UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Inženiertīkli :
Building.Lv Forums
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Daru Pats
()
Datums: 11/01/2015 23:31
Sveiki!
Uz pavasari vēlos lauku mājā ievilkt malkas krāsns apkuri ar akumulatoru un radiatoriem, un diviem cirkulācijas sūkņiem. Pašlaik pētu shēmas un atradu it kā saprotamu shēmu. bet vienu detaļu gan nesaprotu - kāpēc zemāk minētās shēmā ir vajadzīgs pretvārsts (detaļa nr.3)? Manā plānā nav parēdzēts karstā ūdens sildīšana, ja tas ko maina.
Un ir vēl viens jautājums. Vai uz radiatoru loku tiešām vajag 2 pieslēgumus ienākošajam siltumnesējam - pa taisno no krāsns (kas arī pievienots akumulatoram) un otrs no akumulatora otras puses. Sanāk, ka radiatori ir pieslēgti akumulatoram no abām pusēm. Zīmējumā tas labi redzams. Vai es drīkstu atstāt tikai vienu, tas kas nāk no krāsns un iet uz akumulatrou un pie tās caurules pieslēgt radiatorus?
[sinvia.lv]
Būtībā visa mana shēma izskatās gandrīz tikpat vienkārši kā šī. Tur taču nav neviena pretvārsta.
[andzja.files.wordpress.com]
Uz pavasari vēlos lauku mājā ievilkt malkas krāsns apkuri ar akumulatoru un radiatoriem, un diviem cirkulācijas sūkņiem. Pašlaik pētu shēmas un atradu it kā saprotamu shēmu. bet vienu detaļu gan nesaprotu - kāpēc zemāk minētās shēmā ir vajadzīgs pretvārsts (detaļa nr.3)? Manā plānā nav parēdzēts karstā ūdens sildīšana, ja tas ko maina.
Un ir vēl viens jautājums. Vai uz radiatoru loku tiešām vajag 2 pieslēgumus ienākošajam siltumnesējam - pa taisno no krāsns (kas arī pievienots akumulatoram) un otrs no akumulatora otras puses. Sanāk, ka radiatori ir pieslēgti akumulatoram no abām pusēm. Zīmējumā tas labi redzams. Vai es drīkstu atstāt tikai vienu, tas kas nāk no krāsns un iet uz akumulatrou un pie tās caurules pieslēgt radiatorus?
[sinvia.lv]
Būtībā visa mana shēma izskatās gandrīz tikpat vienkārši kā šī. Tur taču nav neviena pretvārsta.
[andzja.files.wordpress.com]
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 12/01/2015 00:54
Peretvārsts vajadzīgs, lai avārijas situācijā, kad nedarbojas īsā loka sūknis notiktu paštece. Kad sūknis darbojas, tas ar savu plūsmu aizspiež pretvārstu un viss notiek caur termostatu. Kad sūknis negriež, tad pretvārsts paveras un katls dzesējas. Taisot apsaisti jāņem vērā kā pretvārsta posmam jābūt taisnajam gabalam un sūknis ar termostatu sanāk it kā apgaita. Apmēram kā tajā sinvia attēlā.
Iesaku likt tērauda katlu nevis čuguna. Jāievēro ražotāja rekomendētie cauruļu diametri posmā katls-akumulācija.
Uz radiatoru loku nevajag 2 pieslēgumus, pietiek ar vienu protams.
Iesaku likt tērauda katlu nevis čuguna. Jāievēro ražotāja rekomendētie cauruļu diametri posmā katls-akumulācija.
Uz radiatoru loku nevajag 2 pieslēgumus, pietiek ar vienu protams.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Rx
()
Datums: 12/01/2015 08:20
Un visam klāt piebilde, ka jāliek Laddomat vai , ja to neliek, bet liek tikai termovārstu , tad jāliek arī aizbīdnis balansēšanai.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Daru pats
()
Datums: 12/01/2015 10:47
Paldies Vilnim par skaidrojumu!
Tā kā apkures katls ir vienā līmenī ar akumulatoru, tad diez vai pašteces sistēmā ūdens spēs ti ātri cirkulēt lai to visu nodzesētu. Arī katla instrukcijā nav paredzēts to lietot pašteces sistēmās. Tāpec ir doma likt sūkņa rezerves barošanu (APC350 ar automašīnas akumulatoru), tad jau vajadzētu iztikt bez tā vārsta, vai ne?!
jautājums Rx.
