtēji piespiežot šablonplātnes (droši vien vieglas OSB plātnes)...
2) Tā kā minētā ēka - ir vasaras mājiņa - tad varbūt ņemtu pēdējo Praktiķa ieteikto variantu - vēl to novienkāršojot - no iekšpuses kārtīgi pieskrūvētu vismaz 2cm biezus horizontālus dēļus - un redzamās skrūvju vertikālās rindas nosegtu ar 1,5x4,5cm līstēm - varbūt pielīmētām, varbūt pienaglotām ar dekoratīvām dzeltenām šindeļu nagliņām vai parastām - nokniebjot galviņas....
2) Tā kā minētā ēka - ir vasaras mājiņa - tad varbūt ņemtu pēdējo Praktiķa ieteikto variantu - vēl to novienkāršojot - no iekšpuses kārtīgi pieskrūvētu vismaz 2cm biezus horizontālus dēļus - un redzamās skrūvju vertikālās rindas nosegtu ar 1,5x4,5cm līstēm - varbūt pielīmētām, varbūt pienaglotām ar dekoratīvām dzeltenām šindeļu nagliņām vai parastām - nokniebjot galviņas....
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 08/03/2016 10:09
Zodčijs Wrote:
-------------------------------------------------------
> 1) Un vēl - biju dzirdējis, ka pūšot ekovati
> ciets apšuvums karkasam var būt tikai no vienas
> puses - no otras puses pūtēji piespiežot
> šablonplātnes (droši vien vieglas OSB
> plātnes)...
Šo variantu es apšaubu, jo normāli tas spiediens ekovatei ir diezgan pieklājīgs, lai nākotnē izvairītos no sēšanās vertikālajās konstrukcijās. Ja izmantot šādu šablonplāksni, tad to noņemot ekovate bez variantiem izkritīs ārā. Varbūt tas ir kaut kāds agrāko laiku variants, kad pūta bez spiediena un mitru. Tagad tā lieta ir reducējusies uz spiedienu, kurš garantē nenosēšanos.
> 2) Tā kā minētā ēka - ir vasaras mājiņa -
> tad varbūt ņemtu pēdējo Praktiķa ieteikto
> variantu - vēl to novienkāršojot - no
> iekšpuses kārtīgi pieskrūvētu vismaz 2cm
> biezus horizontālus dēļus - un redzamās
> skrūvju vertikālās rindas nosegtu ar 1,5x4,5cm
> līstēm - varbūt pielīmētām, varbūt
> pienaglotām ar dekoratīvām dzeltenām šindeļu
> nagliņām vai parastām - nokniebjot
> galviņas....
Es tā mazliet skeptisks par to, ka karkasa ēkai baigi vajadzētu domāt par papildus stabilitāti, ja ir atgāžņi plus visos variantos kaut kāds apšuvums iekšpusē un ārpusē. Tīri laba stabilitāte karkasam jau ir brīdī kad ir atgāžņi un jumts virs galvas. Apšuvuma dēļi ārpusē un vai iekšpusē jau būs pilnīgi pietiekami papildus stabilitātei. Tāpēc es neredzu jēgu izmantot osb, jo gan isoplaat gan preskartons gan eltkfraft papīrs ir ar kārtu lētāki par osb un nodrošina ekovatei atbilstošu sienas konstrukciju.
-------------------------------------------------------
> 1) Un vēl - biju dzirdējis, ka pūšot ekovati
> ciets apšuvums karkasam var būt tikai no vienas
> puses - no otras puses pūtēji piespiežot
> šablonplātnes (droši vien vieglas OSB
> plātnes)...
Šo variantu es apšaubu, jo normāli tas spiediens ekovatei ir diezgan pieklājīgs, lai nākotnē izvairītos no sēšanās vertikālajās konstrukcijās. Ja izmantot šādu šablonplāksni, tad to noņemot ekovate bez variantiem izkritīs ārā. Varbūt tas ir kaut kāds agrāko laiku variants, kad pūta bez spiediena un mitru. Tagad tā lieta ir reducējusies uz spiedienu, kurš garantē nenosēšanos.
> 2) Tā kā minētā ēka - ir vasaras mājiņa -
> tad varbūt ņemtu pēdējo Praktiķa ieteikto
> variantu - vēl to novienkāršojot - no
> iekšpuses kārtīgi pieskrūvētu vismaz 2cm
> biezus horizontālus dēļus - un redzamās
> skrūvju vertikālās rindas nosegtu ar 1,5x4,5cm
> līstēm - varbūt pielīmētām, varbūt
> pienaglotām ar dekoratīvām dzeltenām šindeļu
> nagliņām vai parastām - nokniebjot
> galviņas....
