UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Inženiertīkli :  Building.Lv Forums

Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.

!!!Ja vēlamies sameklēt vārda daļu, tad rakstam, piemēram, 'buvn*' - aiz vārda daļas pievienojot '*'

Pašreizējā: 3 no 4
Rezultāti 61 - 90 no 110
8 gadi
jaunakais
Kad uzpilda sistēmu – cik daudz siltumnesēja tiek iepildīts? Ja vairāk par vienu litru, piem. 5litri un spiediens strauji krīt – vienozīmīgi, vajadzētu būt kaut kur noplūdēm. Ja iepildām 100 – 300 grami, (nevar iepildīt vairāk) – problēma ar izplešanās tvertni.
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Pēc savas pieredzes esmu nonācis pie secinājuma, kāda ir pareiza apkures katla kurināšana: Apkures katlu kurinām uz pilnu jaudu, kamēr radiatoru atgaitā sāk nākt 60C. Tas nozīmē, ka uz apkures sistēmu dzenam lielā apjomā siltumnesēju, uzsildām visu sistēmu tā, lai starp apkures katlu un pārējo sistēmu nebūtu lielas temperatūru starpības. Kad sistēma uzsilusi, tad apkures katlam tikai jāuztur n
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Ja jau speciālisti saka, ka var uzstādīt sūknīti horizontāli, tad jau tā arī ir. Tomēr es laikam šajā jautājumā esmu stagnāts, un ja montētu cirkulācijas sūkni, tad noteikti censtos uzstādīt vertikāli. Man jau tagad sūknītis uzstādīts vertikāli un pēc montāžas, ja vajag izdabūt gaisu ārā – nav tik vienkārši. Paslēdzot iekšā/ ārā var dzirdēt, ka sistēma nav pilnīgi atgaisojusies! Kāpēc es pa š
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Kas tie par apkures katla uzstādītājiem, kas cirkulācijas sūkņus uzstāda horizontāli????? Cirkulācijas sūkni jāmontē vertikāli!!! Abi sūkņi novietoti nepareizā stāvoklī!! Izplešanās trauks arī novietots nepareizi. Cirkulācijas sūkni jāmontē vertikāli, tikai tāpēc, ja gadījumā sūknītī ieiet gaiss tas momentāni tiek ārā!!! Katrā ziņā, ja atstāj šādu sistēmu, tad noteikti jāuzpasē, lai sistēmā vi
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Es tomēr ieklausītos ko saka SerViss, risinājums - siltināta termoakumulācijas tvertne (arī granulu katlam). Labāk var regulēt siltuma padevi mājoklī, ja pa tiešo no katla nāk siltums, tur tomēr jābūt konkrētai katla T, atplūdei utt. tādā ziņā no akumulācijas tvertnes siltumu regulē kā gribi, nevis kā vajag apkures katlam. Arī granulu katls strādās labāk. Kad akumulācijas tvertne atzisusi, k
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Nu beidzot būsim tikuši skaidrībā: Tātad noņēmu termogalvu no trīsceļu vārsta sapūtu ar WD-40, kārtīgi paspaidīju to adatiņu un beidzot sāka padot karstāku siltumnesēju uz radiatoriem. Tātad tagad sekojoša situācija bez boilera: T katlā 74 Uz radiatoriem 74 No radiatoriem 60 Atplūde katlā 58 Dūmgāžu T 112,6 Ar pieslēgtu boileri T katlā 69 Uz radiatoriem 64 No radiatoriem 60 Atplūd
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Tātad pārliku trīsvirziena vārstu otrādi (trīsvirziena vārsta bultiņas pretēji sūkņa radītajam virzienam) Pēc piecu stundu kuršanās situācija sekojoša, ar virknē ieslēgtu boileri. T katlā 67 Uz radiatoriem 55 No radiatoriem 50 Atplūde katlā 48 Dūmgāžu T 100,4 Temp. iekštelpās 21C Temp. ārā -17.5 Labi atslēdzu boileri, lai tas nejauc galvu, situācija sekojoša: T katlā 90 Uz radiatorie
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Nu katlu pieslēdzu pats, tapēc, ja izrādīsies, ka trīsvirziena vārstu esmu uzlicis otrādi, tad jau mana paša vaina. Tad jau vajadzēs šodien ņemt un pārskrūvēt otrādi, redzēs kā būs!