Par to balansvārsta nozīmi es arī neesmu ticis skaidrībā. Ir jau iegādāts ESBE VTC511 termovārsts [sanel.lv] un testa režīmā izmēģināts. 'Aukstā' režīmā tas ir pilnīgi noslēgts no lielā loka (aukstā ūdens padeves) un darbojas tikai mazais loks. Karstajā režīmā mazais loks ir pilnīgi noslēgts un darbojas tikai lielais loks. Starp šiem režīmiem ūdens tiek miksēts. Tad nu pagaidām ir nesaprotama šīs aizbīdņa nozīme šajā darbībā un arī shēmās to neesmu redzējis. Ja ūdens būs par karstu, vārsts taču pats noslēgts mazo loku un ņems aukstumu no akumulatora.
Vienīgais, ko varētu iedomāties, ir tas, ka vārstam sasniedzot darba temperatūrū (65 grādi), tas varētu par lēnu iesūkt auksto ūdeni un lai 'normāli' tas strādātu, mazā loka temperatūra varētu uzkāpt uz kātiem 75 grādiem (mans minējums). Bet tas jau vēl ir ok.
Tā kā apkures katls ir vienā līmenī ar akumulatoru, tad diez vai pašteces sistēmā ūdens spēs ti ātri cirkulēt lai to visu nodzesētu. Arī katla instrukcijā nav paredzēts to lietot pašteces sistēmās. Tāpec ir doma likt sūkņa rezerves barošanu (APC350 ar automašīnas akumulatoru), tad jau vajadzētu iztikt bez tā vārsta, vai ne?!
jautājums Rx.
Par to balansvārsta nozīmi es arī neesmu ticis skaidrībā. Ir jau iegādāts ESBE VTC511 termovārsts [sanel.lv] un testa režīmā izmēģināts. 'Aukstā' režīmā tas ir pilnīgi noslēgts no lielā loka (aukstā ūdens padeves) un darbojas tikai mazais loks. Karstajā režīmā mazais loks ir pilnīgi noslēgts un darbojas tikai lielais loks. Starp šiem režīmiem ūdens tiek miksēts. Tad nu pagaidām ir nesaprotama šīs aizbīdņa nozīme šajā darbībā un arī shēmās to neesmu redzējis. Ja ūdens būs par karstu, vārsts taču pats noslēgts mazo loku un ņems aukstumu no akumulatora.
Vienīgais, ko varētu iedomāties, ir tas, ka vārstam sasniedzot darba temperatūrū (65 grādi), tas varētu par lēnu iesūkt auksto ūdeni un lai 'normāli' tas strādātu, mazā loka temperatūra varētu uzkāpt uz kātiem 75 grādiem (mans minējums). Bet tas jau vēl ir ok.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Rx
()
Datums: 12/01/2015 11:01
Liekot ESBE VTC511 jaliek balansēšanas aizbīdnis. Kapēc? Tāpēc ka konstruktīvi atveroties lādēsanai uz akumuatoru, mazais laiks paliek puspavērts, jeb plūsma mazajā lokā saglabājās. Termovārsts nestrādā kā trigeris- ciet- vaļā. Jeb atverot lādēšanu, kaut vai sķirbiņu, pilnīgi mazo loku neaizver un sākās plūsmu kaujas: Mazais loks caurplūdina šīdrumu un atvertais ( pusatvērtais) akumulatora virziens arī caurplūdina sķidrumu. Pa kuru plūsmas virzienu tad plūdīs šķidruma? Pa abiem! Un vairāķ pa to, kur mazāka šķidruma plūsmas pretestība! Māksļīgi ieviešot plūsmas pretestību mazajā lokā ar aizbīdni, plūsma uz akumulatoru būs vieglāka un notike labāka uzlādēšanās. Balansēšanu veic tā: Skrūvē ciet aizbīdni, kad strādā tikai mazais liks tik daudz, lai sūknis vēl spēj sūknēt pa mazo loku, bet ar pretestību. Tikko pavērsies termovārsts, tā plūsma aizies uz akumulatoru. Laddomatam šī problēma likvidēta konstruktīvi. Vecajās Sinvia shēmās šis aizbīdnis bija.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Rx
()
Datums: 12/01/2015 11:03
Sory par gramatiskajām kļūdām...steidzos......
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Vilnis_Radio
()
Datums: 12/01/2015 14:45
Var arī to mezglu ar pretvārstu nelikt, ja ir ups. Ups protams ir efektīgāks risinājums, bet ja ir tehniksi iespējams, tad pretvārsta pasākums arī noderīgs. Mazums kas dzīvē gadās. Bet tas nu tā.