Es tā mazliet skeptisks par to, ka karkasa ēkai baigi vajadzētu domāt par papildus stabilitāti, ja ir atgāžņi plus visos variantos kaut kāds apšuvums iekšpusē un ārpusē. Tīri laba stabilitāte karkasam jau ir brīdī kad ir atgāžņi un jumts virs galvas. Apšuvuma dēļi ārpusē un vai iekšpusē jau būs pilnīgi pietiekami papildus stabilitātei. Tāpēc es neredzu jēgu izmantot osb, jo gan isoplaat gan preskartons gan eltkfraft papīrs ir ar kārtu lētāki par osb un nodrošina ekovatei atbilstošu sienas konstrukciju.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 08/03/2016 10:19
Praktiķis Wrote:
-------------------------------------------------------
> Sorry,biju aizrāvies un palaidu garām par
> plānoto ekovates siltinājumu. Tad varētu vēja
> barjerai izmantot isoplaat,bet iekšpusē
> preskartonu gruntētu ar kādu mitruma atgrūdošu
> sastāvu. Tas,protams,sadārdzina,bet ja vajag
> ekovati,tad vajag. Pusspundi parastam collīgam
> dēlim es taisu pats objektā uz vietas ar parastu
> rokas ripzāģi kuram iestāda lineālu un divos
> piegājienos izņem kanti. Tas ir vienkārši un
> neprasa daudz laika. Pluss tāds,ka ēkas karkas
> tiek sasiets ar dēļu apšuvumu.
Ēkas karkasu sasien jebkurš koka apšuvums, vertikāls vai horizontāls, horizontāls protams labāk, bet arī vertikālais ir gana labs.
-------------------------------------------------------
> Sorry,biju aizrāvies un palaidu garām par
> plānoto ekovates siltinājumu. Tad varētu vēja
> barjerai izmantot isoplaat,bet iekšpusē
> preskartonu gruntētu ar kādu mitruma atgrūdošu
> sastāvu. Tas,protams,sadārdzina,bet ja vajag
> ekovati,tad vajag. Pusspundi parastam collīgam
> dēlim es taisu pats objektā uz vietas ar parastu
> rokas ripzāģi kuram iestāda lineālu un divos
> piegājienos izņem kanti. Tas ir vienkārši un
> neprasa daudz laika. Pluss tāds,ka ēkas karkas
> tiek sasiets ar dēļu apšuvumu.
Ēkas karkasu sasien jebkurš koka apšuvums, vertikāls vai horizontāls, horizontāls protams labāk, bet arī vertikālais ir gana labs.
Re: Koka karkasa majas siena bez plevem?
Autors:
janisKar
()
Datums: 08/03/2016 10:27
Sveiki, paldies par ieteikumiem.
Mēģināšu savilkt kopā visus ieteikumus. ( vienīgi vagondēļi no ārpuses un iekšpuses ir nemaināma vērtība :)
tātad no ārpuses:
1) vagondēlis (horizontāli)
2) Latojums25-50mm ( vaikāds zin precīzi cik lielai jābūt tai atstarpei ?)
3) Isoplaat ( isoplaat pretvēja plāksnes 2700x1200x12mm - vai šīs? vai arī tomēr vajag 25mm?)
4) koka karkass (150mm) ar siltumizolāciju
5) OSB 3 - 12-15mm (pielīmēts?)
6) vagondēlis (vertikāli)
Ja visu dara šādi tad man ir daži neskaidri jautājumi:
1) isoplaat un osb izmēri ir dažādi līdz ar to sarežģīti bez leikiem atgirezumiem viņus stiprināt uz viena karkasa
2) kā isoplaat pareizi stiprināt pie karkasa?
3) tika minēts ka iekšpusē osb vajag līmēt jautā'jums kāpēc līmēt nevis naglot/skrūvēt un ar ko līmēt
Mēģināšu savilkt kopā visus ieteikumus. ( vienīgi vagondēļi no ārpuses un iekšpuses ir nemaināma vērtība :)
tātad no ārpuses:
1) vagondēlis (horizontāli)
2) Latojums25-50mm ( vaikāds zin precīzi cik lielai jābūt tai atstarpei ?)
3) Isoplaat ( isoplaat pretvēja plāksnes 2700x1200x12mm - vai šīs? vai arī tomēr vajag 25mm?)
4) koka karkass (150mm) ar siltumizolāciju
5) OSB 3 - 12-15mm (pielīmēts?)
6) vagondēlis (vertikāli)
Ja visu dara šādi tad man ir daži neskaidri jautājumi:
1) isoplaat un osb izmēri ir dažādi līdz ar to sarežģīti bez leikiem atgirezumiem viņus stiprināt uz viena karkasa
2) kā isoplaat pareizi stiprināt pie karkasa?
3) tika minēts ka iekšpusē osb vajag līmēt jautā'jums kāpēc līmēt nevis naglot/skrūvēt un ar ko līmēt