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
man shēma ir kā instrukcijā (6.6.4.) Nu vot tās trīsceļu bultas ir šobrīd uzstādītas plūsmas virzienā!!! Tātad no katla augšas uz leju, sūknītim arī ir parādīts virziens kādā tas dzen plūsmu. Vilni tiešām esi pārliecināts, ka trīsgaitu vārstam tām bultām jāstāv pretī plūsmas virzienam?
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Šo rudeni liku pilnībā siltinātu skursteni 316 marka iekšējais , 304 marka ārējā, 180mm iekšējais, 280mm ārējais diametrs maksā aptuveni: siltinātā dūmvada caurule 56 eur/m Trejgabals 75eur augšējais konuss 28 eur jumtiņš 20 eur jumta izvads+krādziņš 50 eur plus darbs par dūmvada uzstādīšanu Jāpievērš uzmanība no kāda materiāla izgatavota dūmvada iekšējā un ārējā caurule!
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Labi skaidrs, ka sensors bija novietots nepareizā vietā, bet tāpat arī tagad nevaru dabūt katla atplūdē 60C. Uz doto brīdi ir šāda situācija T katlā 80C Uz radiatoriem 59 no radiatoriem 53 Katla atplūdē 50 Dūmgāžu T +79,5C Temp. iekštelpās 22,4 āra T (-11,1) Tātad, vairāk par 50C grādi katla atplūdē nevar dabūt, jo termostatiskā galva paredzēta no +20 līdz+50C. Kā būtu, ja uzliktu te
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Pēc maniem novērojumiem: Ja temperatūra starp katlu un atplūdi ir: 1) līdz 20C – katls un dūmvads neaizsērē, pa retam var iztīrīt kvēpus no dūmejām (viss OK). 2) 20-30C – katlā un dūmvadā veidojas trausli izdeži, ko ir iespējams samērā vienkārši iztīrīt. 3)30-40C – sāk veidoties darva (darvveidīgi izdedži) ko būs ļoti grūti iztīrīt 4)40C un vairāk – veidojas kondensāts, kas sāk tecēt pa katla
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Beidzot atradu vainu, kāpēc nevarēju pacelt atgaitas temperatūru. Izrādās tam sildelementam (sensoram), kas attiet no trīsceļu vārsta OBLIGĀTI JĀBŪT VIRS TERMOGALVAS UZ RADIĀTORU ATPAKAĻGAITAS CAURULES!!! (tā arī parādīts instrukcijā) Līdz šim tas sensors bija uzlikts pie radiatoru atpakaļgaitas caurules, kas atrodas pie grīdas līmeņa (zemāk par termogalvu) – tādā veidā rodas kaut kāds gļuks (ko
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Tātad ja 0,5-0,8 atmosfēras gaisa pretspiediens rada 1,5 bāri ūdens sistēmas spiedienu, tad iepumpē 0,7 atmosfēras un vajadzētu būt ok. Tikai jāsaprot vai Tev tur ir pa lielu spiediens, tad vienkārši jānolaiž, bet ja gaisa pretspiediena nav vispār, tad ar gaisa iepumpēšanu var būt par maz, t.i. pa priekšu jāizlej ūdens no izplešanās tvertnes, tad jāiepumpē 0,7 atmosfēras.
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Cik saprotu izplešanās tvertnē gumijas membrānai nav gaisa pretspiediena (ūdens gumiju izspiedis pa izplešanās trauka malām). Pieņemsim manam apkures katlam gaisa spiediens izplešanās tvertnē ir jābūt 0,5-0,8 atmosfēras. Patiesībā ar šito lietu nedrīkst jokot, ja sistēmā nav spiediens un iekurinot it kā spiediens parādās ir ļoti mānīgs efekts. Var gadīties, ka cirkulācijas sūknītī iekļūst gaisa
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Piekrītu IB, uz dūmvadiem jumtiņus labāk nelikt tie rada tikai nevajadzīgas problēmas. Vienīgais variants, kad jumtiņš ir nepieciešams, ja dūmvada trejgabals atrodas iekštelpās vai katlam dūmvads iet tieši virs katla. Ja nav jumtiņa, tad nokrišņu laikā skalo visu to saturu, kas atrodas dūmvadā lejā, kā rezultātā parādās nepatīkama smaka.