Par balansieri es sliektos Rx tomēr nepiekrist. Es arī esmu domājis par to lietu, bet praksē neesmu novērojis jēgu tam. Nekādas plūsmas jau tur nekonfliktē. Termoregulators miksē un finālā dod tos konstantos grādus un viss ir ok. Nemaz tā īsais loks nevar pārsist akumulatora plūsmu, jo tik akumulatora litri cik caur termovārstu piemiksējas, tik arī ieiet augšā iekšā. Ja tur būtu problēma, tad tā izpaustos tādā veidā, ka vai nu nedod termovārsts konstantos grādus (par karstu vai aukstu atpakaļgaita) atpakaļgaitā un/vai katls pārkarstu. Neviena no šīm problēmām neparādās esbēm pie bezbalansa versijām. Pārbaudīts.
Par balansieri es sliektos Rx tomēr nepiekrist. Es arī esmu domājis par to lietu, bet praksē neesmu novērojis jēgu tam. Nekādas plūsmas jau tur nekonfliktē. Termoregulators miksē un finālā dod tos konstantos grādus un viss ir ok. Nemaz tā īsais loks nevar pārsist akumulatora plūsmu, jo tik akumulatora litri cik caur termovārstu piemiksējas, tik arī ieiet augšā iekšā. Ja tur būtu problēma, tad tā izpaustos tādā veidā, ka vai nu nedod termovārsts konstantos grādus (par karstu vai aukstu atpakaļgaita) atpakaļgaitā un/vai katls pārkarstu. Neviena no šīm problēmām neparādās esbēm pie bezbalansa versijām. Pārbaudīts.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Lanors
()
Datums: 12/01/2015 15:51
Ir jau tā kā veči te saka, bet es tomēr pats nevelku un meklēju palīdzību. Atradu apkures katlu apkopi te [www.lacunami.lv] un biju ļoti apmierināts ar padarīto.
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Rx
()
Datums: 12/01/2015 16:46
Var jau man nepiekrist....Tikai mana pieredze un arī Sinvia speciālistu pieredze saka tieši to, ko es. Paskaidrošu : Termovārsts silst no mazā loka caurejošās plūsmas. Silda tajā esošo izplešanas "plaušu". Tā izplešās un bīda plūsmas parslēgšanas mehānismu. Sākot to bīdīt, auksta ūdens plūsma no akumulatora to strauji dzesē. Jo aukstāks akumulatora ūdens, jo straujāk tas notiek. Un šaja rezīmā vārsts ir pusceļā- daļa mazais loks, daļa lielais loks. Bet Sūkņa jauda sadalās proporcionāli plūsmām: Mazajā un lielajā lokā. Ja nav mākslīgas slodzes mazajā lokā, plūsma no akumulatora ir maza, sūknis strādā, bet akumulatoru pilda maz. Tik vien tā bēda....Kad akumulatora ūdens , kas ieplūst termovarsta jau tuvu termovārsta pārslēgšanās temperatūrai, tad termovārsts nostāsies kautkadā puspozicijā un sūknis sūknēs abus lokus. Bet vajag taču sildīt akumulatora plūsmu, un katrs grib likt mazākas jaudas sūkni, vai ne? Tai pat laikā, sūknim janodrošina tāda plūsma no akumulatora, lai krāsns lielā jauda tiktu izmantota akumulatora sildīšanai, nevis mazas plūsmas cirkulinšanai . Nenoņemot visu jaudu no krāsns, gaisa padeve samazinās ar durtiņu pievēršanos krāsns sadegšanas kamerai, lai tā neuzvārītos...
Termovārsta pamakonstrukcija ir šāda:
P.S. Kautkā jau strādās bez aizbīdņa.... jeb ventiļa zīmejumā. Brīva izvēle............
Termovārsta pamakonstrukcija ir šāda:
P.S. Kautkā jau strādās bez aizbīdņa.... jeb ventiļa zīmejumā. Brīva izvēle............
Re: Apkures shēma - cik pretvārstus vajag.
Autors:
Rx
()
Datums: 12/01/2015 17:00
Te arī: [www.hydro-to-heat-convertor.com]
Un te arī: [www.hearth.com]
Arī te: [www.hearth.com]
Tā ka ne viens tā domāju...........
Un te arī: [www.hearth.com]
Arī te: [www.hearth.com]
Tā ka ne viens tā domāju...........