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Tieši tā malkas gāzģenerācijas katls, tikai ja ventilatoru neregulē termorelejs vai kāda cita termoierīce, tad tas kādā brīdī var būt bīstami. Tā teikt ventilātors iesprausts elektrības dakšiņā. Tātad termorelejs ieslēdz/ izslēdz ventilatoru pie noteiktas temperatūras. Bet pamatprincips tas pats, bez pietiekošas dūmvada vilkmes nekas prātīgs nesanāks.
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Temperatūras regulācija katlā: gaisa klapīte pieveras, kad temperatūra katlā kāpj līdz ieregulētajai T, katls atziest klapīte paveras un pieslēdzas uzreiz ventilators, kas uzreiz uzkurina kārtīgu kuršanās procesu. viss Es te neredzu ekonomisku vai enerģijas ieguvumu no kaut kādas automātikas. Drīzāk ļoti būtiski, lai ventilators atslēdzas pie piem. 90C, savādāk būs kā man uzstādot katlu – uzliku
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Vēl interesanti par dūmvadiem. Ja uz dūmvada uzliek jumtiņu un kurina ar centrālapkures katlu var rasties situācija, kad uz jumtiņa apakšas rodas rasas punkts – pilst kondensāts. Tātad no apakšas nāk siltas dūmgāzes, bet ārā temperatūra jumtiņu strauji dzesē. Man ir tā bijis, kad katlā temperatūra ir kādi 55-65 grādi. Tapēc no šīs katla T izvairos ( vai augstāk vai zemāk). Rasas punkts sāk veido
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Ar skursteni ir diezgan interesanti. Tā kā šoruden uzliku pilnīgi siltinātu skurstani, tad tīrīšana ir ļoti viegla – depo var nopirkt tādu plastmasas veida dūmvada birsti – izvelc turp atpakaļ to birsti un skurstenis tīrs, jo SILTINĀTĀ skurstenī arī rodas TRAUSLI IZDEDŽI. Skursteni jāpatīra reizi 4 mēnešos. Par tām dūmgāzēm un to temperatūru. Manuprāt, pēc dūmgāžu T neko nevar spriest, jo tikk
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Ja boileris ieslēgts virknē, tad izkuroties katlam var kalpot kā siltuma akumulators. Noregulē, ka cirkulācijas sūknis atslēdzas piem. pie 40C. Piemēram, ar 100l ūdens boileri es varu pavilkt, ka siltums pa radiatoriem vēl plūst kādu stundu pēc katla izkurēšanās. Nu protams, tas nozīmē, ka atdzisīs arī boileris. Man ir tā pati vienkāršākā katla apsaistes shēma, bet skatos sarežģītākās shēmās bo
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Lai kā man tas arī nepatiktu, bet nāksies atzīt, ka ar tādu katla apsaistes shēmu kā uz doto brīdi ir man neko vairāk nevar vēlēties, ja siltā ūdens boileris ir ieslēgts tā teikt virknes slēgumā. Tātad. Ja katlā ir pieņemsim 75 grādi tad uz boileri jau iet tikai kādi 65-70C, izejot caur boileri siltumnesējs jau atzisis līdz kādi 50-60C, tad kā var gribēt, lai atplūdē būtu 60C, ja uz radiatori
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Vecā graustā likt SS, tikai tādā gadījumā, ja graustu atjauno un siltina, bet kā siltina tā jādomā par ventilāciju, it īpaši telpās, kur būs mitrums virtuve, vannas istaba utt. Ja arī nosiltina, jebkurā gadījumā rekomendēju SS kombinēt kopā ar kamīnu, lai aukstajos sala mēnešos nebūtu fantastiski elektrības rēķini.
Forums: Dienas jautājums
8 gadi
jaunakais
Kaut kas man savā apkures sistēmā nepatīk tik nesaprotu īsti kas – aizdomas, ka varētu būt ar laiku sabojājies vai iesērējis trīsceļu vārsts. Problēma – nevaru pacelt atgaitas temperatūru un manuprāt, diezgan bieži jātīra katls (divās nedēļās reizi, gadās, ka arī vienreiz nedēļā) Šodien piefiksēju katla kuršanās parametrus (pēc celsija): (pie tādiem rādītājiem man parasti kuras katls) Temperat
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Iekurinot vispirms katlam jāsasniedz piem. 60' temperatūra Ilgdegšanas katliem, es teiktu, ka šajā gadījumā ir izņēmums atšķirībā no pārējiem apkures katliem, jo ja sagaida, ka katlā T uzkāpj piem. 60 grādi un tad pieslēdzas cirkulācijas sūknis – rodas situācija, ka katlā strauji uzkāpj T un atplūdē ieplūst ļoti auksts ūdens. Tas izskaidrojams ar lēnu siltumnesēja cirkulāciju. Es pieņemsi
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Ir jau man tas mazais cirkulācijas loks, kā Stropuvas instrukcijas pirmā shēma. Tikai man ir kombinētais boileris un radiatori, bez siltajām grīdām. Princips sekojošs. Pie iekuršanas viss siltums tiek dzīts vispirms caur boileri, tad pa radiātoru lielo loku, kamēr radiatoru atpakaļgaitā sasniedz ieregulēto T uz termogalvas. Piemēram, uz termogalvas ieregulēti 50 grādi, kad tā T tiek sasnieg
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Siltuma padevi (kādu T vēlamies radžikos) var pieregulēt ar termogalvu, kas atrodas uz trīsvirziena vārsta, bet te ir viena problēma. Ja katlā turam 70-85 grādi un uz termogalvas noregulējam, lai uz radiatoriem padod piem. 40 grādus, tad tas nozīmē, ka tāda T ieplūdīs arī katlā. Tātad 70-40=30 grādu starpība, kā rezultātā būs biežāk jāpatīra katls. Lai no šādas situācijas izvairītos uz radia
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Jautājums nav stulbs, bet iedziļinoties diezgan viltīgs! Ilgdegšanas katli pēc būtības nav paredzēti aprīkot ar termoakumulācijas tvertnēm, jo būs problēmas ar ilgstoši auksta ūdens atplūdi!!! Man pašam ir Stropuva, bet pamatprincipi visiem šī tipa kaliem ir vienādi. Viss nav tik vienozīmīgi! Teorētiski, ja izdomā ilgdegšanas katlu aprīkot ar akumulatoru. Tad jānodrošina tādu kuršanās sistē
Forums: Inženiertīkli
8 gadi
jaunakais
Es pieņemsim šuvju špaktelēšanas vietās izmantoju visparastāko sietiņlenti. Kad ar perferātoru man dzelzsbetona pantenī (griestos) dauzīja 280mm caurumu, es sapratu, ka vari izmantot kādu lentu gribi, plaisa rodas blakus špaktelējuma vietā, nevis kur ir sietiņlenta. Katrā ziņā tā nebija prātīga ideja ar perferātoru dauzīt 280 mm caurumu vajadzēja ņemt speciālo urbi (domāju, ka man tie paneļi uz g
Forums: Iekšdarbi
8 gadi
jaunakais
Vai ir jēga siltināt skursteni, jo teica ka tas varētu būt labs iemesls, jo katls nespējot uzsildīt skursteni un neesot vilkmes Nevis nespēj uzsildīt skursteni, bet pārāk strauji atziest. Vēss dūmvads rada nevienmērīgu vilkmi (vējš uzpūš vilkme ir vējš samazinās vilkme pazūd) Es teiktu tā, bez pilnīga skursteņa nosiltināšanas visu laiku būs vairāk vai mazāk jāmocās ar dūmu atsišanu. Pieņemu, ka
Forums: Inženiertīkli
Pašreizējā: 3 no 4

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.